Guest gshock Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Hører stadig at 2wd er SÅÅÅÅ mye dårligere en 4wd motoren. Vet blokka er sterkere, men hva mener dere en 2wd motor reelt tåler ? org motor tåler ? også lurte jeg på hva denne kan tåle : 2wd motor, 4wd innsug og eksos manifold.topp er standard, men bunndel er gjort noe med.arp bolter hele veien, polert veiv, balansert svinghjul, balanserte stempler og råder, senket komp (dreiet litt stempel), pianotråd i toppakning. hva tåler den av turbotrykk og HK?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Hører stadig at 2wd er SÅÅÅÅ mye dårligere en 4wd motoren. Vet blokka er sterkere, men hva mener dere en 2wd motor reelt tåler ? org motor tåler ? også lurte jeg på hva denne kan tåle : 2wd motor, 4wd innsug og eksos manifold.topp er standard, men bunndel er gjort noe med.arp bolter hele veien, polert veiv, balansert svinghjul, balanserte stempler og råder, senket komp (dreiet litt stempel), pianotråd i toppakning. hva tåler den av turbotrykk og HK?? Tåler er relativt, ikke noe problem å kjøre i stykker med 204 hk. Kommer ann på tilstand , bruk og mods.Med rette mods. vil motoren være "driftsikker" på 1,5-1,6 bar og +- 350 hk 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossi2wd Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Kommer vel egentlig bare ann på åssen du bruker den.. Mange som har kjørt over 2 år på 400hk på 205 blokka, men da vil jeg tro den er i nokså god stand.. En kompis kjørte 360 på 2 år og d hold også.. den går den dag i dag også så er ingen tvil at d holder mer enn hva folk trur, men alikavel så kan ei 205 blokk ryke på 300 hk også hvis den ikke er i bra stand og kanskje eier ikke bryr seg om å ta vare på tingene sine.. www.frodeholte.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 Jens anbefaler at man ikke går over 300 hk på 205 blokk . Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted November 1, 2006 Share Posted November 1, 2006 alt er relativt heter det tipper man kan ha mer enn 300hk på 205 blokka , er vell bare høyrefoten som bestemmer hvor lenge det holder? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Jens anbefaler at man ikke går over 300 hk på 205 blokk .då e jens ein blåste mann.300hk...er da maaaaange som har kjørt mye mer enn det ..og der det faktisk holder også.jens vil sikkert bare selge fler motorbygg.heheheneida..sikkert god mann det..men synes å si at det ikke er anbefalt mer enn 300 på 205 blokk...er å ta det litt langt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 205 blokka var beregnet for 380hk ved hard kjøring på bane den gangen den var konstruert. Vet om flere som har kjørt over 400hk på 205 blokk. Skal ha svartdyse oppsett på en 205 motor jeg til neste år å se hva den reelt tåler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Min oppborrede 205-blokk levde i 5 år, de 3 siste gikk bilen med 350hk. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gshock Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 flotte greier, LITT greit å vite når jeg skal sette opp motoren..klart jeg bruker høyrefoten (er jo derfor man har turbo, er det ikke det da ? ) men det blir brukt med måte også. regner med å legge lista på 300-330hk jeg, med 1,3-1,5 bars trykk. burde jo holde greit.. hovden : blir spennende å se hvor lenge det holder med sortdyser ja, du får dele erfaringene.. har hørt at det ofte er varmen som tar de blokkene der.. men er det dyrere å sette i syl-foringer en å kjøpe 200 blokk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Kjører min vingebil med 205 blokk, svarte Siemens, e46, portet topp og 1.7-1.8 ladetrykk, bremset rett i overkant av 330....skal bli spennende og se hvor lenge denne varer....men nå er vel ikke jeg av de som bruker bilen hardest vil jeg tro.....blitt gammel mann.... ) Tror ikke Jens har sagt at 205 tåler maks 300.....har hørt at grensene ligger rundt 400 jeg....uten at det er dokumentert... Ifølge kilder, var det ikke ladetrykket, som ødelegger disse blokkene, men spiking(tenningsbank)....mao dersom man forsikrer seg om at motoren får nok bensin, skulle det gå bra ganske lenge.....samtidig som hvordan man bruker motoren også vil spille inn vil jeg tro..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Er derfor vi bremser og justerer bilene skikkelig Din kommer nok til å holde lenge gi å me du har fått justert din skikkelig, men de som ikke gidder det får igjen for det der Kjører min vingebil med 205 blokk, svarte Siemens, e46, portet topp og 1.7-1.8 ladetrykk, bremset rett i overkant av 330....skal bli spennende og se hvor lenge denne varer....men nå er vel ikke jeg av de som bruker bilen hardest vil jeg tro.....blitt gammel mann.... ) Tror ikke Jens har sagt at 205 tåler maks 300.....har hørt at grensene ligger rundt 400 jeg....uten at det er dokumentert... Ifølge kilder, var det ikke ladetrykket, som ødelegger disse blokkene, men spiking(tenningsbank)....mao dersom man forsikrer seg om at motoren får nok bensin, skulle det gå bra ganske lenge.....samtidig som hvordan man bruker motoren også vil spille inn vil jeg tro..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Tror ikke Jens har sagt at 205 tåler maks 300.....har hørt at grensene ligger rundt 400 jeg....uten at det er dokumentert... da får du tro omigjen, for akkuratt dette har han sagt til meg å. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 da får du tro omigjen, for akkuratt dette har han sagt til meg å. klart han ikke vil gå god for mer enn det 205 blokka er ikke skuddsikker ,å noen kjører motorene sine uten nåde he he vet om de som har tatt ut 450 av 205 blokka hvor lenge den holder kommer ann på hvor bra oppsette er.i tillegg eier av bil sin evne til å passe på motor /kjøre stil noen knuser hva det skal være på et øyeblikk andre beholder tingene sine lenge uten å ødelegge noe HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworthking Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 da får du tro omigjen, for akkuratt dette har han sagt til meg å. dem kjørte med oppunder 400 hk med bane bilen i 1986 da, så bare tull at den motoren ikke tåler over 300 hk.. er nok heller hva han anbefaler å ikke!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Mange her som har ødelagt en 205 blokk med noenlunde org. borring? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 (edited) Jupp.... org borring 500-550hk 1.8 i trykk, sprakk hele veien rundt treern og fireren. Var ikke korroderet inni, som er den største faren ved 205 blokk(tæra innvendig) Går vel med oppimot 400hk, men som nevnt tidligere 350 holder om man skal ha det driftssikkert... Edited November 3, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 ein banebil kan ikkje samelignes med bruks bil og i 86 var blokka ny, men nå er dei begynt å bli gamle så det er selfølgeli ein del matrialtrøtthet i dei etter mange år. men 350hk med rett opsett vil nok holde ei stund så lenge man kjører riktig og passer på den. eg kjenner ikkje jens men det eg har hørt om han er bare positivt, så det han sier er nok utifra den erfaringen han har og han har vel bygget flere cosworth motorer enn dei fleste i norge vil eg tru. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Materialtretthet? Blir de ikke bare bedre jo flere ganger de blir varme/kalde da? Gitt at den ikke har rustet opp. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Materialtretthet? Blir de ikke bare bedre jo flere ganger de blir varme/kalde da? Gitt at den ikke har rustet opp. Sant det Trigger....matrialtretthet er noe helt annet enn det som "feiler" gamle 205 blokker.... Alle her inne har vel hørt om den myten om 205 blokkene som lå bak et verksted i england i noen år....alle gutta på verkstedet var bak der å pissa på dem og tempraturen i jernet gikk opp og ned hver dag...ikke som i en bil i drift....men sånn fra 0 til 30 grader (36grader tidt og ofte... )...og dem ble dratt frem av en eller annen grunn og gjort klar til bruk....funket bedre enn dem rett fra støpen.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 har også hørt den historia derhar også hørt om motorblokk til bmw..løpsmotorer..som ble lagt ute..og tatt inn....eller om dem tok eldre blokker..og brukte dem i løpsmotore..dem tålte mer da.huske ikke nøyaktig åssen det gikk seg til.men..ja:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Skal bremse en motor med 205 blokk i mårra hos stensbøl.Den har levd et hardt liv i sommer for å si det sånn Tror nok den greier mere enn 300hk gitt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Er klart en 205 greier mer enn 300 hk ikke no problem å dra ut 700 hk, men det det er snakk om her er holdbarheten Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 (edited) jeg mener og ha hørt at det har blitt bremsa 500 på en 205 motor og den holdt et år Edited November 6, 2006 by cross-box aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Da blei det 375 hk og 465 nm på standard motorblokk og topp ved 1,6 bar i benken til trond Stensbøl COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Hva er ellers gjort med motoren? chip,dyser? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now