Cossiman Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 21.900 på protrim Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 21.900 på protrim kan du legge ut en link? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 http://protrim.no/produkter_drivverk_tremec.shtml Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 quife burde vel gjøre susen Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 F18Z102 Ford Escort / Sierra 6,5" 4x4 heavy duty front differential case 10 880,- QDF15ZFL Ford Escort Cosworth bak (inkl. flenser) 11 645,- Tremec TKO-600, kr 21 900 er ikke dette et bra drivverk som kan holde for meg og vel så det? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 skulle du ha 4x4 el? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 skulle du ha 4x4 el? ja Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 F18Z102 Ford Escort / Sierra 6,5" 4x4 heavy duty front differential case 10 880,- QDF15ZFL Ford Escort Cosworth bak (inkl. flenser) 11 645,- Tremec TKO-600, kr 21 900 er ikke dette et bra drivverk som kan holde for meg og vel så det? er vel en fordel med ei sperre inni fremdiffen også og ikke bare huset?ved mye hester tror jeg 7" bakdiffen blir litt for spinkel.. selv med skikkelig diff.. tko-600 er vel bakhjulstrekker kasse såvidt jeg veit.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 er vel en fordel med ei sperre inni fremdiffen også og ikke bare huset?ved mye hester tror jeg 7" bakdiffen blir litt for spinkel.. selv med skikkelig diff.. tko-600 er vel bakhjulstrekker kasse jeg veit.. huff med andre ord nei da hehe vanskelig å vite ka man skal ha når man er grønn som meg i huet på drivverk hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 uten at jeg er noe orakel selv, men quaife fremdiff med forsterka hus, quaife girkasse og 7.5tom bakdiffDa er du nok i mål, selv om prisen blir fort over 50 000kr da.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 uten at jeg er noe orakel selv, men quaife fremdiff med forsterka hus, quaife girkasse og 7.5tom bakdiffDa er du nok i mål, selv om prisen blir fort over 50 000kr da.. hvor skaffes dette da? har du en link? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 hvor skaffes dette da? har du en link? Dukker stadig opp noe tilsalgs, eventuelt så går det vel å få kjøpt nytt via face f.eks.bare pass på at du må ha spesiell utveksling til 7.5 diffen så du har lik utveksling foran og bak. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 http://www.quaife.co.uk/catalogue/page32.htm host host Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Så er d jo hvordan denne Quifen er da ? Hører stadig vekk at quife til 2wd er bare møkk og at den er best til rundetider og at får du ugjevnheter på hvert av hjulene så spinner den bare på d ene Hvordan blir d på 4*4 da ? Noen som kan bekrefte/har formeninger om dette da ? www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 (edited) vinge 87., kjøp deg en fixit drevsats koster ca 30000 svenske plus mva. ellers hender det seg det står noen brukte komplette kasser på det svenske fordforumet.(fixit)http://www.fixittransmission.com/ -Gripper/zf/quife bakdiff- forsterkede fester i bunnpanne til diff-sterkere diff hus foran eller plate. http://www.cosworthcrew.com/klikk på biler. så fredrik esc cos. Han kjører med 700 hk ca Finnes ikke noe som er skuddsikkert og skal holde, Alt ryker!! Kommer ann på bruken.Lykke til med bil bygging.. Edited November 11, 2006 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Skal den brukes kun til bane eller mest på veg? Jeg tror veg, og da ser mitt tips slik ut:- FixIt-drevsats med nye syncroringer, lager og det hele- Quaife-fremdiff, med sterkere hus og plate. (Kanskje bare plate)- Vibratec-motorfester- Alcon 6 pad clutch, trenger du noe sterkere enn dette så spiser bilen drivverk.- Quaife eller Gripper-bakdiff. 50.000,- blåser nok fort ja. Bare så det er nevnt.. 450hk går ikke såååå fælt. Ikke 500 heller.. Ha ikke for store forventninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 (edited) Skal den brukes kun til bane eller mest på veg? Jeg tror veg, og da ser mitt tips slik ut:- FixIt-drevsats med nye syncroringer, lager og det hele- Quaife-fremdiff, med sterkere hus og plate. (Kanskje bare plate)- Vibratec-motorfester- Alcon 6 pad clutch, trenger du noe sterkere enn dette så spiser bilen drivverk.- Quaife eller Gripper-bakdiff. 50.000,- blåser nok fort ja. Bare så det er nevnt.. 450hk går ikke såååå fælt. Ikke 500 heller.. Ha ikke for store forventninger. det kan aldri gå for godt for noen...man blir vandt med dem hk som er i bilen..og vil ha mer..derfor så må man finne noe som er en gylden middelvei...og noe som er holdbart.viss en ikke har en hel del penger..så klare man ikke hevde seg i det kjøret som er f eks på gatebil nå om dagen...tenker på escorten te hafsengen...leif nilsen...krb audi...dahlback osv...dem har dratt i fra alt som heter "vanlige dødelige grombiler"men er kult at dem gjør det dem driver med..for det får jo fokus på bil norge..med tanke på at både cosworth guruene fra england har fått øya opp for norge som en cosworth nasjon.på en måte. Edited November 11, 2006 by lowman Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 11, 2006 Author Share Posted November 11, 2006 Skal den brukes kun til bane eller mest på veg? Jeg tror veg, og da ser mitt tips slik ut:- FixIt-drevsats med nye syncroringer, lager og det hele- Quaife-fremdiff, med sterkere hus og plate. (Kanskje bare plate)- Vibratec-motorfester- Alcon 6 pad clutch, trenger du noe sterkere enn dette så spiser bilen drivverk.- Quaife eller Gripper-bakdiff. 50.000,- blåser nok fort ja. Bare så det er nevnt.. 450hk går ikke såååå fælt. Ikke 500 heller.. Ha ikke for store forventninger. ja det er til gate bruk og kanskje litt leking på bane, men kommer nok til å gå for det oppsettet du kom med der, men eneste er jo å få noen til å montere den fixit drevsatsen......så hadde jo vert best å finne en brukt men de vokser vel ikke på trær,..... eller en tremek kasse(hvis den er bolt on) så er jo det det greieste, vet ikke ka man skal bruke jeg av tremec og fixit.....fikk ihvertfall ut motoren idag så det går fremover ihvertfall, har ihvertfall litt forventninger selvsagt, er jo snakk om dobbel effekt av en orginal motor så noe forskjell må jo det være men det får tiden vise seg, motor blir sendt ned sikkert i neste uke til jenspeed, og det tar vel noen måneder før jeg får den igjen så da har jeg tid til og handle inn deler til driverket og gnikke litt tenker jeg her kommer et spørsmål tiil: bremser er vel noe man bør oppdatere og, eller holder de orginale til mitt bruk? må i hvertfall være bremser som gjør at jeg kan bruke orginale felgene på vinterstid, mener og ha hørt at tarox har et kitt som samsvarer med orginal felgene Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 gå for 600 hk med engang du liksom litt smertegrense på cossie motor spør du meg, jeg ville ha gått for fixit men da får du jo h giring,, tremec leveres kun til 2wd desverre. jeg har erfart at det er ikke bunndel som folk flest sliter med men alt rundt.. er jo en sierra cosworth innpå her som bremsa 554 hk og 680 nm på standar ny bunndel med lavere komp.. den nm kurva står det respekt av.. 680 nm er myye.. hvis du skal bruke jens ville jeg ha gått for de løsningene han anbefaller deg.. lykke til med bygge det er mye penger og absolutt ikke verdt det spør du meg.. men stå på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 det er heller ikke mye dyrere å bygge en 600 hk kontra 500 hk, min bremsa 448 hk og 531 nm og jeg ble dypt skuffet selvfølgelig gikk det godt men stod ikke helt til forventingene mine.. hør på jens og ingen andre, ikke at han er feilfri men har bedre løsninger enn mange innpå her kommer med Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 11, 2006 Author Share Posted November 11, 2006 det er heller ikke mye dyrere å bygge en 600 hk kontra 500 hk, min bremsa 448 hk og 531 nm og jeg ble dypt skuffet selvfølgelig gikk det godt men stod ikke helt til forventingene mine.. hør på jens og ingen andre, ikke at han er feilfri men har bedre løsninger enn mange innpå her kommer med ja men over 450 hk så må det større turbo med andre ord ikke gøyt i mine øyner da turbo spoler opp seinere, jo mindre turbo jo mer gøy mener jeg, skal jo brukes som en vanlig bil og lekes med når jeg får totalt kikk hehe, jeg trivdes med 300kittet jeg, det er vel max 250hk hehe men gøy og kjøre, en dobbelt så stor motor må da være enda gøyere men lader jo senere, men litt må man jo ofre er ikke motor jeg trenger så mye info om da det er jens sin oppgave og bygge, men er jo dette driverk greiene og ikke minst bremser, vil ha noe som virker, jeg er ikke en slik som rivstarter og herjer, men litt ax og pådrag det er det jeg liker, på vinteren er jeg vel som de fleste gal i hodet på stor gøy lekeplass hehe, så det så Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 ja men over 450 hk så må det større turbo med andre ord ikke gøyt i mine øyner da turbo spoler opp seinere, jo mindre turbo jo mer gøy mener jeg, skal jo brukes som en vanlig bil og lekes med når jeg får totalt kikk hehe, jeg trivdes med 300kittet jeg, det er vel max 250hk hehe men gøy og kjøre, en dobbelt så stor motor må da være enda gøyere men lader jo senere, men litt må man jo ofre er ikke motor jeg trenger så mye info om da det er jens sin oppgave og bygge, men er jo dette driverk greiene og ikke minst bremser, vil ha noe som virker, jeg er ikke en slik som rivstarter og herjer, men litt ax og pådrag det er det jeg liker, på vinteren er jeg vel som de fleste gal i hodet på stor gøy lekeplass hehe, så det så skal du bygge så værst kan du like gjerne kjøpe Apracing Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted November 11, 2006 Author Share Posted November 11, 2006 er jo ikke så verst dette bygger, og noe apracing bremser er overkill mener jeg.....og ikke minst dyrt, skal som sagt og kunne bruke 16tommerne Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 turbolag er ikke noe å bry seg om,. kun på 1 gir du merker det uansett jens fikser deg en fin 600 hk motor med greit respons hvis du ønsker det du vet det at du når du gasser på turtalls kut og girer så går ikke turtalle så langt ned at turboen ikke er der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 (edited) en kompis får porschen sin på onsdag, gleder meg vilt til å oppleve en sånn bil, 0-100 på 3.9 sek 310 km i toppfart.. håper bare at jeg blir dyktig skuffa ellers får du bare lyst til å svi av alt du eier og har på en bil bare se her og få dilla Edited November 11, 2006 by Syvers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts