lowman Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 (edited) det er hvertfal eg heilt enig i....... det er mye av grunnen eg heller kjøpte meg ein orginal cossi og betalte heller fortollinga på den på den selv om det svei litt men værdt det ....da vet du hav du får ..og du slipper og sitte med tusen tanker om hva som kan være gale hvis bilen skulle stoppe eller noe ...fordi på ein orginal bile kan du finne ut av ting ganske lett /men på ein ombygd som har blitt skjøtet og loddet i hytt og dyne vær ledninger/karros så er det ikkje veldig lett og finne ut av ting.med mindre du har bygd den selv tror eg ........ja det er også en ting og tenke på.bedre å betale det det koster viss en skal ha seg en cosworth.er somsagt mye jalla ombygginger..det begrunne eg bare ved og se på mangen av di spørsmåla som folk klarer og stille her inne..mange som kansje vurdere og bygge opp en bil..og dem har null peiling på hva dem driver med.er derfor eg e imot ombygde biler..og det skulle seriøst ikke vert lov og få godkjent ombygd sånn i den grad som vi snakker om..da det er for mye dårlige greier ute og går.er klart at det finnes seff untak med strøkne ..veldig bra ombygde biler.det har eg aldri nekta på..men majoriteten av ombygde biler syns eg ikke noe om. Edited November 11, 2006 by lowman Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 tenker dere ikke over at bilene faktisk er sveiset sammen fra farikk??? det er jo kun en haug med deler som blir skøytet i hop til og begynne med.. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 (edited) tenker dere ikke over at bilene faktisk er sveiset sammen fra farikk??? det er jo kun en haug med deler som blir skøytet i hop til og begynne med..jo seff er jo bilene det.men en "skjøta" bil blir ikke skjøta på alle dem samme plassene...for eksempel i Astolpen...den som går ned ved framvinduet....den er ikke skjøta..og dem blir jo skjøta der på en skjøta bil...det er liksom der den ska bli skjøta..men er ikke noe orginal skjøt der.men poenge er jo at det kun er en smaks sak...noen vil ha en cosworth..samme hva..enten den er ombygd eller ikke..andre vil ikke ha noe anna enn orginal .og som eg har nevnt før..så det med kollisjons tester...dem bryter jo sammen på plasser dem ikke skal bryte sammen i et evnt sammenstøt...dette er riktig nok isje noen grunn for at eg personlig isje liker ombygd..men det er nå en grunn som gjør at en stille seg litt uforstående til at det er lov å skjøte biler...trodde forøvrig det ikke var lov lenger..var iafall stopp på det en stund trodde eg. Edited November 11, 2006 by lowman Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 (edited) Enig med at det er psyken som spiller inn her, en skjøta bil er ikke dårligere en orginal, om jobben er gjort skikkelig... Litt off topic og kanskje å banne litt i kjerka, tenker på å kjøpe meg en BMW M3 1995 som bruksbil..Bilen er det tatt chassibytte på.. Dvs. M3 tatt inn fra Italia, 90 000 km med service hefte, super strøken. Bilen som er tatt chassi-bytte på er en 1993 med 318. Satt over komplett understell/gear/motor fra denne vraka 318 på M3. Vist hos biltisynet, og godkjent som 318, slått inn nytt chassi.nr i støtdemper tårn. Etter 2. mndr. blir de orginale M3 delene satt i igjen motor/gear/understell, og godkjenner den som M3 uten noen form for avg. Dvs. da sitter jeg med en orginal M3 som er identisk som da den forlot fabrikken, bortsett fra nytt chassi-nr og at står ombygd fra 318 til M3 i vognkortet... Denne bilen vil vel kanskje ligge lavere i pris en en "orginal" M3 i vognkortet, selv om dette bare er tullball men igjen det er vel psyken og selvfølelsen som slår til igjen... Hva tror dere denne bilen er verdt? Og noen som har erfaring med BMW M3? Edited November 11, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vegeto Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 så denne escorten en dag . hå håpet på høre noen fine lyder men ble skuffa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 (edited) Til salgs igjen gitt.. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...s=4&tot=270 Edited March 7, 2007 by Fakeworth -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 hehe hvor trist er ikke det der... escort cosworth som har ett utseende som skulle tilsi minst 500hester... og så dytter man på styling på en 170hesters rs2000...... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 stakkars kar..poltimann sin el? hehe '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escorteren Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Men alle escort cosworther er jo skjøyta inn på et sierra karosseri, man kan se skjøyten midt under karosseriet, særlig på kanalen. Uansett føler jeg ikke noe fare for at bilen skal dele seg i 2. Diskuter Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marius_bentzen Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 hm.. Om man "investerer" i denna skøyta bilen ... altså 95000 kr. Også kjøper en kossimotor til til 30 000 kr og en hælvettes mye jobb haru fått deg en halvveis esc cossie til 125000 kr..... MEN DET JEG HELLER VILLE HA GJORT ER::: Kjøpe en import. escort på auto db til 120 000 kr. Da har du jo en Cossie fiks ferdi! og om du er seriøs bet du avg. på 50 000kr el kjører med prøveskilter. Får mange prøveskilter for veiavg+ forsikring Eller om du er tilbake til useriøst skøytabil så tar du et par gammle sierra skilter å setter på importescorten Det er vel ca like "teit" eller "ulovlig" som å skjøte to halve cosworther og registrere di som en rs2000 Menne... stå på! Det er cosworth som gjelder! du vil i det skøyta tilfellet være kanskje en av di første i norge som har en ombygd escort cosworth 93! og det er jo status Kosmos ER DERE ME MEG!?? HALLELUJA!+?? hihi go helg Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 (edited) og om du er seriøs bet du avg. på 50 000kr el kjører med prøveskilter. Får mange prøveskilter for veiavg+ forsikring Teoretisk sett ja, praksis er noe helt annet... Og ville du hatt den stående uten forsikring...? Edited March 9, 2007 by JHS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworthking Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 tull prat.. får ikke akkurat så mange prøveskilt for summen av årsavgift + forsikring!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 cosworth king: var også engangsavgifta det var snakk om Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 dere gir **** meg ikke opp den diskujson om at den bilen der er bra eller dårlig, for hva dere vet så er det der faktisk ingen skøyta bil kan rett og slett hende bilen er en escort cosworth med nr bytte, hvem vet, og på en bil er det skøte punkter som man sitter der orgialt så egentlig så kjøper du en skøta bil når du henter den som helt ny bil aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now