Jump to content

2.0 med skivebrems bak

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo godtfolk,

da var ny Mondeo handlet inn, en kritthvit 93' 2.0 sedan med 134 000 på telleren. Bilen har samme interiør som Si/v6, dvs. sportsseter og skinnratt.

Bilen er så og si strøken.. Kun et par skjønnhetsfeil her og der.

Men, nå til det store mysteriet.. Jeg har aldri sett en 2.0 med skivebrems bak før? Har Freewayversjonen skivebrems? Noen som vet? Jeg vet at 2.5'n har skivebrems bak.. Tingen er da, at dette er ingen Freeway versjon, ei heller en Si versjon. Bremsene framme er også større enn de jeg hadde på 1,8'n, så jeg lurer meg på om dette har vært en bil som har gått sine første kilometer hos UP. Det at bilen er hvit, styrker jo bare påstanden :P

Jeg lurer også på om det er gjort divrse med motor, for bilen er skremmende sprek. Morfar har en 2.5 v6, og min er like sprek som den, og da tar jeg ikke i. Mulig v6'rn drar lengre, men i akselrasjon stiller bilene likt. Motor'n "bråker" også mer enn f.eks 1.8 jeg hadde, og når jeg skulle vise bilen frem til en kompis, var motorlyden det første han kommenterte. Nye kammer kanskje?

Edited by Mike
Guest ford kalle
Posted

min står det utrykningskjøretøy i voknkortet på men eg har tromlerbak :( men da va sevilpoletibil då. dn e rød

Posted
  Mike said:
Hallo godtfolk,

da var ny Mondeo handlet inn, en kritthvit 93' 2.0 sedan med 134 000 på telleren. Bilen har samme interiør som Si/v6, dvs. sportsseter og skinnratt.

Bilen er så og si strøken.. Kun et par skjønnhetsfeil her og der.

Men, nå til det store mysteriet.. Jeg har aldri sett en 2.0 med skivebrems bak før? Har Freewayversjonen skivebrems? Noen som vet? Jeg vet at 2.5'n har skivebrems bak.. Tingen er da, at dette er ingen Freeway versjon, ei heller en Si versjon. Bremsene framme er også større enn de jeg hadde på 1,8'n, så jeg lurer meg på om dette har vært en bil som har gått sine første kilometer hos UP. Det at bilen er hvit, styrker jo bare påstanden :P

Jeg lurer også på om det er gjort divrse med motor, for bilen er skremmende sprek. Morfar har en 2.5 v6, og min er like sprek som den, og da tar jeg ikke i. Mulig v6'rn drar lengre, men i akselrasjon stiller bilene likt. Motor'n "bråker" også mer enn f.eks 1.8 jeg hadde, og når jeg skulle vise bilen frem til en kompis, var motorlyden det første han kommenterte. Nye kammer kanskje?

forhandleren som solgte bilen ny kan vel hjelpe deg

Posted

Jeg har skiver bak på min mondeo 1.8l stv. Dette er en 2000 modell. En kompis av meg har en 97 modell 2.0l sedan og han har tromler bak. Er det skiver på min pga at det er nyere bil?

Ford Mondeo 2.0 1995 sedan

Ford Mondeo 1.8 2000 stv

BMW 316i 1991 (solgt)

Posted

Snakka med Ford i dag, og de mente at understellet på min var tatt fra en V6'r, i og med at bremseskivene fremme også er mye større enn 1.8 og 2.0 literene.

Det stemmer Reaktor.. På nyere biler begynner det å bli standard med skivebrems bak.

Posted
  Mike said:
Snakka med Ford i dag, og de mente at understellet på min var tatt fra en V6'r, i og med at bremseskivene fremme også er mye større enn 1.8 og 2.0 literene.

Det stemmer Reaktor.. På nyere biler begynner det å bli standard med skivebrems bak.

Men allikevel, understellet skal da vel ikke gi så mye utelling på Kreftene..?

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Posted

jeg hadde jo en sierra 1992 1.6i med abs og skiver bak og framme.

sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag):)
sierra sedan 2.0i 1987
sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)

toyota landcruiser lj70 1986mod