vinge87 Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 Ikke selg noen av delene før bilen er ferdig! hmm, så man får ikke godkjent hyd brekk? akk ja, billigere og kjøpe nye calippere med skiver og klosser enn et ap kitt med hyd brekk hehe se positivt på det, og da er jo allt nytt bak, koster ikke så mye for nye calippere, jaja tar meg en øl eg Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 30, 2006 Author Share Posted November 30, 2006 bensinpumpen her vil den holde til mitt oppsett på 450hk? Bosch 023 uprated in-tank fuel pump Replacement uprated Escort Cosworth in-tank fuel pump. 210 litres @ 6.5 bar fuel pressure. Finn roen du er flink med tall, trykk og omregning til ka eg trenger hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 bensinpumpen her vil den holde til mitt oppsett på 450hk? Bosch 023 uprated in-tank fuel pump Replacement uprated Escort Cosworth in-tank fuel pump. 210 litres @ 6.5 bar fuel pressure. Finn roen du er flink med tall, trykk og omregning til ka eg trenger hehe Jeg vil helst holde med unna hva div pumper klarer da det er hva de leverer i den enkelte bile som spiller noen rolle, så jeg tar det heller på generelt grunnlag. Jeg mener: En tradisjonell turbo motor på den effekten "trenger" 0,333 L/hk/time og så må det i tillegg være 30 % overkapasitet for å kunne holde trykket. 450*0,333 * 1,3= 195 L/tim. Dersom det kommer oppgitt mengde bensin ut av returen på bensintrykkregulatoren din når bensinpumpe- releet er "tjuvkoblet" og det er trykkluft med tilsvarende maks ladetrykk koblet inn på bensintrykksregulatoren din, da holder det. Du skal altså fylle en 1,5 liters flaske på 28 sekunder. (27,7) Det går altså fint om pumpen i praksis leverer det den er oppgitt til å levere. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Det var vel kansje ikke så lurt. Da blir det fort dyrt ja... Skal du ha 4 stempla AP bak og så bør du jo nesten ha egne kalipere til håndbrekk i tillegg da, for så vidt jeg har skjønt så får du ikke godkjent hyd. håndbrekk? Har ikke Saab og enkelte Suzuki brekket på fremhjulene? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 Har ikke Saab og enkelte Suzuki brekket på fremhjulene? men fortsatt er det mekanisk. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 men fortsatt er det mekanisk.Stemmer det, diverse Subaru også. Sikkert enda flere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth87 Posted December 1, 2006 Share Posted December 1, 2006 citroeng å Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 1, 2006 Author Share Posted December 1, 2006 bør jeg ha noe mer i tilleg til en bensinpumpe? tenker da på catch tank og eventuelt flere pumper,....? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 hmm, så man får ikke godkjent hyd brekk? akk ja, billigere og kjøpe nye calippere med skiver og klosser enn et ap kitt med hyd brekk hehe se positivt på det, og da er jo allt nytt bak, koster ikke så mye for nye calippere, jaja tar meg en øl eg man får godkjent hydr håndbrekk , hvis de er i en egen krets å det orginale er der å fungerer tilfreds-stillende , var det de sa til meg på BT 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted December 2, 2006 Share Posted December 2, 2006 man får godkjent hydr håndbrekk , hvis de er i en egen krets å det orginale er der å fungerer tilfreds-stillende , var det de sa til meg på BT Det er helt riktig COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 2, 2006 Author Share Posted December 2, 2006 ok, men blir vel store skiver med braketter til orginale calippere bak, men har ikke bestemt for hvilkne klosser eller skiver... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benspeed Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 ok, men blir vel store skiver med braketter til orginale calippere bak, men har ikke bestemt for hvilkne klosser eller skiver... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 10, 2006 Author Share Posted December 10, 2006 (edited) hva ble ment med denne postenover her? hehe Edited December 10, 2006 by vinge87 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 hva ble ment med denne postenover her? hehe Du kan ikke se bort fra at han ville tipse deg om at du trenger både turbocooler og en seriøs oljekjøler og termostat, dersom du har tenkt å bruke motoreffekten fullt ut og ikke bli frakjørt av grønndysecosworther på Rudskogen etter kun få runder. Oljekjøler for servo-oljen har også vist seg å være nyttig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 hva ble ment med denne postenover her? hehe Du kan ikke se bort fra at han ville tipse deg om at du trenger både turbocooler og en seriøs oljekjøler og termostat, dersom du har tenkt å bruke motoreffekten fullt ut og ikke bli frakjørt av grønndysecosworther på Rudskogen etter kun få runder. Oljekjøler for servo-oljen har også vist seg å være nyttig. ja selvsagt trenger jeg mere ting og mere utlegg Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 trenger jeg 13rader eller 34 rader? har jeg plass til allt dette fremme i bilen da heehe blir vel et mareritt og skru på den med allt stasjet fremmi der Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 dette har jo nesten utartet seg til en prosjekt tråd, finnes det noen bilder? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 dette har jo nesten utartet seg til en prosjekt tråd, finnes det noen bilder? ja er vel det, nei det er ikke tatt noen bilder, ikke blir det før det er ferdig heller, har ikke kamera tilgjengelig så.... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 er jo ganske nyttig å ha dokumentert en såpass frisk ombygging da, er artig å ha i ettertid. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 trenger jeg 13rader eller 34 rader? har jeg plass til allt dette fremme i bilen da heehe blir vel et mareritt og skru på den med allt stasjet fremmi der 13 rader blir nok for lite. Du får fjærne kurve/tåkelysene og ta inn luft til kjølerene den veien da. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 trenger jeg 13rader eller 34 rader? har jeg plass til allt dette fremme i bilen da heehe blir vel et mareritt og skru på den med allt stasjet fremmi der 13 rader blir nok for lite. Du får fjærne kurve/tåkelysene og ta inn luft til kjølerene den veien da. ok snakker med bård jeg på face han skal se hva han kan ordne i morgen får kjøpe meg slike rs500 gitter jeg da hehe, koster jo f.. 1500kr bare for de gitterene Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 Da var Grøftelys/luftinntakgrill "RS 500", Monteringsett ståomspunnende slanger til Oljekjøler Mocal 34rader, Oljekjøler Mocal 34 rader og Turbocooler PACE bestillt.... tror face liker meg som kunde nå hehe, blitt en del kr derifra nå ja Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 kjøpte like greit ny radiator i pro alloy og nye vifter og swirl port hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 kjøpte like greit ny radiator i pro alloy og nye vifter og swirl port hehe Det er sånn det må gjøres. Ikke undervurder nytten av en turbocooler. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 trenger jeg slik oil breather greie? da må det vel slanger fra topplokket eller hur? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts