armani Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 okey. tenkte på samme turbo til min sedan. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 og hvor har det blitt av grenrøret? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alexander P Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Ser j....g gromt ut Rune! DEn bilen blir en skikkelig rå og strøken gateracer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 jaja, blir fett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escorteren Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Hei grom bil du har der Vil bare si, har kjørt med magnex i fjor sommer med eibach fjører så tar det nedpå ganske mye. Men vet ikke hvordan det er i forhold til moongose Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 og hvor har det blitt av grenrøret? og wastegaten? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 18, 2007 Author Share Posted February 18, 2007 takk for gode tilbakemeldinger, grenrøret og wastgaten skal få stå på hylla og samle støv, skal prøve hvordan det blir med 4x4 manifoilen først, så skal jeg prøve 2wd manifoilen og til slutt prøve grenrøret, for å bruke grenrøret å er det litt ombyging av downpipe og greier så jeg fant ut at det gidder jeg ikke nå Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 18, 2007 Author Share Posted February 18, 2007 må bare si at eksosen er ypperlig, no way at dette kommer til å ta ani bakken, passformen er det beste jeg har montert av bluflame, mongo og dette magnex, eneste jeg er spent på er jo stikkakslingen til fremdiffen om den har klaring, men det får vi se når fremdiffen kommer i slutten av uka Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 nei dette skjønner jeg ikke... du har ett helt porno grenrør som du velger å ikke bruke pga det må kappes og sveises litt på downpipen????? mitt tips ville vært at du kosta på deg en kveld så du fikk fiksa ett grenrør WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 18, 2007 Author Share Posted February 18, 2007 nei det orker jeg ikke, ikke kan jeg sveise og dette skal se mest mulig orginalt ut så venter med grenrør til jeg får testet dette ut, går ann å få seg et grenrør vist det er så dårlig noe jeg ikke tror det er... kjøp grenrøret du da vel pengene for grenrøret kan brukes på andre ting nå i begynnelsen, og med å bruke den 4x4 manifoilen så kan jeg bruke org varmedeksel og slipper og ha turbo demper så derfor er valget blitt slik det er nå hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 svendsen eksos fikser vel fort en downpipe til deg. hehe men du bør vel fortsatt ha turbo demper? 4x4 manifolden blir jo like myk som alt annet når den blir varm? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 18, 2007 Author Share Posted February 18, 2007 nei slik jeg har forstått så slipper jeg og bruke turbodemper, er ikke det orginalt vettu sikkert mangen som kunne lagd downpipe for meg men koster tid og penger, nå er det meste rett rundt hjørnet og var så mye greiere med bolt on deler, så kommer til å prøve ihvertfall Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 nei dette skjønner jeg ikke... du har ett helt porno grenrør som du velger å ikke bruke pga det må kappes og sveises litt på downpipen????? mitt tips ville vært at du kosta på deg en kveld så du fikk fiksa ett grenrør Selv om ett grenrør gir effektøkning så gir det også ulemper. Ulempene er det ytterst få som snakker om på forhånd, dessverre. Alle merutgiftene og alt merarbeidet med uforutsette ombygginger mm. kommer derfor gjerne som en (unødvendig?) skuffende og irriterende overraskelse. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 Selv om ett grenrør gir effektøkning så gir det også ulemper. Ulempene er det ytterst få som snakker om på forhånd, dessverre. Alle merutgiftene og alt merarbeidet med uforutsette ombygginger mm. kommer derfor gjerne som en (unødvendig?) skuffende og irriterende overraskelse. mener du at det er mer ulemper enn fordeler ved og montere et slikt grenrør?? Enig at det er litt off og hele tiden modifisere litt men, er det ikke litt kjedelig og bygge lego og? ikke i tvil hva jeg ville ha gjort. men vær sin smak. men klart ,klarer han og bremse borti 500 med en org 4wd manifold så skal jeg også ta frem min gamleog slutte og tenke å¨grenrør -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted February 19, 2007 Share Posted February 19, 2007 jeg har ikke giddi og hengt meg opp i denne tråden så veldig fordi jeg syntes det er ganske logisk hva som skjer, vi sier at han skal gå for ditt og datt og så havner ditt og datt på bilen hans, men når det gjelder grenrør så skal jeg være litt enig med vinge87 at han bruker 4x4 manifolden først fordi da får han startet bilen sin litt tideligere enn om han skulle ha modda grenrøre sitt enda mer, men jeg er også enig med pælle væck om alle de mer utgiftene og mer arbeid, men det jeg har sett de siste åra er at folk som nermer seg slutten på et prosjekt hiver i sammen deler for å få kjøre tid med bilen de har bygget, og ting ser ikke så bra ut som det egentlig er, jeg har et godt exempel på det og det er at det er en her jeg er fra som bygget seg en slik cosworth på slutten kasta han sammen ting for å få kjørt og skulle kjøre inn motor så ble det noe gale og han måtte i gjenn sette bilen i lokale sitt og skru noe som førte til at fjor års sesongen ble spolert en del for vedkomende, fordi han valgte noen enkle løsninger på slutten for å få kjørt. og som Mark1 sier svendsen eksos eks hjelper deg med dette selvføgelig koster det litt tid og penger men til slutt er det lønsomt. Mitt tips til deg vinge87 er at du gjør ferdig alt som bør gjøres ferdig før du tenker på oppstart kansje det koster deg 10 000 mer og 1 måned lenger men du vil tjene på det i form av at du får kjørt kansje mer enn om du hadde latt være, og du snakker selv om 450/500hk og da mener jeg ut i fra det lille jeg kan om eksosmanifolder og grenrør at et 4x4 manifold blir for spett i denne sammenheng, kan hende jeg tar feil men det er i allefall det jeg har lært om dette temaet når det gjelder "eksos siden" fortsatt lykke til med prosjektet aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 19, 2007 Author Share Posted February 19, 2007 jeg gjør det ikke for å få kjøre tidligere, men som sagt vil ha det til å se mest mulig orginalt ut oppi hølet, målet mitt er 450hester, får jeg "bare 400-430 hk så kan jeg nok leve med det, jeg er lei av å bli fortalt hva jeg bør gjøre så derfor trosser eg de fleste og prøver meg frem, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Reagerte også Peter G grenrøret når eg så bildet.. turboen ser ut til å komme veldig høyt, veldig langt til siden og litt bakover.. slik at ingenting vil passe. derfor takka eg nei til en ellers god deal på et slikt hos schanche.. Razor, du er hjertelig velkommen på T4E :-) beklager min oppførsel om du ble støtt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 mener du at det er mer ulemper enn fordeler ved og montere et slikt grenrør?? Enig at det er litt off og hele tiden modifisere litt men, er det ikke litt kjedelig og bygge lego og? ikke i tvil hva jeg ville ha gjort. men vær sin smak. men klart ,klarer han og bremse borti 500 med en org 4wd manifold så skal jeg også ta frem min gamleog slutte og tenke å¨grenrør Ja, det mener jeg uten tvil og har derfor sagt 4x4 manifold allerede fra 1. dag. Som vi ser på ene linken fra Wingdude så ble det bremset 480 hk med 4x4 manifold og en slik turbo som vinge87 har, men da er turboen tom. Med større turbo hadde det ikke stoppet der. BBR påstår at de har bremset 530 hk med 4x4 manifold. I praksis foretrekker de aller fleste "bolt on". Beviset er at det fremdelses kjøpes eldgamle turboer, selv til moderne biler. Kjøper man f.eks en E46 turbo til ca. kr. 10 000, så skal man ha baklokket til kr. 2500,- og så actuator til ca. kr. 1300,- Man får da en dyr og gammel "bolt on" snurre, men mange kjøper likevel denne fremfor en moderne KRX 400 eller en GT32 og sveiser litt på downpipen. Trist, men sånn er det jo. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Reagerte også Peter G grenrøret når eg så bildet.. turboen ser ut til å komme veldig høyt, veldig langt til siden og litt bakover.. slik at ingenting vil passe. derfor takka eg nei til en ellers god deal på et slikt hos schanche.. Razor, du er hjertelig velkommen på T4E :-) beklager min oppførsel om du ble støtt! Heisann Sapphy. Som visse innsugsmanifolder passer også dette grenrøret bedre i Sierra enn i Escort, ikke minst pga forskjell på ABS. Begge deler gjør seg sikkert bra i bremsebenken. Jo takk for det. Alt i orden, synes egentlig ikke at du gjorde så mye galt. Det er værre med supertysteren og de patetiske og unyttige kommentarene og smilies´ene til rasistiske og voldelige racefix klovnen. Er likevel inne og ser litt dann og wann, men synes T4E har endret seg noe, for jeg finner intet givende eller interessant der lenger. Forandring fryder ikke alltid, dessverre. Egentlig litt synd. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Ja, det mener jeg uten tvil og har derfor sagt 4x4 manifold allerede fra 1. dag. Som vi ser på ene linken fra Wingdude så ble det bremset 480 hk med 4x4 manifold og en slik turbo som vinge87 har, men da er turboen tom. Med større turbo hadde det ikke stoppet der. BBR påstår at de har bremset 530 hk med 4x4 manifold. I praksis foretrekker de aller fleste "bolt on". Beviset er at det fremdelses kjøpes eldgamle turboer, selv til moderne biler. Kjøper man f.eks en E46 turbo til ca. kr. 10 000, så skal man ha baklokket til kr. 2500,- og så actuator til ca. kr. 1300,- Man får da en dyr og gammel "bolt on" snurre, men mange kjøper likevel denne fremfor en moderne KRX 400 eller en GT32 og sveiser litt på downpipen. Trist, men sånn er det jo. Hvorfor skal våre motortrimmere "lure" på oss et grenrør da?? jeg har ikke så go peiling på turbo spec, og kjøper det min motortrimmer annbefaler. Du som vet, hva er det som er forskjellen på en eldgammel netichs og den moderne krx som du viser til? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Hvorfor skal våre motortrimmere "lure" på oss et grenrør da?? jeg har ikke så go peiling på turbo spec, og kjøper det min motortrimmer annbefaler. Du som vet, hva er det som er forskjellen på en eldgammel netichs og den moderne krx som du viser til? Kan du være litt mer spesifikk er du snill? Det er mange motortrimmere. Kan du gi ett eksempel på anbefaling av grenrør? Så lenge du og de fleste andre av den aktuelle motortrimmers kunder er fornøyet, så synes jeg at du / dere skal fortsette med akkurat det. Turboens effektivitet. Høyere effektivitet gir bare fordeler og ingen ulemper. Jaja, med unntak av prisen da og det er verd hver krone. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 21, 2007 Author Share Posted February 21, 2007 Hvorfor skal våre motortrimmere "lure" på oss et grenrør da?? jeg har ikke så go peiling på turbo spec, og kjøper det min motortrimmer annbefaler. Du som vet, hva er det som er forskjellen på en eldgammel netichs og den moderne krx som du viser til? hehe koffor kjøper du ikke grenrøret mitt da? du slever jo etter det, vist du har sierra så passer det som k.. i grete Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 hehe koffor kjøper du ikke grenrøret mitt da? du slever jo etter det, vist du har sierra så passer det som k.. i grete har lyst på det ja... må si det.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 23, 2007 Author Share Posted February 23, 2007 har lyst på det ja... må si det.. ja det ligger her og venter på deg Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 er litt små-sugen på det jenspeedinnsuget ditt eg.. koffer ska du selge det? ka e det du skjule? ;-) er det 8500 med spjeld? mulighet for å bruke standard icv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts