RS 1000 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 trenger jeg slik oil breather greie? da må det vel slanger fra topplokket eller hur? Ja. Om du tar fra toppdekselet eller ikke er opp til deg. Jeg ville ikke gjort det på en T25 topp. Ta det fra blokken. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 trenger jeg slik oil breather greie? da må det vel slanger fra topplokket eller hur? Ja. Om du tar fra toppdekselet eller ikke er opp til deg. Jeg ville ikke gjort det på en T25 topp. Ta det fra blokken. hmm, da må ebb få beskjed hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 17, 2006 Author Share Posted December 17, 2006 ebb skal sette en i toppdekselet og en i blokken, det var vist optimalt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 kjøpte like greit ny radiator i pro alloy og nye vifter og swirl port hehe Det er sånn det må gjøres. Ikke undervurder nytten av en turbocooler. hvorfor er dette så viktig?den kjøler jo bare vannet som kommer ifra turboen, og hvis radiatoren har kapasitet nok så er det vel likesågreit at den gjør jobben istedet? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 kjøpte like greit ny radiator i pro alloy og nye vifter og swirl port hehe Det er sånn det må gjøres. Ikke undervurder nytten av en turbocooler. hvorfor er dette så viktig?den kjøler jo bare vannet som kommer ifra turboen, og hvis radiatoren har kapasitet nok så er det vel likesågreit at den gjør jobben istedet? Den er viktig fordi den (gjerne) øker gjennomstrømmingen av vann i topplokket, samtidig som den gir den ekstra kjølekapasitet. (Selv om man ikke har vannavkjølt turbo.) Tilstrekkelig kjølekapasitet er vanskelig å få når effekten øker på turbomotorer. Vannpumpen pumper kjølevann inn i blokken, men å få vannet ut av toppen er faktisk vanskeligere. Ofte modifiseres det derfor på både ene og andre måten. Ekstra kjølekanaler hører ikke til sjeldenhetene, så derfor bør man iallefall ikke la være å bruke de kjølekanalene og mulighetene som en motor har originalt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 en annen ting man bør være obs på,er varmeapparat registeret,vist det er nesten tett,noe som det ofte er på gammle sierraer så bremser det "flowet" gjennom toppen mye også! har sett mange tilfeller tempen har gått ned en "bokstav" etter bytte av register. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Nemlig! Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Hvor sitter registre på en sierra cos 4x4?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Hvor sitter registre på en sierra cos 4x4?! inne i kupeen,du må ta ut nederste del av dashbordet å løsne hele "boxen" under der for å få det ut.... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 18, 2006 Author Share Posted December 18, 2006 en annen ting man bør være obs på,er varmeapparat registeret,vist det er nesten tett,noe som det ofte er på gammle sierraer så bremser det "flowet" gjennom toppen mye også! har sett mange tilfeller tempen har gått ned en "bokstav" etter bytte av register. er en escort men skal sjekke det og du Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 en annen ting man bør være obs på,er varmeapparat registeret,vist det er nesten tett,noe som det ofte er på gammle sierraer så bremser det "flowet" gjennom toppen mye også! har sett mange tilfeller tempen har gått ned en "bokstav" etter bytte av register. er en escort men skal sjekke det og du same shit,difrent name Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikk0 Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 hvor kjøper man nytt varmeapparat register? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 18, 2006 Author Share Posted December 18, 2006 har vel på ford og dem vet nok hva dem skal ha for det og hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 IKKE KJØP org , jeg kjøpte nissen, nissans eller hva det var og der var det mye grøver register, tempen min og sank en del faktins , ca 10 grader...org dohc "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 hvor kjøper man nytt varmeapparat register? mekonomen.no fks Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Takk, skal sjekke det ja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 18, 2006 Author Share Posted December 18, 2006 IKKE KJØP org , jeg kjøpte nissen, nissans eller hva det var og der var det mye grøver register, tempen min og sank en del faktins , ca 10 grader...org dohc hva er gale med det orginale dà? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 18, 2006 Author Share Posted December 18, 2006 må ha meg et nytt batteri så det står i stil med allt det nye i motorrommet, hvilket er å anbefalle? må være et med flatkontakter og passe der det skal stå seff, og ikke stå biltema på hehe, tips anyone? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 må ha meg et nytt batteri så det står i stil med allt det nye i motorrommet, hvilket er å anbefalle? må være et med flatkontakter og passe der det skal stå seff, og ikke stå biltema på hehe, tips anyone? gjør om polskoene dine,rydd opp skikkelig i kablene å legg dem i strømper,kjøp sånne "bilstereo" polsko med flere tilkobblingsmuligheter. sett i ett optima batteri og lakker toppen på det,i bilens farge,eller toppdekkslet sin farge fks Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 19, 2006 Author Share Posted December 19, 2006 må ha meg et nytt batteri så det står i stil med allt det nye i motorrommet, hvilket er å anbefalle? må være et med flatkontakter og passe der det skal stå seff, og ikke stå biltema på hehe, tips anyone? gjør om polskoene dine,rydd opp skikkelig i kablene å legg dem i strømper,kjøp sånne "bilstereo" polsko med flere tilkobblingsmuligheter. sett i ett optima batteri og lakker toppen på det,i bilens farge,eller toppdekkslet sin farge fks det hørtes jo kult ut, men er ikke optima for høyt da? eller har dette blitt utprøvd med suksess:) Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 ebb skal sette en i toppdekselet og en i blokken, det var vist optimalt Vet du hvorfor det er optimalt?,er mye diskuter det temae dær men stemme ikke helt med det graham goode anbefale eller det som står i manualen (gr.a) til ford. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 19, 2006 Author Share Posted December 19, 2006 nei jeg vet ikke hvorfor det er optimalt, det får de som kan det svare på Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 ja håpe noen ka gi meg et godt svar på det,jeg syns det er litt rart at man ska ventilere ut toppdeksle gjennom oljereturen fra topp til blokk i motorn samt at det som regel bare ventileres ut fra ene sia av dekslet.mulig det er rett men vil vite hvorfor.Jeg tok bort min i toppdekslet,ventilere blokka på begge sider å har retur til bunnpanna under oljenivå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Det er pga det er en egen luftekanal rett fra bunnpannen og opp er jeg blitt fortalt, dermed lufter den ikke gjennom oljereturen. Var av samme oppfatning som deg før. Utlufting gjennom siden av blokken har sine ulemper når en spesielt kjører på bane da olje kan komme opp i nivået hvor utluftingen finner sted og dermed vil bli "blåst" ut. Dette er blitt erfart av mange, meg selv også. Spesielt i høyre svinger. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 ja håpe noen ka gi meg et godt svar på det,jeg syns det er litt rart at man ska ventilere ut toppdeksle gjennom oljereturen fra topp til blokk i motorn samt at det som regel bare ventileres ut fra ene sia av dekslet.mulig det er rett men vil vite hvorfor.Jeg tok bort min i toppdekslet,ventilere blokka på begge sider å har retur til bunnpanna under oljenivå. datt litt av her jeg,hva mener du med kun en side av toppdekslet? begge sider av blokka? alle biler har jo utlufting på toppdekkslet,er jo nesten bare cosworth som ikke har det,motoren "puster" helt klart bedre da etter min mening. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts