Jump to content

4x4 drivaksel front,

Recommended Posts

Posted (edited)
men hva gjøres med den akslingen som går fra transfer kassa fram til diffen....har sett att disse ryker..

noen sa det gikk an og bruke kryss fra volvo men er det noen som har prøvd og kan dele erfaringer...

Har enda ikke hørt den har vært noe problem (orginal med smøre punkter )

Det er bare jeg som har kjørt en aksel i stykker - byttet til "kraftigere " kryss og fikk ikke låse ringen i sporet så koppen løsnet i "stor " hastighet - og akselen gjorde ett stort hull i svinghjuls huset , med kona i bilen - hun likte aldri den bilen mere ............. :wacko: :wacko:

IM000968.jpg

IM000977.jpg

Edited by bige
Posted

oki hehe ja tror eg hadde blitt litt skremt vis den akslingen hadde hoppet av på min bil også hehe ,ikkje rart kona di ikkje likte den etter på... :D :D :D

men som du sier att det holder og bytte fester og sånn men det er jo en liten vis fare for att den fortsatt kan hoppe ut av ved riv start med sving på hulene eller noe sånn .....

det er derfor eg har laget en aksling som er nøyaktig 10 mm lenger en den orginale og det fungerer helt ut merket..og når eg hadde den på bukk og kikka og hørte etter mekanisk gnissing eller noe form for u lyder ved flere ulike posisjoner på hjulet men hørte ingen ting.....

men eg håper og tror att den er lang nok når eg senker den ....

RS Cosworth 1990

Mvh Raymond