Guest stampede Posted July 10, 2004 Share Posted July 10, 2004 For å montere Green filter på DOHC motor må man da kappe røret til original luftfilteret før luftmengde måleren, eller monterer man det bare på flensen til den originale luftfilterboksen? Hva i h%¤&?# er den "svære" boksen etter luftfilterboksen til??? ...og vi sier takk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 hørte med autopower i arendal, og de ville kappe mellom luftmengdemåleren og den svære boksen. tror ikke den boksen gjør noe annet enn å fylle opp motorrommet '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 Jeg har Green filter montert på bilen min. Kappet av røret rett etter luftemengde måleren. Den lille tappen som sitter på tuppen på konfilteret festa jeg i den originale luftfilter boksen med en skrue. Men åssen du skulle gjøre det sto vel på den lille bruksanvisningen som fulgte med? FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Count Posted July 11, 2004 Share Posted July 11, 2004 hørte med autopower i arendal, og de ville kappe mellom luftmengdemåleren og den svære boksen. tror ikke den boksen gjør noe annet enn å fylle opp motorrommet Det er for å eliminere pulser i luftstrømmen som skal inn i motoren.. Bare piss spør du meg, men jeg er ikke helt sikker. Gjør sikkert INGENTING om du fjerner den. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS|Stian Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 Men hvis du fjerner den svære luftfilter boksen, hvor skal du feste tuppen av filteret da? Kommer vel til å ligge og slenge det da eller? Har ikke prøvd selv men... FordClubNorway.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 luftfilterBOKSEN kan vel bare stå der, men man må kappe vekk den store beholderen som sitter på røret som går inn i luftfilterboksen...hvis du skjønner... '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 For å montere Green filter på DOHC motor må man da kappe røret til original luftfilteret før luftmengde måleren, eller monterer man det bare på flensen til den originale luftfilterboksen? Hva i h%¤&?# er den "svære" boksen etter luftfilterboksen til??? ...og vi sier takk for svar Da jeg hadde DOHC. Så monterte jeg KN filter... Det var et kon filter... Det monterte jeg rett på ins. manifoilen!! Rev vekk hele driten fra den og til og med orginale luftfilterboksen:) Veldig enkel tegninger følgte med om hvordan dette skulle monteres!! Var meget fornøyd med dette resultatet jeg Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stampede Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Da jeg hadde DOHC. Så monterte jeg KN filter... Det var et kon filter... Det monterte jeg rett på ins. manifoilen!! Rev vekk hele driten fra den og til og med orginale luftfilterboksen:) Veldig enkel tegninger følgte med om hvordan dette skulle monteres!! Var meget fornøyd med dette resultatet jeg Når du rev vekk all driten så forsvant jo luftmengdemåleren også. Fikk du noe problemer med "gangen" på motoren og forbruket etterpå? Tanken med montasje rett på manifolden har streifet meg.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 tok du vekk kald start ventilen også ??? som sitter på røret forran innsugs manifoilen ????er den ikke vansklig og starte når det er kalt ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 fortell oss trones, hadde du noen problemer med bilen etter dette? så jo sikkert helt rått ut da men '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted July 15, 2004 Share Posted July 15, 2004 Vis det er den lille metalldingsen som det går et par ledninger derre mener... så JA!! Den vart flyttet fra forkant av motoren, og rett ved siden av filtret:) fulgte med noen slanger å greier som den skulle monteres på Fungerte utmerket hos meg:) dette ga både lyd og futt Kjøpte utsyret hos Gundersen (ett eller annet) som driver med deler til motorsport... mener jeg bet. rundt 1200kr. for hele graia:) Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now