Jump to content

Green filter på DOHC motor...


Guest stampede

Recommended Posts

Guest stampede

For å montere Green filter på DOHC motor må man da kappe røret til original luftfilteret før luftmengde måleren, eller monterer man det bare på flensen til den originale luftfilterboksen?

 

Hva i h%¤&?# er den "svære" boksen etter luftfilterboksen til???

 

...og vi sier takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

hørte med autopower i arendal, og de ville kappe mellom luftmengdemåleren og den svære boksen.

 

tror ikke den boksen gjør noe annet enn å fylle opp motorrommet :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Green filter montert på bilen min. Kappet av røret rett etter luftemengde måleren. Den lille tappen som sitter på tuppen på konfilteret festa jeg i den originale luftfilter boksen med en skrue. Men åssen du skulle gjøre det sto vel på den lille bruksanvisningen som fulgte med?

Link to comment
Share on other sites

hørte med autopower i arendal, og de ville kappe mellom luftmengdemåleren og den svære boksen.

 

tror ikke den boksen gjør noe annet enn å fylle opp motorrommet :)

Det er for å eliminere pulser i luftstrømmen som skal inn i motoren.. Bare piss spør du meg, men jeg er ikke helt sikker. Gjør sikkert INGENTING om du fjerner den. :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

luftfilterBOKSEN kan vel bare stå der, men man må kappe vekk den store beholderen som sitter på røret som går inn i luftfilterboksen...hvis du skjønner...

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

For å montere Green filter på DOHC motor må man da kappe røret til original luftfilteret før luftmengde måleren, eller monterer man det bare på flensen til den originale luftfilterboksen?

 

Hva i h%¤&?# er den "svære" boksen etter luftfilterboksen til???

 

...og vi sier takk for svar :)

Da jeg hadde DOHC. Så monterte jeg KN filter... Det var et kon filter...

 

Det monterte jeg rett på ins. manifoilen!! Rev vekk hele driten fra den og til og med orginale luftfilterboksen:) Veldig enkel tegninger følgte med om hvordan dette skulle monteres!!

 

Var meget fornøyd med dette resultatet jeg :D

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest stampede
Da jeg hadde DOHC. Så monterte jeg KN filter... Det var et kon filter...

 

Det monterte jeg rett på ins. manifoilen!! Rev vekk hele driten fra den og til og med orginale luftfilterboksen:) Veldig enkel tegninger følgte med om hvordan dette skulle monteres!!

 

Var meget fornøyd med dette resultatet jeg :D

 

Når du rev vekk all driten så forsvant jo luftmengdemåleren også. Fikk du noe problemer med "gangen" på motoren og forbruket etterpå?

 

Tanken med montasje rett på manifolden har streifet meg.... :)

Link to comment
Share on other sites

fortell oss trones, hadde du noen problemer med bilen etter dette?

 

så jo sikkert helt rått ut da men :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Vis det er den lille metalldingsen som det går et par ledninger derre mener... så JA!! Den vart flyttet fra forkant av motoren, og rett ved siden av filtret:) fulgte med noen slanger å greier som den skulle monteres på:) Fungerte utmerket hos meg:) dette ga både lyd og futt B) Kjøpte utsyret hos Gundersen (ett eller annet) som driver med deler til motorsport... mener jeg bet. rundt 1200kr. for hele graia:)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...