Jump to content

Setevarmer på førersiden funker ikke


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Hei, setevarmeren min på førersiden i bilen fungerer ikke, og hari kke fungert på en god stund, men setevarmeren på passasjersiden fungerer ganske godt.. For en stund tilbake var setevarmeren så varm at man nesten brant seg når man satt seg i setet på førersiden, nå er det ikke varme der i det hele tatt..

 

Jeg fant en sikring i motorrommet, men skal også være en til inne i bilen, ved en "brakett for dørlåsemodul"

Kan ikke helt si jeg skjønner hvor dette er.. Kan noen hjelpe meg?

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Hvordan bil? Mondeo?

 

Ihvertfall på Sierra ryker visst trådene så fort du setter kneet i setet for å låse opp passasjersiden. Kanskje samme i Mondeoen? Sjekk bryteren, mål om det er kontakt i kontakten under stolen. Hvis du skjønte.. To ting å sjekke ihvertfall..

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Kipe greie.

Fik just tak i to nye stoler til min.

Alt funka på pasasjer siden. men sete funka ikke på sjofør siden!!! :angry:

Men dro i ledningen og heile koblinga kom ut! :blink: Hade fåt ein liten skade og Ira av!!!! :o

Men skru ut sete og mål om du har no motstand i de. Æ hadde i alle fal ca 4 ohm el no! men bare det ikke er ol så er det fint!! Men det vet jo du! :P Men se under sete du!!

Ang sikringa!

Så ska de være ute i motor romet. Sikring 8. 30A

Lykke til!

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

tror dette går igjen MANGE plasser, min fungerer heller ikke på førersiden :P

ryker kablene under stolen eller inni? for da gidder jeg ikke prøve :)

Link to comment
Share on other sites

Kan være at jeg har tråkket på setet og ldelagt trådene.. Men hvordan tar man av trekket og fikser dette? Jeg har en Mondeo 94"...

Jeg har sjekket sikringen i motorromet, men den var fin.. Det skal visst være en til inne i bilen, men vet ikke hvor! står i manualen, men jeg skjønner ikke hvor "brakett for dørlåsemodul" er..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Kan være at jeg har tråkket på setet og ldelagt trådene.. Men hvordan tar man av trekket og fikser dette? Jeg har en Mondeo 94"...

Jeg har sjekket sikringen i motorromet, men den var fin.. Det skal visst være en til inne i bilen, men vet ikke hvor! står i manualen, men jeg skjønner ikke hvor "brakett for dørlåsemodul" er..

 

Sikringsboksen inni bilen mener jeg at var rett over bena til føreren. Hvis du legger hodet under der og ser opp skal du kunne se en hvit boks. Var vel å dra i en svart tapp, så kom den ned :)

 

Men som flere sier her: Vanlig feil at ledningene blir ødelagt på setevarmerne. Fikset dette på mine seter for to dager siden :P Vanligst i varmeelementet som ligger i setebunnen, ikke ryggen, men dette måler du for sikkerhets skyld :)

Det jeg gjorde for å være sikker var å måle om det var gjennomgang gjennom elementet. Brukte ett multimeter som piper om det er gjennomgang mellom to punkter og målte på kontaktene til de forskjellige elementene. Om det ikke piper er det brudd ett sted <_<

Link to comment
Share on other sites

Stemmer at den ligger over beina på førersiden, er en liten spak man drar i så kommer den ned.

Sete trekket tar man av ved å løsne plast dekselet mot døra, ta tak i trekket og dra det ned så det løsner fra ramma rundt kanten, så klipper du opp alle krampene rundt. Er ikke sikringen som er problemet, for da hadde det ikke virket på andre sida heller, samme sikring

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

var denne shitvarm på ett punkt eller hele setet? jobbet tidligere på Audi verksted, da disse setene røk så blei di skitvarme på ett punkt føre di kuttet helt... dårlig kontatk på ett punkt og utgjør ekstra varmegang..

Link to comment
Share on other sites

var denne shitvarm på ett punkt eller hele setet? jobbet tidligere på Audi verksted, da disse setene røk så blei di skitvarme på ett punkt føre di kuttet helt... dårlig kontatk på ett punkt og utgjør ekstra varmegang..

 

Ble dritvarm i hele setet, og kutta ut etter en stund.. Så.. da er det elementet som har gått da eller? Er det noen som har et bilde og kan forklare hvordan jeg isåfall kan reparere dette selv? :) Er det veldig vanskelig å få av og på setetrekket? Det er SI seter jeg har..

 

Og ja, jeg vet om sikringsboksen under rattet der.. ;) Ingenting som har med setevarmeren der.. -_-

Edited by Mk1-Sindre

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

ah.. jeg fant problemet.. I multipluggen inn til setevarmeren som er under setet, der hadde begge ledningene inn til setet bare knekt rett av.. Har vrt no grådig varmt der tror jeg.. Men det skal jeg lodde og fikse nå, klipper vekk pluggen.. gidder ikke stuke mer nå.. :P

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Og der var setevarmeren fiksa ja... :) Skjøta og klipte litt, så nå er alt i orden.. ;) Var de ledningene som gikk inn til elementet fra multipluggen under setet altså, som hadde blitt ødelagt av varme virker det som.. Iallefall.. var ingenting oppi setet, eller noe element.. :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

høres fint ut, får håpe det er samme greia her =)

Du må uansett ta ut setet, og sette dette på hodet for å finne det ut.. Noe som ikke skal ta altfor lang tid.. :)

Og husk, hvis setet ditt ble veldig varmt en periode, er det nok en kortslutning et eller annet sted, før ledningene tok kvelden.. ;)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...