Jump to content

hvor mye tåler (en 2wd motor?)


Guest gshock

Recommended Posts

Hører stadig at 2wd er SÅÅÅÅ mye dårligere en 4wd motoren.

Vet blokka er sterkere,

men hva mener dere en 2wd motor reelt tåler ?

 

org motor tåler ?

 

også lurte jeg på hva denne kan tåle :

2wd motor, 4wd innsug og eksos manifold.

topp er standard, men bunndel er gjort noe med.

arp bolter hele veien, polert veiv, balansert svinghjul,

balanserte stempler og råder, senket komp (dreiet litt stempel), pianotråd i toppakning.

 

hva tåler den av turbotrykk og HK??

Link to comment
Share on other sites

Hører stadig at 2wd er SÅÅÅÅ mye dårligere en 4wd motoren.

Vet blokka er sterkere,

men hva mener dere en 2wd motor reelt tåler ?

 

org motor tåler ?

 

også lurte jeg på hva denne kan tåle :

2wd motor, 4wd innsug og eksos manifold.

topp er standard, men bunndel er gjort noe med.

arp bolter hele veien, polert veiv, balansert svinghjul,

balanserte stempler og råder, senket komp (dreiet litt stempel), pianotråd i toppakning.

 

hva tåler den av turbotrykk og HK??

 

Tåler er relativt, ikke noe problem å kjøre i stykker med 204 hk. Kommer ann på tilstand , bruk og mods.

Med rette mods. vil motoren være "driftsikker" på 1,5-1,6 bar og +- 350 hk

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel egentlig bare ann på åssen du bruker den..

 

Mange som har kjørt over 2 år på 400hk på 205 blokka, men da vil jeg tro den er i nokså god stand..

 

En kompis kjørte 360 på 2 år og d hold også.. den går den dag i dag også så er ingen tvil at d holder mer enn hva folk trur, men alikavel så kan ei 205 blokk ryke på 300 hk også hvis den ikke er i bra stand og kanskje eier ikke bryr seg om å ta vare på tingene sine..

Link to comment
Share on other sites

alt er relativt heter det :P tipper man kan ha mer enn 300hk på 205 blokka , er vell bare høyrefoten som bestemmer hvor lenge det holder?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Jens anbefaler at man ikke går over 300 hk på 205 blokk .

då e jens ein blåste mann.

300hk...er da maaaaange som har kjørt mye mer enn det ..og der det faktisk holder også.

jens vil sikkert bare selge fler motorbygg.hehehe

neida..sikkert god mann det..men synes å si at det ikke er anbefalt mer enn 300 på 205 blokk...er å ta det litt langt

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

205 blokka var beregnet for 380hk ved hard kjøring på bane den gangen den var konstruert.

 

Vet om flere som har kjørt over 400hk på 205 blokk. Skal ha svartdyse oppsett på en 205 motor jeg til neste år å se hva den reelt tåler.

Link to comment
Share on other sites

flotte greier, LITT greit å vite når jeg skal sette opp motoren..

klart jeg bruker høyrefoten (er jo derfor man har turbo, er det ikke det da ? ) men det blir brukt med måte også.

 

regner med å legge lista på 300-330hk jeg, med 1,3-1,5 bars trykk.

burde jo holde greit..

 

hovden : blir spennende å se hvor lenge det holder med sortdyser ja, du får dele erfaringene..

 

har hørt at det ofte er varmen som tar de blokkene der..

 

men er det dyrere å sette i syl-foringer en å kjøpe 200 blokk ?

Link to comment
Share on other sites

Kjører min vingebil med 205 blokk, svarte Siemens, e46, portet topp og 1.7-1.8 ladetrykk, bremset rett i overkant av 330....skal bli spennende og se hvor lenge denne varer....men nå er vel ikke jeg av de som bruker bilen hardest vil jeg tro.....blitt gammel mann.... :o)

 

Tror ikke Jens har sagt at 205 tåler maks 300.....har hørt at grensene ligger rundt 400 jeg....uten at det er dokumentert...

 

Ifølge kilder, var det ikke ladetrykket, som ødelegger disse blokkene, men spiking(tenningsbank)....mao dersom man forsikrer seg om at motoren får nok bensin, skulle det gå bra ganske lenge.....samtidig som hvordan man bruker motoren også vil spille inn vil jeg tro.....

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Er derfor vi bremser og justerer bilene skikkelig :) Din kommer nok til å holde lenge gi å me du har fått justert din skikkelig, men de som ikke gidder det får igjen for det der ;)

 

Kjører min vingebil med 205 blokk, svarte Siemens, e46, portet topp og 1.7-1.8 ladetrykk, bremset rett i overkant av 330....skal bli spennende og se hvor lenge denne varer....men nå er vel ikke jeg av de som bruker bilen hardest vil jeg tro.....blitt gammel mann.... :o)

 

Tror ikke Jens har sagt at 205 tåler maks 300.....har hørt at grensene ligger rundt 400 jeg....uten at det er dokumentert...

 

Ifølge kilder, var det ikke ladetrykket, som ødelegger disse blokkene, men spiking(tenningsbank)....mao dersom man forsikrer seg om at motoren får nok bensin, skulle det gå bra ganske lenge.....samtidig som hvordan man bruker motoren også vil spille inn vil jeg tro.....

Link to comment
Share on other sites

da får du tro omigjen, for akkuratt dette har han sagt til meg å.

 

klart han ikke vil gå god for mer enn det -_- 205 blokka er ikke skuddsikker ,å noen kjører motorene

sine uten nåde he he

vet om de som har tatt ut 450 av 205 blokka :blink:

hvor lenge den holder kommer ann på hvor bra oppsette er.

i tillegg eier av bil sin evne til å passe på motor /kjøre stil

noen knuser hva det skal være på et øyeblikk andre beholder tingene sine lenge uten å ødelegge noe :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Jupp.... org borring 500-550hk 1.8 i trykk, sprakk hele veien rundt treern og fireren.

 

Var ikke korroderet inni, som er den største faren ved 205 blokk(tæra innvendig)

 

Går vel med oppimot 400hk, men som nevnt tidligere 350 holder om man skal ha det driftssikkert...

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

ein banebil kan ikkje samelignes med bruks bil og i 86 var blokka ny, men nå er dei begynt å bli gamle så det er selfølgeli ein del matrialtrøtthet i dei etter mange år. men 350hk med rett opsett vil nok holde ei stund så lenge man kjører riktig og passer på den. eg kjenner ikkje jens men det eg har hørt om han er bare positivt, så det han sier er nok utifra den erfaringen han har og han har vel bygget flere cosworth motorer enn dei fleste i norge vil eg tru.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Materialtretthet? Blir de ikke bare bedre jo flere ganger de blir varme/kalde da? Gitt at den ikke har rustet opp.

 

Sant det Trigger....matrialtretthet er noe helt annet enn det som "feiler" gamle 205 blokker....

 

Alle her inne har vel hørt om den myten om 205 blokkene som lå bak et verksted i england i noen år....alle gutta på verkstedet var bak der å pissa på dem og tempraturen i jernet gikk opp og ned hver dag...ikke som i en bil i drift....men sånn fra 0 til 30 grader (36grader tidt og ofte... :rolleyes: )...og dem ble dratt frem av en eller annen grunn og gjort klar til bruk....funket bedre enn dem rett fra støpen.... :lol:

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

har også hørt den historia der

har også hørt om motorblokk til bmw..løpsmotorer..som ble lagt ute..og tatt inn....eller om dem tok eldre blokker..og brukte dem i løpsmotore..dem tålte mer da.

huske ikke nøyaktig åssen det gikk seg til.men..ja:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...