Asil Racing Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 får man utbetalt vrakpanten vis man ikke har betalt årsavgift for innværende år ?
lyrix Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 jepp 1500kr . Har fått to biler p.g.a de trodde det ikke var vrakpant, hehe 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
RH-Racing Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 mener at de trekker ifra skyldig årsavgift ved vraking. Tror derfor ikke det...
Kindher Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 det kommer ann på om du har hatt skilt på bilen i år eller ikke. Har du hatt skilt på bilen etter 1-1-06, så må en betale årsavgift. Denne følger bilen å ikke eier ved salg etter jeg har forstått. 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Z10an Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 det kommer ann på om du har hatt skilt på bilen i år eller ikke. Har du hatt skilt på bilen etter 1-1-06, så må en betale årsavgift. Denne følger bilen å ikke eier ved salg etter jeg har forstått. Mine erfaringer tilsier at man får vrakpant uansett, med mindre bilen har vært/er utenlandregistrert, eller er så gammel at vrakpant ikke var innført i norge innen det sist var skilt på bilen. blir bilen vraket før 15/3 slipper man årsavgift. årsavgiften følger den som sto som eier ved årskiftet, men evt kjøper får ikke ut skilt(hvis den var avskiltet) før denne er betalt. bileen kan også bli begjært avskiltet etter 15/3. men det stemmer at for noen år siden fulgte årsavgiften bilen.
Eirik Vestre Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 men ka om bilen har vore avregistretr i 10år da? er det da vrakpant på den da? Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net
GulenPower Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 (edited) Eirik Vestre: Ja. Ein kan lese alt om vrakpant på www.toll.no Edited November 4, 2006 by GulenPower
clinton Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 leverte min bil inn i juni 06 en gang.fikk beskjed om at jeg skulle få igjen halve års avgiften+vrakpant.har fått vrakpant men ikke noe årsavgift.bilen skulle vert godkjent i februar 06. Noen som vet om det går lang tid før jeg får halve årsavgiften igjen? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
D.Toft Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 leverte min bil inn i juni 06 en gang.fikk beskjed om at jeg skulle få igjen halve års avgiften+vrakpant.har fått vrakpant men ikke noe årsavgift.bilen skulle vert godkjent i februar 06. Noen som vet om det går lang tid før jeg får halve årsavgiften igjen? sist eg gjorde dette, gikk det 3 mnd før eg fikk tilbake halve årsavgiften... ca
Janna Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Jeg fikk beskjed om at for å få halve årsavg tilbake, måtte jeg be om det skriftlig.Gjorde det og fikk pengene igjen.2-3 år siden da. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Asil Racing Posted November 7, 2006 Author Posted November 7, 2006 er det sånn å forstå at jeg må betale årsavgiften for å få tilbake vrakpanten ??
D.Toft Posted November 7, 2006 Posted November 7, 2006 nei...vrakpanten skal du ha igjen uansett, om bilen er solgt ny i norge...
Kindher Posted November 7, 2006 Posted November 7, 2006 men sto bilen registrert på deg etter 01.01.06? for om du ikke har betalt årsavgiften, så vil denne komme som inkasso på deg ettervært. For dette er noe som må betales som en ikke slipper utenom i norge tror vrakpanten er noe annet igjen, så tror ikke det er sammenheng i det. 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
rsemil Posted November 7, 2006 Posted November 7, 2006 vrakpant får du igjen uansett hvor mye årsavgift det er igjen på bilen.. årsavgifta må betales av sist registrerte eier.. quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
Recommended Posts