vinge87 Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 pælle nå kommer det update hehe ting tar tid og eg nyter det, allt skal gjøres skikkelig!! må bare si at fronten min er strøken nå, nye lepper og hockey fra ford er ikke til å spøke med hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 fine saker!! ikke for å være kritisk,men den kobber røra på retur oljen fra turboen så veldig kronglete ut..... vilket merke er kamdreva dine? pris? Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 fine saker!! ikke for å være kritisk,men den kobber røra på retur oljen fra turboen så veldig kronglete ut..... vilket merke er kamdreva dine? pris? kritiskt? jeg er rørlegger og slik blei det, kronglette er pga grenrøret, er ikke akkurat konge plass der, likte ikke helt å bruke en 90 grader der men var eneste mulighet, var sikkert det du mente eller hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 catcams som lager dem pris vet jeg ikke da det var med i motorbyggingen, www.mobeck.com selger dem, er der dem er kjøpt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 ja glemte å skrive at girkasse er ferdig, differ er nesten ferdig, carbon reg deksel, carbon topp deksel det småe på topp lokket i carbon, carbon panser riller, carbon deksel rundt eksosen bak, eksos turbo deksel( HÅPER DET PASSER) men gjør vel ikke det hehe, bakbremsene, 18" Copomotive Gull felger med R dekk på helt nye, oljekjøleren, og litt smådill er rett rundt hjørnet så ca en måned nå( HÅPER JEG) da kan jeg vri om nøkkelen og kjøre den til polly her i bergen og bremse den GLEDER MEG MER OG MER hehe men det forstår vel dere, har faktisk ikke bare trimmet bilen, men restaurert den samtidig hehe, og mere strøken skal den bli med tiden Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 (edited) husk det blir varmt rundt grenrøret... og det liker ikke gummislanger.... olje ifra toppen til turboen er også fyfy =) Edited January 25, 2007 by Mark1 WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 ja jeg trenger slik "sølvpapirgreie" som larsen har i sin, noen som vet hvor jeg får tak i det? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 bare leppene og hockey har kosta meg 10lapper, men steike det ble verdt det!!!! MARK1 vist du tenkte på den svarte slangen bak turboen så skal den inn i oljeutskiller på innsugsiden, den bare henger der løst da jeg venter på en slik rør formet oljeutskiller pga den møkka externe wastgaten lagde trøbbel med mirror tanken på eksos siden men det ser du vel hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 bare leppene og hockey har kosta meg 10lapper, men steike det ble verdt det!!!! MARK1 vist du tenkte på den svarte slangen bak turboen så skal den inn i oljeutskiller på innsugsiden, den bare henger der løst da jeg venter på en slik rør formet oljeutskiller pga den møkka externe wastgaten lagde trøbbel med mirror tanken på eksos siden men det ser du vel hehe tenkte på den slangen ja, må du ha ventilasjon på den siden? eller er det oljeretur?har hørt om ett par som har opplevd at den slangen der har sprukket og olja har tatt fyr pga varmen..og så bør du bruke det originale røret inn mot varmeregisteret, og dekk det til.samme med oljeslangen på returen, synes den ser litt tvilsom ut se på oljeretur løsningen her:http://i20.photobucket.com/albums/b202/Fre...se/21827a0e.jpgden strømpa der veldig fin å bruke over slangene til åndinga og varmeapparatet også. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 25, 2007 Author Share Posted January 25, 2007 den du viser på bildet er jo kobber røret jeg lagde så den er ingen problem, det som er planen nå da er å ta olje utlufting på begge sider, det vil si på eksossiden så tas det fra der man kobler en mirrortank på oljereturen, skal ikke ha utlufting på toppdekselet!! innsugsiden blir på flametrap boksen, disse slangene skal gå opp i toppen på "røret" oljelufteren og ett rør fra tanken og i det fri, har da et spørsmål,,,,, fra orginal flame trap dingsen går det et vakumrør fra den og inn i plenumet, skal denne være der fortsatt? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 den du viser på bildet er jo kobber røret jeg lagde så den er ingen problem, det som er planen nå da er å ta olje utlufting på begge sider, det vil si på eksossiden så tas det fra der man kobler en mirrortank på oljereturen, skal ikke ha utlufting på toppdekselet!! innsugsiden blir på flametrap boksen, disse slangene skal gå opp i toppen på "røret" oljelufteren og ett rør fra tanken og i det fri, har da et spørsmål,,,,, fra orginal flame trap dingsen går det et vakumrør fra den og inn i plenumet, skal denne være der fortsatt? flame trap? tenker du på nyra? den svarte boksen rett over motorfestet på innsugsuden?riv vekk alt det gamle øko/miljø greiene. noen grunn til du ikke skal ha utlufting på toppdekselet? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 La merke til den oljereturen der jeg også, få håpe turboen din ikke er like følsom for dårlig retur som en viss turbo fra NTS.... Angående greinrøret, gjelder ikke bare deg men mange. Forstår ikke helt hvorfor ingen legger keramikk eller i det minste "bandasje" på dette før de monterer. Alt for mange ignorerer varmen i motorrommet mener jeg. Det innusget ditt, er det hjemmelaga eller ? Har diskutert dette noen ganger med flere, og de fleste er av mening om at det helst skal være så mye avrundede former som mulig, og helst unngå "skarpe" hjørner og kroker, som kan skape turbulens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 noen grunn til du ikke skal ha utlufting på toppdekselet?Vel så bra å ha utlufting på begge sider av blokka, i stedet for toppen. Ikke dumt med litt ekstra "trykk" der oppe som lettere kan "føre" olja ned igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 tar jeg ikke helt riv ruskennde feil så er dette ebb sitt innsug verk... og det ble testet på en noe moddet cos motor og eksos tempen ble godt som lik på alle sylindrer, tror det var kun 12grader forskjell som max mellom alle sylindra.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 *****, det kaller jeg snæx... du er vell ikke på utkikk etter ei slik 3toms vband klemme? Jeg har nemmelig et helt nytt slikt vband sett fra himmi racing som jeg ikke får brukt.. Men igjen, ***** for ei strøken kjerre dette kommer til og bli.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Varmebandasje/klister får du på Vangbo Begynner og ligne på noe nå, blir spennende og se resultatet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 hm, har ikke tenkt på bandasje nei, nyre boksen jeg mente ja, den skal vel stå og tas et rør fra toppen på nyra og inn i catch tanken??, men rett under slangen er det en vakum stuss som har orginalt gått opp i innsuget, skal vakumet bare brukes enda eller skal det vekk, oljereturen skal jeg prøve og lage uten den 90 graderen, men er så j..... trangt der hehe, kan man bruke en slange som retur? men da kommer slangen til å ta litt borti grenrøret og da smelter den vel? innsuget er ebb sitt verk ja stemmer det, er det noe gale med det da? grunnen til at jeg ikke utlufter på toppen er at det ser ikke bra ut og et t-25 deksel er ikke likt som et t-35 deksel, eneste måten å få nippel til deksel tett er å sveise det pga en rund kant som er der, og vips da er lakken på dekselet ødelagt, men tenkte å lufte fra eksosiden på den nederste bolten som sto der orginalt og lufte fra nyretanken under innsuget, det blir vel optimalt det vel? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 flame trap? tenker du på nyra? den svarte boksen rett over motorfestet på innsugsuden?riv vekk alt det gamle øko/miljø greiene. noen grunn til du ikke skal ha utlufting på toppdekselet? skal vel ikke ta vekk hele boksen vel? skal det ikke bare legges en slange fra den og opp i catch tanken da? men den vakumslangen, er den på t-35 og sierra? eller er den bare der på t-25? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 *****, det kaller jeg snæx... du er vell ikke på utkikk etter ei slik 3toms vband klemme? Jeg har nemmelig et helt nytt slikt vband sett fra himmi racing som jeg ikke får brukt.. Men igjen, ***** for ei strøken kjerre dette kommer til og bli.. jeg har kjøpt meg det men ellers takk hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 husk det blir varmt rundt grenrøret... og det liker ikke gummislanger.... olje ifra toppen til turboen er også fyfy =) hva mente du med dette? olje inn er som på orginalt på toppen og retur på bunnen, så jeg skjønte ikke helt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 tenkte på den slangen ja, må du ha ventilasjon på den siden? eller er det oljeretur?har hørt om ett par som har opplevd at den slangen der har sprukket og olja har tatt fyr pga varmen..og så bør du bruke det originale røret inn mot varmeregisteret, og dekk det til.samme med oljeslangen på returen, synes den ser litt tvilsom ut se på oljeretur løsningen her:http://i20.photobucket.com/albums/b202/Fre...se/21827a0e.jpgden strømpa der veldig fin å bruke over slangene til åndinga og varmeapparatet også. hvor får jeg tak i slik strømpe, for da kan jeg jo bruke en gummislange eller kan jeg ikke det? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 hvor får jeg tak i slik strømpe, for da kan jeg jo bruke en gummislange eller kan jeg ikke det? Se her...: http://www.vangbo.no/isolasjon/430.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Se her...: http://www.vangbo.no/isolasjon/430.php ja bestillte nettop kataloger fra dem, makan til røten side, de kunne jo hatt litt priser på ting, men men Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 du bør ta oljen til turboen fra så nære oljefilteret som mulig.I toppen så er olja lengst unna filteret(mye grums), pluss at olja er mye varmere der enn rett etter filter/kjøler. Nyra beholder du, vakum slanger og drit til de eko greiene hiver du. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 ja bestillte nettop kataloger fra dem, makan til røten side, de kunne jo hatt litt priser på ting, men menPriser her:http://www.vangbo.no/pdf/thermotec_3.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts