Fakeworth Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 En kompis sendte han mail.. Fikk dette som svar: Bilen er skjøta rett under frontruta med en escort cosworth.. Så forstilling og sånn er ifra Rs 2000, men han mente det var mulig å bygge om til cosworth da tunell og alt sånn var der.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 jalla jalla med andre ord.er det noen av dere som vurdere og kjøpe denne bilen da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 vist det går ann og bygge escort cosworth på den så må det være gull, billig bil og billig forsikring aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 En kompis sendte han mail.. Fikk dette som svar: Bilen er skjøta rett under frontruta med en escort cosworth.. Så forstilling og sånn er ifra Rs 2000, men han mente det var mulig å bygge om til cosworth da tunell og alt sånn var der.. Skjøting av bil er SINNSYKT jalla COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Skjøting av bil er SINNSYKT jalla WORD! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Skjøting av bil er faktisk forbudt i mange land, det er ikke helt uten grunn akkurat. Makan til fjøsmekk skal man vel lete lenge etter! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Skjøting av bil er faktisk forbudt i mange land, det er ikke helt uten grunn akkurat. Makan til fjøsmekk skal man vel lete lenge etter! men det er ikke ulovlig i Norge bilen ser jo fin ut, men den er da ikke vært noe mer enn en vanlig replica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Ville ikke følt meg trygg i en skjøyta bil gjort på hobbybasis akkurat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 dra meg i balla. hadde aldri kjøpt den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Ville ikke følt meg trygg i en skjøyta bil gjort på hobbybasis akkurat kansje den er godkjent skjøtet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 den så jo bra ut.. men hvis den er skjøtet av en skrotnisse på landet ville jeg ikke kjøpt den, men om den var skjøtet på ett verksted som har papirene i orden kansje... 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensrud Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Kan ikke si at skjøtet bil ER jalla..Kommer helt an på hvem som har gjort jobben, hvor den har blitt gjort osv osv. En jeg kjenner holder på å bygge en Sierra 4x4 Cosworth Limousin. 2,5 meter lenger enn en original.Har etter noen år med krangling med biltilsynet fått GODKJENNING, og biltilsynet håper de får skilter på den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 En jeg kjenner holder på å bygge en Sierra 4x4 Cosworth Limousin. 2,5 meter lenger enn en original. hehehehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning--- Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Sierra 4x4 Cosworth Limousin. 2,5 meter lenger enn en original. likt å sett den stilt i breisladden =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velde Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Kan ikke si at skjøtet bil ER jalla..Kommer helt an på hvem som har gjort jobben, hvor den har blitt gjort osv osv. En jeg kjenner holder på å bygge en Sierra 4x4 Cosworth Limousin. 2,5 meter lenger enn en original.Har etter noen år med krangling med biltilsynet fått GODKJENNING, og biltilsynet håper de får skilter på den Gleder meg til å se Cossie limo må jo bare bli bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 så sklei tråden ut, men over til at bilen er skjøtet, hvorfor er det så jalla? er mange mange bil opprettere som skjøter biler og får ting bra, for alt du vet så er den sierran du kjører skjøtet, jeg ser ingen prioblem med at en bil er skjøtet, den er jo skjøtet med en tilsvarende bil, så hva er problemet? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Det er jo nett det denne bilen ikke er, to forskjellige biler i utgangspunktet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Hvis det er meg du sikter til så VEIT jeg at jeg aldri har eid en skjøta bil Det ser jeg . en bil blir som regel duppa i grunning el lignende før den lakkeres,etter du har skjøtet gjør du ikke det.med andre ord rust kommer fort der du ikke kommer til.og en oppretter har ikke et sveisesertifikat,ikke de fleste hvertfall.så tror liksom ikke sveisen blir like sterk som org karosseri.prøv å rønke et karosseri som er sveisa(skjøta) så tror jeg du ser hvorfor det ikke er så bra alltid.og hva er best av tynnplater som er sveisa i sammen eller en hel ferdig pressa plate? COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Det er jo nett det denne bilen ikke er, to forskjellige biler i utgangspunktetskjøter du en escort 93 mod 1,8 giha med en annen escort 93 mod 1,8 giha har du to biler som er helt like, Hvis det er meg du sikter til så VEIT jeg at jeg aldri har eid en skjøta bil Det ser jeg . en bil blir som regel duppa i grunning el lignende før den lakkeres,etter du har skjøtet gjør du ikke det.med andre ord rust kommer fort der du ikke kommer til.og en oppretter har ikke et sveisesertifikat,ikke de fleste hvertfall.så tror liksom ikke sveisen blir like sterk som org karosseri.prøv å rønke et karosseri som er sveisa(skjøta) så tror jeg du ser hvorfor det ikke er så bra alltid.og hva er best av tynnplater som er sveisa i sammen eller en hel ferdig pressa plate?nei jeg sikta ikke til deg, jeg siktet til allmenheten, og jeg kjenner til en bilopretter som har spesialisert seg på og skjøte biler, og han får ting til så bra at vanelig mann i gata ikke klarer og se forskjell, aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Ting kan se bra ut! men det er det som ligger under lakken/sparkel som teller Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 (edited) vel eg som biloppretter vet at det er ingen problem å skjøyte biler, da biler har org skjøyter, vis det blir rikti gjort ruster ikkje den skjøyten som blir laget da meir en den orginale. eg sjøl har skjøt noen biler på løp av mine 4år som oppretter og det har ikkje vert noe problem med dei. vis det er han eg trur det er som har skjøt den bilen så hadde han peiling på kva han dreiv med, men eg husker ikkje kva han heiter, men han skjøyte ein rs2000 med cosworth for mange år siden og den blei godkjent og bra. og bdt. ein bil blir ikkje duppa i grunning, men sprøytet med grunning, men grunning er ikkje tett så den holder ikkje i mange år vis det er på utsiden, men inni ein bil er det ikkje så mye fuktigheit at det blir noe stort problem. det er mye bedre med grunning med tectyl oppå som dei fleste bilopprettere gjør enn kun den org grunninga. Edited November 8, 2006 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Ja blir sikkert bra som flere av dere sier med skjøting.men det vil aldri bli så bra som org.og som oppretter burde du kunne litt om hva som skjer med metall(metallplate) som blir oppvarma ,det vil ALDRI bli like sterkt igjen som en org usveisa plate COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 mener du tectyl er bra? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Bdt: legg merke til hva mannen skriver før du skriver. Han skrev ganske klart å tydelig at biler har skjøter orginalt. det er har du åpner den orginale skjøten og lager en ny. Og når vi er inne på styrke osv så er nok en kollisjonskadet bil LANGT verre styrkemessig og rustmessig enn en som er skjøtet på riktig måte. Har selv hatt en som var skjøtet av en amatør og resulterte i at jeg måtte sveise mye, men mange andre jeg har sett på senere har ikke hatt disse rustproblemene, så det kommer nok mye ann på hvem som gjør jobben. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 (edited) Bdt: legg merke til hva mannen skriver før du skriver. Han skrev ganske klart å tydelig at biler har skjøter orginalt. det er har du åpner den orginale skjøten og lager en ny. Og når vi er inne på styrke osv så er nok en kollisjonskadet bil LANGT verre styrkemessig og rustmessig enn en som er skjøtet på riktig måte. Har selv hatt en som var skjøtet av en amatør og resulterte i at jeg måtte sveise mye, men mange andre jeg har sett på senere har ikke hatt disse rustproblemene, så det kommer nok mye ann på hvem som gjør jobben. jepp kan lese og hva skjer med stål du sveiser på to,kanskje 3 ganger for å skjøte på en annen del?Du kan kanskje litt om forskjellige stålkvaliteter og hva som skjer med de når de blir varmet ekstremt opp slik som sveis gjør?Her snakker vi om karosseriplater.. Men om du/dere kunne valgt mellom to like biler men den ene hadde vært totalvrak?hva hadde du valgt? Edited November 8, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now