Jump to content

Styling tips

Guest Thunder

Recommended Posts

Guest Thunder

Siden jeg solgte bilen min for et år siden så kan jeg avsløre et par hemmligheter ang. hva jeg gjorde med min bil.

Lyktene var org. Jeg demonterte dem og "bakte" dem i stekeovnen for å få lykteglasset fra lykthuset. Deretter lakkerte jeg krommen svartmatt. Limte inn angel eyes i samma slengen.

Stylingen dvs. frontleppen, sideskjørtene og takvingen bestilte jeg fra et firma i Tyskland som jeg fant på eBay. www.tuningstyle-irene.de Prisene var hysterisk billig. Betalte vel drøyt 2500 inkl. frakt og mva inn til Norge. Passformen på fronten var mer en god nok men ikke 100%. Sideskjørtene derimot var 100% perfekt passform og takvingen var også 100% perfekt passform. De kunne ikke levere hekkskjørt så jeg lakkerte bakfangeren helt ned. I tillegg fjernet jeg alle dørlistene rundt bilen noe som jeg selv mener forbedret utseende veldig mye.

Om det ellers skulle være noe noen lurer på så skal jeg svare så godt som mulig.

ble d noen merkbart lystap etter at du lakkerte lyktene ??

har du no bilder av lykta uten glass ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest Thunder

Når det gjelder senking gikk jeg for 40mm senkesett som jeg kjøpte på Eiker motorshop. Jeg leverte fra meg bilen til en mekaniker da jeg var usikker på hvordan det skulle gjøres på denne bilen. Etter hva han sa til meg så var det visst et sant helvete pga. masse spesial verktøy han måtte få tak i for å få løsnet noen bolter under bilen. Så det gikk faktisk 2 dager å få senket bilen.

Guest Thunder

Noen heller dårlige bilder av bilen.

Bilen er forøvrig solgt til en dust som påstår at det er han som har fått tak i stylingen og at dette er en av fem bilen i verden med dette stylingsettet :wacko: :wacko: :blink:

Når det gjelder senking gikk jeg for 40mm senkesett som jeg kjøpte på Eiker motorshop. Jeg leverte fra meg bilen til en mekaniker da jeg var usikker på hvordan det skulle gjøres på denne bilen. Etter hva han sa til meg så var det visst et sant helvete pga. masse spesial verktøy han måtte få tak i for å få løsnet noen bolter under bilen. Så det gikk faktisk 2 dager å få senket bilen.

:blink: Javel, skrur på disse bilene daglig, men bortsett fra en kraftig fjærtvinge klare man seg med et par fastnøkler, så der tror jeg noen har <_< -_- :P :ph34r: :lol: :lol:

Edited by focusst

Over til fienden...

Guest Thunder

Godt mulig det ikke er så vanskelig. Han sa han hadde ødelagt 3 piper men jeg hadde nå fastpris på jobben så for meg så hadde det lite å si. Bilen ble nå senket og så bra ut etterpå.

Guest Thunder

Hehe... det er meg som har lagt ut ja (Thunder). Han som kjøpte bilen av meg har nok ikke det minste peiling på hvordan man gjør dette. Han forsøkte å selge bilen kort tid etter han kjøpte bilen av meg for mer enn han kjøpte bilen av meg for, for en sokk!!!

Så siden jeg har fått en del forespørsler på hvofdan jeg gjorde ditt og dat med bilen så tenkte jeg å spre det så alle har sjansen til å gjøre det samme.

Hehe... det er meg som har lagt ut ja (Thunder). Han som kjøpte bilen av meg har nok ikke det minste peiling på hvordan man gjør dette. Han forsøkte å selge bilen kort tid etter han kjøpte bilen av meg for mer enn han kjøpte bilen av meg for, for en sokk!!!

Så siden jeg har fått en del forespørsler på hvofdan jeg gjorde ditt og dat med bilen så tenkte jeg å spre det så alle har sjansen til å gjøre det samme.

Akkurat,

Bilen va fin den, få ut den nye bilen din på galleriet også da.

Jeg har pratet en del til deg der inne:P

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=741