vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Priser her:http://www.vangbo.no/pdf/thermotec_3.pdf Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 du bør ta oljen til turboen fra så nære oljefilteret som mulig.I toppen så er olja lengst unna filteret(mye grums), pluss at olja er mye varmere der enn rett etter filter/kjøler. Nyra beholder du, vakum slanger og drit til de eko greiene hiver du. hva gjør jeg med eco vakumslangen som går bak til tanken da? plugger den? bare plugge nyre vakum stussen da og plugge det t-røret som går inn i innsuget mellom dysene? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Men de er ganske stive på prisene sine... Men har mye på lager da, raske til og sende! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 du bør ta oljen til turboen fra så nære oljefilteret som mulig.I toppen så er olja lengst unna filteret(mye grums), pluss at olja er mye varmere der enn rett etter filter/kjøler. Nyra beholder du, vakum slanger og drit til de eko greiene hiver du. er det flere som har denne oljetur forslaget? men er sikkert gått nok med å hente fra den orginale, er ikke noe rally\racer bil dette, er som sagt en bruksbil, så holder til mitt bruk Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 hmm, er det noen som har et 2wd innsug manifoil tilsalgs? plenum har jeg selv, blir enklere for meg med tanke på intercooleren, så da blir innsuget mitt tilsalgs hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=25616 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=25616 mest sansynlig 99% så har jeg fått meg jenspeed innsug med blått nissan spjeld, dette er likt det som dem selger på face motor sport Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Konge! Mye kjekkere med deler som kan brukes i praksis fordi de faktisk passer i bilen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Ser jo ikke hele innsuget og dets utforming på bildene, men det jeg ser er noen krappe hjørner i hvertfall, men funker det bra på flowtest så er det vel bra da.... Om du legger både keramikk og bruker eksosbandasje på greinrøret, i tillegg til innpakking av oljeretur i eksosbandasje, eller annet varme isolerende, så bør det gå bra. Angående utlufting, så pleier jeg selv å fjerne det som noen kaller "nyra" helt, og sette inn en rørstuss med slange bort til ny tank, dette gir en god del bedre plass under innsuget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 Konge! Mye kjekkere med deler som kan brukes i praksis fordi de faktisk passer i bilen. ja nå er det sikkert og betalt, blei jenspeed innsug og spjeld fra en nissan skyline tror eg, det blei nå 4000kr billigere enn utsalgsprisene til face, og er selvsagt helt nytt, så innsuget jeg har er tilsalgs :=) Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 Ser jo ikke hele innsuget og dets utforming på bildene, men det jeg ser er noen krappe hjørner i hvertfall, men funker det bra på flowtest så er det vel bra da.... Om du legger både keramikk og bruker eksosbandasje på greinrøret, i tillegg til innpakking av oljeretur i eksosbandasje, eller annet varme isolerende, så bør det gå bra. Angående utlufting, så pleier jeg selv å fjerne det som noen kaller "nyra" helt, og sette inn en rørstuss med slange bort til ny tank, dette gir en god del bedre plass under innsuget. ok, jeg kommer til å beholde nyren, eller flame trap som den heter, er jo for å fange opp eventuelle flammer i tilfelle, så jeg bare lar den stå der så lenge, nå kan jeg jo faktisk ta av fordeleren og lage oljetrykk med skrumaskin da innsuget skal av Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 ok, jeg kommer til å beholde nyren, eller flame trap som den heter, er jo for å fange opp eventuelle flammer i tilfelle, så jeg bare lar den stå der så lenge, nå kan jeg jo faktisk ta av fordeleren og lage oljetrykk med skrumaskin da innsuget skal av flame trap?? flammer ifra hvor? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 flame trap?? flammer ifra hvor? flamer i fra bunndelen som kan oppstå slik jeg har forstått det, men skal ikke begynne å krangle på noe jeg ikke vet sikkert, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Og hvorfor skulle disse fantasiflammene stoppe i nyren? -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 skal ikke begynne å krangle på noe jeg ikke vet sikkert, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Jeg bruker også orginalt oljeuttak til turboen. Har ikke hatt noen som helst problem med det, men det er nok kanskje bedre slik som Mark1 beskrev. Spørsmålet er bare om det er vits i å gjøre det. Behold boksen, plugg den som går til innsuget og luft fra andre siden av blokka det holder nok i massevis. Det gjør iallefall det for meg. Lag oljereturen så grov som mulig, da tåles det en bøy eller to. Lakk den i varmebestandig mattsvart eller noe så vil den "blende" inn. Ps.Hvilken oljepumpe har du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Jeg bruker også orginalt oljeuttak til turboen. Har ikke hatt noen som helst problem med det, men det er nok kanskje bedre slik som Mark1 beskrev. Spørsmålet er bare om det er vits i å gjøre det. Det er ingen tvil om at det er bedre å hente olja ifra rett etter filteret.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ørjan G Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 flame trap?? flammer ifra hvor? Tilbakeslag i innsuget. Uten flame trap kan dette lett sette fyr på motoroljen. Not cool. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Tilbakeslag i innsuget. Uten flame trap kan dette lett sette fyr på motoroljen. Not cool. er dette noe du veit eller tror?har vondt for å tro du får nok energi gjennom vakumslangene til å antenne olja... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Når man bygger om systemet der, så er det ingen slanger det kan bli noe tilbakeslag i. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ørjan G Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 er dette noe du veit eller tror?har vondt for å tro du får nok energi gjennom vakumslangene til å antenne olja... Jeg vet. Du har sikkert hørt om folk som har fått blåst av hele innsugsmanifoiler og store kompressorer. Hafsengen sprengte Carboninnsuget sitt på Våler pga ett slikt tilbaksesalg. Store krefter i sving som lett kan antenne varm motorolje dersom den kommer nært, selv gjennom en liten slange. Det er ikke godt nok å tro at det sikkert går bra, dersom man kan miste hele motoren og bilen i en brann om det ikke gjør det. Man kan må være 100% sikker på at dette ikke kan skje, selv om man har gjort "forbedringer". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Jeg vet. Du har sikkert hørt om folk som har fått blåst av hele innsugsmanifoiler og store kompressorer. Hafsengen sprengte Carboninnsuget sitt på Våler pga ett slikt tilbaksesalg. Store krefter i sving som lett kan antenne varm motorolje dersom den kommer nært, selv gjennom en liten slange. Det er ikke godt nok å tro at det sikkert går bra, dersom man kan miste hele motoren og bilen i en brann om det ikke gjør det. Man kan må være 100% sikker på at dette ikke kan skje, selv om man har gjort "forbedringer". Dette er jo bare tull, det trykket vil jo ikke antenne selve olja WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Får du flammer i veivhus eller tilbakeslag har du uansett andre problemer å tenke på enn noen slanger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Ørjan G: Du vil ikke på noen som helst måte kunne få trykket fra innsuget ned i bunnpannen da det SELVSAGT står en tilbakeslagsventil der, eller ville jo ladetrykket ditt gått rett i bunnpannen. Fordelen med å beholde det som er orginalt er at hver gang en slepper gassen så vil du suge ut all luft og lage vakum i bunnpannen og dermed ha mer å gå på når du drar på på neste gir, ellers vil det jo alltid være positiv trykk i bunnpannen. og blåser forbi stempelfjærene gjør ALLE motorer. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 27, 2007 Author Share Posted January 27, 2007 Jeg bruker også orginalt oljeuttak til turboen. Har ikke hatt noen som helst problem med det, men det er nok kanskje bedre slik som Mark1 beskrev. Spørsmålet er bare om det er vits i å gjøre det. Behold boksen, plugg den som går til innsuget og luft fra andre siden av blokka det holder nok i massevis. Det gjør iallefall det for meg. Lag oljereturen så grov som mulig, da tåles det en bøy eller to. Lakk den i varmebestandig mattsvart eller noe så vil den "blende" inn. Ps.Hvilken oljepumpe har du? holder på med ny oljeretur, denne gangen blir det bøyet istedenfor lodde av bend, nå er den faktisk 99% bedre hehe, blir bare ett bend og det er 45 grader og så inn i 45 graders slangen, tenkte og sette på en varme strømpe rundt den, kommer til å bruke orginal olje tilførselen, ja lufter med den orginale nyra og fra ande siden er nok det, vurdere slik eksosbånd men vet ikke enda, noen som vet hvilke utak på grenrøret som må være der til en bremsing? for slik det er idag så er det ikke en eneste nippel på det hehe, må jo ta det av for å feste eksosbånd så da kan det lages nippler i søkk og kav når den er av Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts