Jump to content

Recommended Posts

Posted

Merker at etter jeg har kjørt et stykke med kansje noen harde pådrag så blir panseret så varmt rett over eksoshuset at jeg ikkje klarer å holde hånden på panseret. Er bekymret for lakken.. Hvor mye varme tåler egentlig vanlig lakk utenat det sprekker og krøller seg?

Posted

Nope, Har ikkje det, Må vel skaffe det da.. Syns ikkje det er så pent da men..

Posted

Har vel panseret mer igjen en det du har det oppe, så jeg ville heller hatt varme skjold en stygg lakk på pansert.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Posted

Men hvor får jeg eventuelt kjøpt noe slikt? helst på nettet..

Hvordan klarer andre biler som er hardt trimmet seg uten varmeskjold da? Er jo ikkje sånt man ser på gatebiler akkurat..

Posted

ess kjørte no lenge sånn når eg hadde turbo på sierraen.. dessuten funker 2 komponent lakk på motor blokk og topp helt greit..

Posted

Har du den originale matta i panseret med varmebeskyttelsen/sølvmatta over turboen?

Denne vil jo reflektere mye stråling og vil hjelpe på en del.

 

Ellers må det vel ett turbo skjold til, eventuelt sånn deksel du har over turboen som bildet under:

Thermotec-15001.jpg

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted (edited)

Alt ble mye bedre etter at jeg fikset downpipen ifra wastgate'en og ned og surret den inn med eksosbandasje. Nå er panseret bare lunkent etter en frisk kjøretur..

Edited by DaggEn

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...