vinge87 Posted November 12, 2006 Author Share Posted November 12, 2006 hehe får dilla ja, **** at eg satt på med en cosworth for lenge siden mens jeg var drita full, da sa jeg at dette skal jeg ha!!! og siden har det bare blitt dyrere og dyrer og ja jeg kan fortsette med å skrive dyrere, men er jo gøy hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 (edited) men uansett hvilken effekt du får ut av den ferdig motor, kan du vel prøve med orginalt driverk å kjøre det istykker å heller ha no argere i bakhånd? en kompis får porschen sin på onsdag, gleder meg vilt til å oppleve en sånn bil, 0-100 på 3.9 sek 310 km i toppfart.. håper bare at jeg blir dyktig skuffa ellers får du bare lyst til å svi av alt du eier og har på en bil bare se her og få dilla var med å kjørte ruf 996 r-turbo i sommer. det var helt aldeles sinnsvakt. 620 hk:) første gang jeg så på speedo'n forsvant det forbi 260.. hehe.. nå er den bilen på ruf fabrikken for å bli rein banebil på skilt. eiern har anskaffet seg europas første 997 rt12.med 720hk på papiret for å spare avgifter(?) med skulle være endel mere i motor. den står parkert i garasje nå, og jeg skal få sitte på da snøen forsvinner.vinterbilen hanns er ruf cayenne med 22" vinterhjul. 550hk. den har jeg kjørt selv, å det var gøy! men en cosworth på grønndyse oppsett går bedre rett fram:) Edited November 12, 2006 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 vinterbilen hanns er ruf cayenne med 22" vinterhjul. 550hk. den har jeg kjørt selv, å det var gøy! men en cosworth på grønndyse oppsett går bedre rett fram:) Der sa du det. En riktig justert grønndyse Cosworth med skikkelig frisk turbo og alt gromt rundt er ikke å spøke med! Hatt flere sånne som jeg har vært veldig fornøyd med, enn de som har bremsa mest.Strøken tomgang på 900 o/min, under 1L pr mil på langkjøring, 0-100km/t på godt under 5 sekunder (4x4) osv osv. Og et stort pluss er utgiftene som nesten ikke er tilstede med et slik oppsett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Jaok.. Da er jeg med.. Når du bytter på navn på samme betegnelse ble jeg litt forvirret.. vet også at selve sylynderen er en foring og kan byttes da.. så grønn er jeg ikke Men uansett... Skulle jeg ha bygd meg en 500hk motor ville jeg jo ha gått for full pakke.. Nicasil (event no bedre om d fantes ?) Gromme råder, stempler, pectel t2/t6 sprut osv osv sånn at man har noe å bygge videre på i senere tid event å ha holbarheten i orden... Underspyling er jo et must i en nesten org cossi så d er jo ikke noe å diskutere.. og prislappen er jo helt klart lavere om man kjøper en ferdig bygget motor.. Blir fort noen høvdingere når man skal ha d så gromt .. 200 blokk/m Nicasil 20 000.- ? pectel t2 15 000,- ?grenrør 10 000.-Turbo 10 000,- grom ferdiggjort topp 20 000.- ?ALT annet stasj oppi motorrommettremec tko600 20 000,- ?stiv mellomaksling 5-6 000.- ?diff Quife/ZF 10/15 000,-3 pladet Clutch 10/15 000,- ? veldig grovregnet, men Rett meg hvis jeg tar feil på noe når man ser disse prisene så burde man fort komme opp i en 10 siders post for å bli ferdig diskutert ? Den andre setningen der beviser vel hvor langt ut på jordet du er... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 mener da selvsagt borres ut og inn med ny... hehe.. kunne vel missforståes d ja... www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 er jo ikke så verst dette bygger, og noe apracing bremser er overkill mener jeg.....og ikke minst dyrt, skal som sagt og kunne bruke 16tommerneMye bra og mye tåplig info her ja... Som diverse andre har sagt, hør på Jens! Han har mange flere års erfaring enn alle andre her. Det gjelder ikke bare motor, men også drivverk, bremser etc. Hvis du skal bruke org. Escort Cosworth felger, og du skal ha større bremser med bedre calipre så er det pr. dags dato kun Tarox som har noe som passer. Mange bedrevitere sier at AP har, men det er fortsatt ikke en kjeft som har det bak org. Escos felger! OZ felgene på Monte derimot får man litt bedre utvalg av bremser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 (edited) Får bremser fra hi-spec, både forann og bak som passer under esc-cossi felg.Jeg går for dette settet, kommer på ca 25-30 for rundbaut, med kalipper for wirehåndbrekk. 310x28 forann på bells og 300X22 bak, seks stempels forann og fire bak. Regner med å ta dette fra sverige, da jeg har fått bedre pris der en i england. Med 16" compomotive får man på AP 330 kit. Edited November 12, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 (edited) Får bremser fra hi-spec, både forann og bak som passer under esc-cossi felg.Jeg går for dette settet, kommer på ca 25-30 for rundbaut, med kalipper for wirehåndbrekk. 310x28 forann på bells og 300X22 bak, seks stempels forann og fire bak. Regner med å ta dette fra sverige, da jeg har fått bedre pris der en i england. Med 16" compomotive får man på AP 330 kit.Stemmer at Hispec har ja, det glemte jeg, men har lest mye negativt om det... Mange som har fått dårlig med service og problemer med kast i skiver. Er det separat caliper til håndbrekket eller? Edited November 12, 2006 by JHS Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 12, 2006 Author Share Posted November 12, 2006 Stemmer at Hispec har ja, det glemte jeg, men har lest mye negativt om det... Mange som har fått dårlig med service og problemer med kast i skiver. Er det separat caliper til håndbrekket eller? link til tarox bremsene? de vet jeg ihvertfall er konge Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 (edited) ja egen kalipper bak. Ja har vært mye tull med levering borte i england, men som jeg har forstått på mail fra de har de investert for mye(nye lokaler og maskiner) og rett og slett gått "gått på dunken med hele greia". Det er jo forståelig at ting blir litt kaos når kroken på døra truer hver dag.Har ikke hørt noe om at produktene deres er dårlige(når folk endelig har fått de, og fått rett)bare hørt skryt jeg??? men har ikke erfaring selv med produktene enda. Har kommet inn nye eiere som lover bot og bedring, så vi får sehvordan det går... Jeg er nå villig til å gi de en sjanse.. En kamerat har handla 10 pot forann og 6 bak tarox, var ikke helt imponert over de, mye bevegelse i caliperen ved hard bremsing, så nesten ut som den blåste seg opp... Ikke veldig kraftige greier, men er vel for å spare ufjøra vekt, funker forsåvidt greit... men har bedre erfaring med Ap/brembo på bremse følelse...Litt overkill med 10 pot på gata kanskje... Edited November 12, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 link til tarox bremsene? de vet jeg ihvertfall er konge Prospec/Alexander P har Tarox til bra pris Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 ja egen kalipper bak. Ja har vært mye tull med levering borte i england, men som jeg har forstått på mail fra de har de investert for mye(nye lokaler og maskiner) og rett og slett gått "gått på dunken med hele greia". Det er jo forståelig at ting blir litt kaos når kroken på døra truer hver dag.Har ikke hørt noe om at produktene deres er dårlige(når folk endelig har fått de, og fått rett)bare hørt skryt jeg??? men har ikke erfaring selv med produktene enda. Har kommet inn nye eiere som lover bot og bedring, så vi får sehvordan det går... Jeg er nå villig til å gi de en sjanse.. En kamerat har handla 10 pot forann og 6 bak tarox, var ikke helt imponert over de, mye bevegelse i caliperen ved hard bremsing, så nesten ut som den blåste seg opp... Ikke veldig kraftige greier, men er vel for å spare ufjøra vekt, funker forsåvidt greit... men har bedre erfaring med Ap/brembo på bremse følelse...Litt overkill med 10 pot på gata kanskje...Mulig det har bedret seg da... Får håpe det, når blir det bremser på deg? Kunne tenkt meg og høre hva du synes om de når du får kjørt litt med de... Har mest lyst på AP jeg, men så vil jeg også ha muligheten til og bruke orginale felger, så alternativer er av stor interesse. Godspeed har vel også noe ombyggingskit etter det jeg har funnet ut men... 10 pot på gata blir vel litt overkill ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Mest sugen på AP jeg oxo, men vil ha mulighet til å kjøre 16"Blir nok ikke noe testing av bremsene før til sommeren igjen...Venter på et tilbud fra Sverige, men ikke fremmed for tarox heller.. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 (edited) det meste av bremskit som finnes på markede er vel overkill på cosworth kjøpte brembo 315 eller 330 mm til focus rs jeg! kosta 12000 kr Men da må du bytte spindler da Edited November 13, 2006 by Syvers Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 det meste av bremskit som finnes på markede er vel overkill på cosworth kjøpte brembo 315 eller 330 mm til focus rs jeg! kosta 12000 kr Men da må du bytte spindler da Bytte til hva slags spindler da?.. for er det ikke litt annet innpress på focus skivene? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 2wd spindler. eller ifra gammel type scorpio med de tykke demperne,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 SYVERS funker dette på 4wd?? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 Til bilen din kan vi levere et girkit fra Quaife med vanlige drevsom passer rett i girkassen din. Vi kan gjerne montere denne drevsatsenfor deg hvis du sender girkassa til oss. Drevsatsen koster 42.000krog montering kommer evt. i tillegg. Drevsatsen er lagervare hos Quaifeog kan leveres umiddelbart. ATB diff i front koster 8.415kr og bakdiffen til bilen din koster 11.645kr.ATB diffene er ikke på lager hos Quaife og forventet leveringstid er islutten av desember. Montering av girkitet er litt vanskelig å prissette fordi vi ikke har åpnetdenne typen girkasse før, men normalt vil en slik montering koste1.500-3.000kr. Da har du et drivverk som fint tåler 500hk i følge Quaife. dette skrev protrim til meg, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 42000+11645+8414+3000= 65059,- lapper Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 da er det bestillt to quaife atb differ og forsterka diffhus, drevsats til kassen skal sende bakdiffen og girkassen til protrim og de monterer og sender tilbake slik at det nesten er bolt on, så dette blir gøy, prisen blei jo deretter da hehe, men ting koster, så nå er jeg litt enig med det syvers sa i en annen tråd, "det koster 300lapper" for 500hk bil vist alt skal gjøres gromt og skikkelig, men gøy er det og bruke penger hehe, hva syns dere om quaife valgene mine? dem sier det skal holde til 500hk men selvsagt allt etter hvordan man bruker det.... Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Etter hva jeg har erfart så er quaifekassa "kjeks" i forhold til fix-it, hatt begge deler, og etter mitt synspungt... så er vel frontdiffen og huset det smarteste kjøpet. Har tidligere testet dette ut, og kommet til at kassa og bakdiff ikke er bra nok for 300hk og 500nm i rallybil.Blei fix-it og 8"bak diff. Mulig dette vill holde bedre på en gatebil... lykke til... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 jeg ville gått for den svenska lådan ja kjøpte du quaife til 7 " orginal 4x4 diff ? du skulle ha bytta til 7.5 " 2wd diff og kjøpt quaife på den.. den holder da fint med 500 hk og bakhjulsdrift, da burde den holde på en 500 hk bil som fordeler krefter utover 4 hjul og ikke bare 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 15, 2006 Author Share Posted November 15, 2006 jeg ville gått for den svenska lådan ja kjøpte du quaife til 7 " orginal 4x4 diff ? du skulle ha bytta til 7.5 " 2wd diff og kjøpt quaife på den.. den holder da fint med 500 hk og bakhjulsdrift, da burde den holde på en 500 hk bil som fordeler krefter utover 4 hjul og ikke bare 2 vil ikke en 7" være nok og da, slipper jo og bytte og herje bak og bare bruke det orginale med ny diff i? så fix it er å anbefalle før quaife kasse? ingenting er bestillt enda så har litt tid på meg enda hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 var det 7" diffen som kosta 11.645kr?hjelper ikke med ny diff da huset er svakt WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Er flere i england som har tatt quaife kassa med drøye 500 nm.Men det blir påstått det finnes tre utgaver av den kassa da. På fixit er det vel bare 2 stk som har rasa 1 gir tror jeg. vet ihvertfall fredrik tok en kasse, det er han med den grå escorten med rundt 700 hk i. Jeg har kjørt med rundt 520-550 nm og std bakdiff. Har ikke blitt noe glapp eller lyder fra min. Og skjønner da ikke helt hvordan folk får ødelagt de med 4x4. Kommer jo litt an på clutch da men det er jo ikke nødvendig med værsting 2 plater for de effektene så det burde jo ikke være noe prob. Er desuten svært skeptisk til å bruke 7,5" bakdiff pga forandret utveksling. 3,62 og 3,64 husker ikke hvem som er hvem men.Vet det ikke er stor forskjell men den VC'n er ikke den sterkeste og da synes jeg det er lite vits legge mere påkjenning på den enn nødvendig.Mulig det finnes en annen utv til 7,5" diffen da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts