RH-Racing Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Bare lurte på om dette kunne justeres bort, eller må løfterene byttes?
grcossie Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Hydrauliske løftere her, ikke justerbart. Kjøp nye, eller du kan prøve å legge dem i diesel en ukes tid. Kjøpte nye til min, og renska opp i olje kanalene,{står skruer i endene}. Totenauto har løftere til 2000 tror jeg det var
grcossie Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Nei, er ikke løse shims på de. En helt hydrulisk løfter går ikke ann å just
bige Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 prøv først med innvendig motor rens +filter . Bytt så til biltema synt +filter - la den gå varm - bytt alt igjenn . -og det samme omm igjenn -for så og ende med oljen du ønsker .Tikkingen kommer av "sludge" som tetter olje tilførselen til løfterene - spores tilbake til for skjeldne olje skifter . Det er også mulig og "rense " olje kanalene i toppen med og ta ut proppene som sitter forran og bak i toppen . Det er også mulig og legge løfterene i diesel - eller annen rense veske - trykke på plungeren til det kommer klar "veske" legg dem i tynn olje og trykk til de fulle ...
Åshøgda-raceway Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Du kan sette løfteren i skrustikka med en skrue inn mot midten i løfteren.dra det du makter frem og tilbake til du får tømt den for olje og slik at du kan presse den inn og ut for hand.husk å ha det lille hullet på løfteren ned mot gulvet,renner fortere ut da.
Guest Kevin Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Hvordan rense disse kanalene inni toppen da? De som man skrur ut skruene for å komme til...
RH-Racing Posted November 2, 2006 Author Posted November 2, 2006 Hvor ofte anbefaler du å bytte olje da?hver 5000 km?
bige Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 jeg brukte biltema syntetisk (rykte sier det er statoil ) byttet olje rundt 2500km + - og filter vær 5tkm .....MEGET BILLIG FORSIKRING
bige Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Hvordan rense disse kanalene inni toppen da? De som man skrur ut skruene for å komme til...du kjøper rense stav og messing børster der de selger skyte våpen (gevær)
grcossie Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Er nå bedre å bruke skikkelig olje som for eksempel Valvoline racing. Jenspeed anbef. ikke synt olje pga den polerer sylindrene mer. Kommer ann på om du kjører om vinteren eller ikke
bige Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 (edited) Er nå bedre å bruke skikkelig olje som for eksempel Valvoline racing. Jenspeed anbef. ikke synt olje pga den polerer sylindrene mer. Kommer ann på om du kjører om vinteren eller ikkeford annbefaler i manualene og bruke Mobil 1 synt ....og min erfaring er att når sylindrene blir polert -blanke - har det ikke vært olje mellom stempel fjærene og sylinder veggen - derav større slitasje . Edited November 3, 2006 by bige
fiesta_xr2i Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 kjører på 10\40 esso mineral jeg , tikkinga forsvant litt etter jeg begynte med den , vet flere som kjører med felleskjøpet's turbo plus olje , å den er å fin til cosworth , tikking i løftere forsvinner ved bruk av denne . men er jo løfterne utslitt er det jo lbare en ting å gjøre - bytte 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
RH-Racing Posted November 3, 2006 Author Posted November 3, 2006 kan vel ikke være utslitt etter bare 92000 km?
Escort RST WRC Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 Kan jo være det, viss den ikke er godt holdt tidligere..Kjørt lenge mellom oljeskift etc.. Men gjør som bige sa øverst først, og se om det kommer seg Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Åshøgda-raceway Posted November 3, 2006 Posted November 3, 2006 hvis den ikke har gått lengre er dem nok ikke utslitt,bytt olje du så forsvinner tikkinga.
RH-Racing Posted November 4, 2006 Author Posted November 4, 2006 prøv først med innvendig motor rens +filter . Kan jeg bruke injection trim? Eller er det noe annet produkt jeg burde kjøpe??? Eksakt navn på produktet?
grcossie Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Du må bruke olje rens, som for eksempel forte som vi bruker
sierracossie Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 jeg brukte biltema syntetisk (rykte sier det er statoil ) byttet olje rundt 2500km + - og filter vær 5tkm .....MEGET BILLIG FORSIKRING Mye av oljen på biltema er statoil ja.Biltema har kjøpt utrolig masse olje som de selger til spottpris. 86 sierra cosworth
grcossie Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Kan selge deg forte fra jobben her, men du er litt langt vekk. De fleste verksteder har noen form for rens til deg.En del av oljene som bla annet biltema selger, går etter amerikanske normer og er ikke samme kvalitet som europeisk, mulig de har noe brukende, men aldri om jeg bruker det på min
RH-Racing Posted November 4, 2006 Author Posted November 4, 2006 Skal pøve å få tak i forte jeg...Hva slags olje bruker du da?
grcossie Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Forte er en meget bra serie med rense stoff til olje og drivstoff, vi har prøvd forskjellige og den virker best. Ford har komt med skriv på at man ikke skal bruke noen slike stoffer på nyere biler. Men Cosworth er ikke nytt lenger. Jeg bruker 10/w40 olje texaco om vinteren og 20w50 valvoline olje om sommeren. Skifter olje nokså ofte, da jeg bare betaler for filter, må ha noen goder på jobben
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now