Guest DaggEn Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Merker at etter jeg har kjørt et stykke med kansje noen harde pådrag så blir panseret så varmt rett over eksoshuset at jeg ikkje klarer å holde hånden på panseret. Er bekymret for lakken.. Hvor mye varme tåler egentlig vanlig lakk utenat det sprekker og krøller seg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 du er på grensen, har du ikke turbo skjold? om ikke bør du få fatt i dette.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DaggEn Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Nope, Har ikkje det, Må vel skaffe det da.. Syns ikkje det er så pent da men.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Har vel panseret mer igjen en det du har det oppe, så jeg ville heller hatt varme skjold en stygg lakk på pansert. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierracossie Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 trenger jo ikke ha varmeskjold i den originale plasten heller.Finnes jo carbon og alu som man kan få kjøpt. Ser ikke så hakkende galt ut det. 86 sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DaggEn Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Men hvor får jeg eventuelt kjøpt noe slikt? helst på nettet..Hvordan klarer andre biler som er hardt trimmet seg uten varmeskjold da? Er jo ikkje sånt man ser på gatebiler akkurat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 http://www.vangbo.no/isolasjon/430.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 ess kjørte no lenge sånn når eg hadde turbo på sierraen.. dessuten funker 2 komponent lakk på motor blokk og topp helt greit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted November 2, 2006 Share Posted November 2, 2006 Har du den originale matta i panseret med varmebeskyttelsen/sølvmatta over turboen?Denne vil jo reflektere mye stråling og vil hjelpe på en del. Ellers må det vel ett turbo skjold til, eventuelt sånn deksel du har over turboen som bildet under: WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DaggEn Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 (edited) Alt ble mye bedre etter at jeg fikset downpipen ifra wastgate'en og ned og surret den inn med eksosbandasje. Nå er panseret bare lunkent etter en frisk kjøretur.. Edited November 4, 2006 by DaggEn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now