fordcosworth Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Hvordan er forskjellen på disse to innsugene? Tenker da på respons og effekt. Vurderer og bytte til 4wd innsug. Er dette bolt on på 2wd mht spjeldhus, ledningsnett etc. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
alibaba Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Skal du bytte til noe som helst burde det være et Jenspeed omsveiset original innsug. Koster rundt 1300kr og er innbytte. Åpningen og spredning i halsen er mye større. x - RS Turbo S2
Guest Larsern Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 4x4 gir både bedre respons og takler mer effekt. +- 400hk på 2wd og +- 450hk på 4x4. Men selv om 2wd innsug kan klare 400hk, så ville jeg byttet til 4x4 så fort man kommer over stg1 trim. Passer rett på. Omsveist innsug er det ikke vits i med mindre du skal godt over 400hk. Med mindre fancy specliste er like viktig som resultat.1300,- prisen krever vel også at man har 4x4 i utgangspunktet.
alibaba Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Som jenspeed sa når vi snakket om pelumspacer, 10-20 ekstra hester osv. Omsveiset innsug, det merker du, sa han. Da tror jeg han tenkte på respons osv. Så skal du bytte til noe som helst burde det være et slikt. x - RS Turbo S2
GTD40 Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 Jeg har ett omsveiset Jenspeed innsug på bilen min, og syntes å merke bedre respons i motoren etter at det kom på, men vanskelig å si helt konkret, da toppen min også var nyporta samtidig. Trenger ikke 4wd innsug for å få det sveisa om Jens fikk mitt 2wd innsug..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Samatron Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 noen som har bilde av et slik omsveisa innsug?
fordcosworth Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 4x4 gir både bedre respons og takler mer effekt. +- 400hk på 2wd og +- 450hk på 4x4. Men selv om 2wd innsug kan klare 400hk, så ville jeg byttet til 4x4 så fort man kommer over stg1 trim. Passer rett på. Fløder 4wd toppen bedre enn 2wd toppen siden du oppgir forskjellig effekt med 4wd innsug på 2wd/4wd topp? Har 2wd topp og eksosmanifoil, toppen er portet.Kan jeg bruke 2wd spjeldhus, modde 2wd luftslange etc? Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
WingDude Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Et ferdig innsug ser slik ut, og leveres slik at kunden selv må ta slipinga.
xXx Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 hmm betale 13lapper for og pusse seg ihjel off .........tror eg sveiser om inn suget mitt selv eg da!!!!! RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Guest Larsern Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Fløder 4wd toppen bedre enn 2wd toppen siden du oppgir forskjellig effekt med 4wd innsug på 2wd/4wd topp? Har 2wd topp og eksosmanifoil, toppen er portet.Kan jeg bruke 2wd spjeldhus, modde 2wd luftslange etc? Skrev litt uklart. Det jeg mente var at 2wd og 4x4 innsug klarte forskjellig effekt. Men, ja. Orginalt vil en 4x4 topp fløde litt bedre enn 2wd. Iallefall har YBP toppen "flushmounted" ventilstyringer, mens 2wd styringene stikker ut i portene. Har ikke fått studert en "vanlig" 4x4 topp uportet, så vet ikke om styringene er slik der. Ville absolutt gått for 4x4 innsuget selv om det selvfølgelig kan sveises om på 2wd også. Grunnen er at 2wd plenum gir bare rundt omkring 12mm klaring til traktene, og plenumspacer gir enda dårligere fordeling til sylindrene enn det allerede er.
OleK Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 hmm betale 13lapper for og pusse seg ihjel off .........tror eg sveiser om inn suget mitt selv eg da!!!!! 13 lapper? Cosworth!
RH-Racing Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 noen regner tydeligvis med 100 lapper og ikke 1000 lapper
xXx Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 (edited) ups noen ganger har eg bare armen i fatle og hue under armen så beklager men mente 1300 kr....men synts fortsatt dette er dyrt nå det bare blir gjort halvparten av jobben liksom.... Edited October 31, 2006 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
WingDude Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Første jeg hører som komenterer den prisen, du vet nok kanskje lite om jobben som ligger bak, siden du mener slipinga er en like stor jobb.....
OleK Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 personlig så syns jeg 1300 er ganske rimelig for et innsug som klarer 600 ponnier.... Cosworth!
fordcosworth Posted November 1, 2006 Author Posted November 1, 2006 Kan jeg mao like godt sende inn 2wd innsuget til modding istedet for å kjøpe et 4wd innsug? Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Mark1 Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 Første jeg hører som komenterer den prisen, du vet nok kanskje lite om jobben som ligger bak, siden du mener slipinga er en like stor jobb..... altså hva er gjort da?det er skjært ett stykke fra innsuget, og klipt og bretta til ei ny plate i alu som er sveisa på?? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
xXx Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 var ikkje for og krittisere men synts det var dyrt bare ...har jobbet som sveiser og plate arbeider så det og sveise det der skulle ikkje tatt lange tida...men alle vil jo tjene penger i dag så ...og mye vil ha mer;) no hard feelings;) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
GTD40 Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 Syntes faktisk dette var kjempebillig jeg......tror ikke Jens akkurat blir rik av å selge disse....jeg har ihvertfall ikke tenkt å få sveiset det selv.... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
Jonny.B Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 det koster ikke mere enn en runde på byen en kveld,så slutt å syt karer.... Prosjekt Electric orange Cossie
WingDude Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 He he, er så typisk at cosworth-folk klager på priser
Bdt Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 Det er billig i forhold til en vanlig sveise verksted COS it`s WORTH it!
mr.cossie Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 kan si meg litt enig med fler her.. ble ganske skuffa jeg og da jeg leverte inn ett slett og lakkert innsug og fikk igjen ett slikt stygt ett. og plus jeg da skulle betale 1300 for det... syns ikke 1300 er mye penger men.. kjett og få igjen noe sånt..Alle som sveiser litt vet jo at dette ikke er noen kjempe jobb.. men greit nok. Fungerer sikkert flott. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
WingDude Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Noe som blir masseprodusert slik som dette går det selvsagt raskt å lage når man har gjort samme jobben noen dusin ganger før, men det er første gangen at det tar litt tid å tenke ut og måle opp osv, alle som har drivi litt med konstrukson av diverse mekanikk forstår dette. Tipper de fleste her, med sveisekunnskaper eller ei, hadde brukt en god del tid på å lage seg noe slikt hvis dem ikke hadde hatt noe å kopiere fra, om man da i det hele tatt hadde kommet på akkurat den her måten å enkelt modde et innsug på, for er det noen andre som har gjort det her før Jens begynte med det kanskje ?
HUSNES MOTORSPORT Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 heilt enig wingdude trur dei 1300kr jens tar er vel fortjent....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now