vinge87 Posted January 28, 2007 Author Share Posted January 28, 2007 ja må presisere at grunnen til at det ble så knotete med innsuget som ebb har laget til meg er pga en vannkjøler til turboen som står over radiatoren og mellom inn og ut rørene til intercooleren, uten den så hadde det vert enkelt og fått dette til å passe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 3, 2007 Author Share Posted February 3, 2007 hm, nå hører jeg at jeg bør bruke 2wd vannpumpe og termostat vannhus, er dette fakta? er det ikke nok med 4x4? dette var noe polly motorsport sa, fleipp eller fakta hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Bør og bør.. Du kan bruke din, jeg har aldri hørt/sett at 2wd har noe bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Jeg trodde 4x4 var bedre, men for enkelhetens skyld brukte jeg 2wd greier på motoren min, og det er null problemer med kjøling. Det tålte ihvertfall 21 fullgasspull under bremsingen uten antydninger til for høy temp. Varmeapparat sto også på normaltemp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 ja der ser du, hører en ting og gjør en ting, kommer til å satsepå 4x4, kommer snart mere bilder og update Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 jeg og har lurt litt på 2wd vs 4wd termostat hus,men det må da være en årsak til att det ble forandret på 4x4? det meste på en 4x4 motor er forandret og oppgradert. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 jeg har sammenlignet begge vannpumpene, og skovlene på 4wd er nesten dobbelt så store/grove som de på 2wd-pumpa, så dårligere er den vel akurat ikke....kan ordne bilder hvis det er interesant Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 jeg har sammenlignet begge vannpumpene, og skovlene på 4wd er nesten dobbelt så store/grove som de på 2wd-pumpa, så dårligere er den vel akurat ikke....kan ordne bilder hvis det er interesant okay,det har jeg aldrig tenkt på,men da er det ganske klart att 4x4 er bedre da....men ser att hafsengen bruker 2wd,så det holder nok det også.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 tror det var noe med plassering at termostaten i huset, derfor det vist var en fordel med 2wd vannhus, og skal man bruke vannhus fra 2wd så må jo pumpen skiftes til 2wd og, så det er selve vannhuset som var bedre på 2wd en 4wd, men ikke vet jeg, ole har du vannhusene som du kan ta bilde av? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 husker ikke om jeg har spurt om det før men jeg er sugen på et carbon panser til escorten er det å få tak i? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Det er å få, men dem har en tendens til å slå og hoppe. Dem er ikke så stive som vanlige panser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 ok, da er jo det uaktuelt hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 ser J***** godt ut dette her, men den oljereturen var HESLIG! der finnes andre måter å gjøre det på, helst med hele rør, det flotte bygget ditt trenger noe bedre enn det skrapjernet der! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RSCoz Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 ser ****** godt ut dette her, men den oljereturen var HESLIG! der finnes andre måter å gjøre det på, helst med hele rør, det flotte bygget ditt trenger noe bedre enn det skrapjernet der! :-) Og som vanlig er jeg enig med Sapphy... Det bygget der fortjener bedre vinge87 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 hehe ja det er en ny retur under bygging, blir kobberrør som er bøyet, men blir et 45graders bend men ingen knappe for å si det slikt, så ja jeg er enig jeg og Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 skal se om jeg kan få tatt noen bilder enten i kveld eller i morgen...har husene og. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 har lest gjennom hele tråden, og må si at dette er et sinnsykt bygg! mye fete diskusjoner, og mange med peil virker det som..hehe...lykke til hvertfall! ser fram til å se bilen på Ford-treffet...Ford treffet er vel bare på Rudskogen, ikke på Våler..var hvertfall sånn ifjor '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 takk for det ja, regner med å være ferdig til fordtreffet, men om eg gidder å gå er en annen sak, det får vi se i sommer....ja det meste er vel snakket om her i denne tråden hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted February 8, 2007 Share Posted February 8, 2007 har skummet kjapt gjennom nå , men ser ikke hvordan du gjør det med oljefilteret ditt ? bruker du en filterflytter ? osv .. hvike adaptre ska du bruke der ? regner med at det orginale er solgt unna ? driver selv å skal ha på en olje kjøler å er jo nyskjerrig på hva andre gjør på 4x4 cosworther 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 9, 2007 Author Share Posted February 9, 2007 har skummet kjapt gjennom nå , men ser ikke hvordan du gjør det med oljefilteret ditt ? bruker du en filterflytter ? osv .. hvike adaptre ska du bruke der ? regner med at det orginale er solgt unna ? driver selv å skal ha på en olje kjøler å er jo nyskjerrig på hva andre gjør på 4x4 cosworther ja kommer til å bruke den olje flytteren, skifter bare ut den "sandwitchplaten" den rune med to tapper på ut med en oljekjøler istedenfor så blir jo likt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 17, 2007 Author Share Posted February 17, 2007 litt bilder og update, begynner å skje ting nå så ting nermer seg Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 hva kosta den turboen? passa mongoose rett på? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 17, 2007 Author Share Posted February 17, 2007 turbo koster 12+ baklokk koster 2500 + -34 aquator så en 16-17000kr passer rett på da ja Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 hva kosta den turboen? passa mongoose rett på? Dette bygget fortjener mye bedre enn Mongoose. Det har det heldigvis fått også, Magnex. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 17, 2007 Author Share Posted February 17, 2007 ja jeg bruker magnex, rørføringen er 90%bedre en mongose, men koster jo mere da men som jeg ser så er det verdt det, lav bil og mongose er grøss, hehe her er et bilde av downpipen så dere ser jo at man sparer høyde Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts