Jump to content

Bygge 450-500hk motor og andre løsninger


vinge87

Recommended Posts

pælle nå kommer det update hehe :blush:

 

DSCF2365.jpg

DSCF2380.jpg

DSCF2372.jpg

DSCF2373.jpg

DSCF2374.jpg

DSCF2375.jpg

DSCF2376.jpg

DSCF2364.jpg

DSCF2363.jpg

DSCF2362.jpg

DSCF2360.jpg

DSCF2359.jpg

DSCF2358.jpg

DSCF2357.jpg

 

 

ting tar tid og eg nyter det, allt skal gjøres skikkelig!! må bare si at fronten min er strøken nå, nye lepper og hockey fra ford er ikke til å spøke med hehe :wub: :wub:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 329
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

fine saker!! ikke for å være kritisk,men den kobber røra på retur oljen fra turboen så veldig kronglete ut..... :closedeyes:

vilket merke er kamdreva dine? pris?

 

 

kritiskt? jeg er rørlegger og slik blei det, kronglette er pga grenrøret, er ikke akkurat konge plass der, likte ikke helt å bruke en 90 grader der men var eneste mulighet, var sikkert det du mente eller hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

catcams som lager dem pris vet jeg ikke da det var med i motorbyggingen, www.mobeck.com selger dem, er der dem er kjøpt

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ja glemte å skrive at girkasse er ferdig, differ er nesten ferdig, carbon reg deksel, carbon topp deksel det småe på topp lokket i carbon, carbon panser riller, carbon deksel rundt eksosen bak, eksos turbo deksel( HÅPER DET PASSER) men gjør vel ikke det hehe, bakbremsene, 18" Copomotive Gull felger med R dekk på helt nye, oljekjøleren, og litt smådill er rett rundt hjørnet så ca en måned nå( HÅPER JEG) da kan jeg vri om nøkkelen og kjøre den til polly her i bergen og bremse den :wub: :wub: :wub: :lol: GLEDER MEG MER OG MER hehe men det forstår vel dere, har faktisk ikke bare trimmet bilen, men restaurert den samtidig hehe, og mere strøken skal den bli med tiden :wub:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

ja jeg trenger slik "sølvpapirgreie" som larsen har i sin, noen som vet hvor jeg får tak i det?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

bare leppene og hockey har kosta meg 10lapper, men steike det ble verdt det!!!! MARK1 vist du tenkte på den svarte slangen bak turboen så skal den inn i oljeutskiller på innsugsiden, den bare henger der løst da jeg venter på en slik rør formet oljeutskiller pga den møkka externe wastgaten lagde trøbbel med mirror tanken på eksos siden men det ser du vel hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

bare leppene og hockey har kosta meg 10lapper, men steike det ble verdt det!!!! MARK1 vist du tenkte på den svarte slangen bak turboen så skal den inn i oljeutskiller på innsugsiden, den bare henger der løst da jeg venter på en slik rør formet oljeutskiller pga den møkka externe wastgaten lagde trøbbel med mirror tanken på eksos siden men det ser du vel hehe

 

tenkte på den slangen ja, må du ha ventilasjon på den siden? eller er det oljeretur?

har hørt om ett par som har opplevd at den slangen der har sprukket og olja har tatt fyr pga varmen..

og så bør du bruke det originale røret inn mot varmeregisteret, og dekk det til.

samme med oljeslangen på returen, synes den ser litt tvilsom ut

 

se på oljeretur løsningen her:

http://i20.photobucket.com/albums/b202/Fre...se/21827a0e.jpg

den strømpa der veldig fin å bruke over slangene til åndinga og varmeapparatet også.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

den du viser på bildet er jo kobber røret jeg lagde så den er ingen problem, det som er planen nå da er å ta olje utlufting på begge sider, det vil si på eksossiden så tas det fra der man kobler en mirrortank på oljereturen, skal ikke ha utlufting på toppdekselet!! innsugsiden blir på flametrap boksen, disse slangene skal gå opp i toppen på "røret" oljelufteren og ett rør fra tanken og i det fri, har da et spørsmål,,,,, fra orginal flame trap dingsen går det et vakumrør fra den og inn i plenumet, skal denne være der fortsatt?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

den du viser på bildet er jo kobber røret jeg lagde så den er ingen problem, det som er planen nå da er å ta olje utlufting på begge sider, det vil si på eksossiden så tas det fra der man kobler en mirrortank på oljereturen, skal ikke ha utlufting på toppdekselet!! innsugsiden blir på flametrap boksen, disse slangene skal gå opp i toppen på "røret" oljelufteren og ett rør fra tanken og i det fri, har da et spørsmål,,,,, fra orginal flame trap dingsen går det et vakumrør fra den og inn i plenumet, skal denne være der fortsatt?

 

flame trap? tenker du på nyra? den svarte boksen rett over motorfestet på innsugsuden?

riv vekk alt det gamle øko/miljø greiene.

 

noen grunn til du ikke skal ha utlufting på toppdekselet?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

La merke til den oljereturen der jeg også, få håpe turboen din ikke er like følsom for dårlig retur som en viss turbo fra NTS....

 

Angående greinrøret, gjelder ikke bare deg men mange. Forstår ikke helt hvorfor ingen legger keramikk eller i det minste "bandasje" på dette før de monterer. Alt for mange ignorerer varmen i motorrommet mener jeg.

 

Det innusget ditt, er det hjemmelaga eller ? Har diskutert dette noen ganger med flere, og de fleste er av mening om at det helst skal være så mye avrundede former som mulig, og helst unngå "skarpe" hjørner og kroker, som kan skape turbulens.

Link to comment
Share on other sites

tar jeg ikke helt riv ruskennde feil så er dette ebb sitt innsug verk... og det ble testet på en noe moddet cos motor og eksos tempen ble godt som lik på alle sylindrer, tror det var kun 12grader forskjell som max mellom alle sylindra..

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

*****, det kaller jeg snæx...

du er vell ikke på utkikk etter ei slik 3toms vband klemme?

Jeg har nemmelig et helt nytt slikt vband sett fra himmi racing som jeg ikke får brukt..

 

Men igjen, ***** for ei strøken kjerre dette kommer til og bli..

Link to comment
Share on other sites

hm, har ikke tenkt på bandasje nei, nyre boksen jeg mente ja, den skal vel stå og tas et rør fra toppen på nyra og inn i catch tanken??, men rett under slangen er det en vakum stuss som har orginalt gått opp i innsuget, skal vakumet bare brukes enda eller skal det vekk, oljereturen skal jeg prøve og lage uten den 90 graderen, men er så j..... trangt der hehe, kan man bruke en slange som retur? men da kommer slangen til å ta litt borti grenrøret og da smelter den vel? innsuget er ebb sitt verk ja stemmer det, er det noe gale med det da? grunnen til at jeg ikke utlufter på toppen er at det ser ikke bra ut og et t-25 deksel er ikke likt som et t-35 deksel, eneste måten å få nippel til deksel tett er å sveise det pga en rund kant som er der, og vips da er lakken på dekselet ødelagt, men tenkte å lufte fra eksosiden på den nederste bolten som sto der orginalt og lufte fra nyretanken under innsuget, det blir vel optimalt det vel?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

flame trap? tenker du på nyra? den svarte boksen rett over motorfestet på innsugsuden?

riv vekk alt det gamle øko/miljø greiene.

 

noen grunn til du ikke skal ha utlufting på toppdekselet?

 

 

skal vel ikke ta vekk hele boksen vel? skal det ikke bare legges en slange fra den og opp i catch tanken da? men den vakumslangen, er den på t-35 og sierra? eller er den bare der på t-25?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

*****, det kaller jeg snæx...

du er vell ikke på utkikk etter ei slik 3toms vband klemme?

Jeg har nemmelig et helt nytt slikt vband sett fra himmi racing som jeg ikke får brukt..

 

Men igjen, ***** for ei strøken kjerre dette kommer til og bli..

 

 

jeg har kjøpt meg det men ellers takk hehe

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

husk det blir varmt rundt grenrøret... og det liker ikke gummislanger....

 

olje ifra toppen til turboen er også fyfy =)

 

 

hva mente du med dette? olje inn er som på orginalt på toppen og retur på bunnen, så jeg skjønte ikke helt

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

tenkte på den slangen ja, må du ha ventilasjon på den siden? eller er det oljeretur?

har hørt om ett par som har opplevd at den slangen der har sprukket og olja har tatt fyr pga varmen..

og så bør du bruke det originale røret inn mot varmeregisteret, og dekk det til.

samme med oljeslangen på returen, synes den ser litt tvilsom ut

 

se på oljeretur løsningen her:

http://i20.photobucket.com/albums/b202/Fre...se/21827a0e.jpg

den strømpa der veldig fin å bruke over slangene til åndinga og varmeapparatet også.

 

 

hvor får jeg tak i slik strømpe, for da kan jeg jo bruke en gummislange eller kan jeg ikke det?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

 

 

ja bestillte nettop kataloger fra dem, makan til røten side, de kunne jo hatt litt priser på ting, men men

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...