janbanan Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 (edited) Denne bilen, en 1987modell. Original RS T.2liters motor, 3" Mongoose, T35 Turbo, 210 hk v/ 0,8barGår no voldsomt http://www.teamcyclone.no/default.asp?side...Escort_Rsturbo# MORRO!Kommer mer senere. Edited October 30, 2006 by janbaban
Kverna Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Søt bil. Henta Tønsberg ? Sleng innpå bilder og film Min fotoblogg
janbanan Posted October 29, 2006 Author Posted October 29, 2006 hehehenta bilen i tønsberg ja..endel rust nå, men det skal jeg få orden på ganske kjapt.Skal fikse film og bilder etterhvert også.. noen som vet noe mer om denne bilen?vet den har vært endel på treff og sånn.
hår ball Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 hva for 2 liters motor er det... en opp borra 1900 tallblock? eller er den bygd på en 2liter mondeo, altså zvh? mer spec`s om du har, hadde vært suverent? men uansett, grattis med ny bil =)
janbanan Posted October 30, 2006 Author Posted October 30, 2006 ^^takk! Men angående motor og specs... spør du meg, spør jeg deg.noe står jo i linken jeg la ved første posten...skal kikke litt nærmere på bilen i morgen. kan se hva jeg finner ut.
hår ball Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 knips noen bilder så skall jeg svare deg kjøpte meg ny escort selv i dag 87 mod 1,3 CL, med en slik tikkende støtte stag motor
janbanan Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 (edited) hehehar bestilt eu kontroll til bilen, mandag 6.11..veit den ikke går gjennom pga rust i kanaler, men vil få ei komplett liste over eventuelle feil og mangler før jeg begynner å koste på.skulle fylle bensin i går og oppdaget at hele den der man fyller hadde rustet løs fra selve karroseriet hehehehe. bilder kommer i løpet av morgendagen, veit ikke helt hva jeg skal ta bilde av da men... heheh Edited October 31, 2006 by janbaban
OleK Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 grattis med ny bil, men først og fremst; hva skal du gjøre med understell? selv ved 250 motorhester så sliter understellet til grensa til ubrukelig, tør ikke tenke på 380 ( !! ) hk engang. men for all del, legg ut alle planer Cosworth!
janbanan Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 nei, altså det som står på hjemmesiden er flere år gammelt.ikke jeg som har skrevet det. jeg har ingen andre planer enn å få bilen rustfri foreløpig. pluss de 210hk er på hjula. har drøyt 240 i motor. understellet følger bra med, men så kjører jeg pent da
janbanan Posted November 1, 2006 Author Posted November 1, 2006 (edited) Edited November 1, 2006 by janbaban
Escort RST WRC Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Grei kjerre dette her Grattis med ny bil.Lykke til med rustarbeidet, er en drittjobb.. Men alt går seg til Men viss den motoren yter det som er "oppgitt", så ville jeg seriøst fått byttet ut den orginale veivhusventilasjonen..Tviler på den får gjort nytte for seg skikkelig ved +- 1,5bar Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
hår ball Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 (edited) er nokk en oppborra 1,9 tall block du har i bilen, vertfall ikke noe mondeo blokk... om han ikke har lurt deg trill rundt da? at den ruller med 1,6 liter`n ennå og noe høyere effekt enn det du har nå blir nokk vanskelig og fåtill med den oeginale innsprøytninga, men fram med et tillegssprut OG/ eller data sprut... men ser ut som det er lagt litt penger i motor på den, den trenger bare en vask og en liten opprydding... veivhus vent = olje utluftingen, den som er på toppe deksle, på venstre siden atme regg reim deksle..jeg kommer til og kjøre utluftinga rett i friluft, selv om det ikke er helt ifølge boka Edited November 2, 2006 by hår ball
janbanan Posted November 2, 2006 Author Posted November 2, 2006 er nokk en oppborra 1,9 tall block du har i bilen, vertfall ikke noe mondeo blokk... om han ikke har lurt deg trill rundt da? at den ruller med 1,6 liter`n ennå og noe høyere effekt enn det du har nå blir nokk vanskelig og fåtill med den oeginale innsprøytninga, men fram med et tillegssprut OG/ eller data sprut... men ser ut som det er lagt litt penger i motor på den, den trenger bare en vask og en liten opprydding... veivhus vent = olje utluftingen, den som er på toppe deksle, på venstre siden atme regg reim deksle..jeg kommer til og kjøre utluftinga rett i friluft, selv om det ikke er helt ifølge boka Hmm neida, det står 1997ccm i vognkortet.Tror nok ikke jeg skal ha noe mer effekt foreløpig, det trengs absolutt ikke. Men hadde jo vært artig med no data sprut etterhvert hehe.Vasking var ikke unnagjort på disse bildene nei haha, jeg driver å gjør det reint og pent nå. Skal sjekke ut det der med veivhusventilasjonen, takk for tipset!
d-link Posted November 2, 2006 Posted November 2, 2006 Jøss. Godkjent med 2 liter, ikke hverdagskost i RST-verden. Står det noe mer ang. endring av slagvolum i vognkortet? Hva er gjort med bremser etc? [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
janbanan Posted November 2, 2006 Author Posted November 2, 2006 Jøss. Godkjent med 2 liter, ikke hverdagskost i RST-verden. Står det noe mer ang. endring av slagvolum i vognkortet? Hva er gjort med bremser etc?Nope, ikke noe andre skriverier angående 2literen. Foreløpig står det originale RS Turbo bremser på den, men dette er det første jeg skal oppgradere på bilen etterhvert.
Guest mr&mrs escort Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 he he kul bil, fikser rusta selv eller?
janbanan Posted November 4, 2006 Author Posted November 4, 2006 he he kul bil, fikser rusta selv eller? hehe takk.nei, jeg har ikke peiling på rustsveising. skal på eu kontroll til mandag, får håpe de er litt greie med meg
janbanan Posted December 27, 2006 Author Posted December 27, 2006 har begynt å pelle bilen fra hverandre og jeg må si jeg blei overraska over hvor mye ledningsDRIT som lå å slengte under dashen.... jeg fylte en tilnærmet full RIMI bærepose med bare løse ledninger som ikke var i bruk, men fortsatt lå bakimellom. fant også en defa alarm som jeg nappet ut, samt sentrallås og mye kabler fra stereo..... driver også å peller av fangerne og skjørtene, men SAMTLIGE skruer har rustet i stykker. Så nå sliter jeg som F med å få av frontfangern pga den siste skruen sitter rustet fast og har ingen gjenger..... jeg skal fjerne så mye av rusta som jeg klarer, og resten får vente til sommeren når polakkene kommer. da får min andre escort bøte med livet for å redde en annen. Noen som har forslag til hva slags bremser jeg bør kjøpe?Bør kunne takle opp mot 300 hk hvertfall....
RsturboS2 Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 har begynt å pelle bilen fra hverandre og jeg må si jeg blei overraska over hvor mye ledningsDRIT som lå å slengte under dashen.... jeg fylte en tilnærmet full RIMI bærepose med bare løse ledninger som ikke var i bruk, men fortsatt lå bakimellom. fant også en defa alarm som jeg nappet ut, samt sentrallås og mye kabler fra stereo..... driver også å peller av fangerne og skjørtene, men SAMTLIGE skruer har rustet i stykker. Så nå sliter jeg som F med å få av frontfangern pga den siste skruen sitter rustet fast og har ingen gjenger..... jeg skal fjerne så mye av rusta som jeg klarer, og resten får vente til sommeren når polakkene kommer. da får min andre escort bøte med livet for å redde en annen. Noen som har forslag til hva slags bremser jeg bør kjøpe?Bør kunne takle opp mot 300 hk hvertfall.... halloen.. flere som sliter med front fangern jah.. har samme problemet hehe.. ang bremser.. så har vel burton litt og by på https://www.burtonpower.com/dets_product.as...015&PSet=19 Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Asil Racing Posted December 27, 2006 Posted December 27, 2006 hehehenta bilen i tønsberg ja..endel rust nå, men det skal jeg få orden på ganske kjapt.Skal fikse film og bilder etterhvert også.. noen som vet noe mer om denne bilen?vet den har vært endel på treff og sånn. syns den er kjent den rs turboen der , mener det er en kompis av meg som restaurerte den i 99 en gang . skal prøve å ringe han jeg , for da vet jeg mer anngånde specs osv
janbanan Posted December 27, 2006 Author Posted December 27, 2006 (edited) kult! RsturboS2: jeg har aldri vært borti verre plasser å plassere noen skruer enn på den bilen. også så lange de forbanna skruene er... hehe. må liksom skru muttern to centimeter for å få den av. haha så unødvendig. Edited December 27, 2006 by janbaban
janbanan Posted December 31, 2006 Author Posted December 31, 2006 Noen updates: Dette bør ethvert Ford menneske skaffe seg... Original FORD varseltrekant hehe, 30kr på skroten (ford forhandlern) Midtkonsollen - etter at jeg hadde hivi ut ca 7kg ledninger Her har jeg faktisk fjerna en ti kilo med drit, tro det eller ei Drittarbeid....... Heldigvis er det begrensa med elektronikk på disse Ford'ene! Ribba bilen bakover, kan trenge en vask ja Kaos i bilen, blir deilig å få ting på plass igjen etterhvert.. Hmm.. littegranne rust bak fangeren. Vakke så gæærnt igrunn. Plukket av sideblinklysa, men sliter med skjermbredderen... den sitter bom fast Bilen er ikke så rein, men rusta er faktisk ikke altfor ille på denne skjermen. Blir vel uansett byttet.. Fjernet emblemet.. Har lyst på et helt krommet Ford emblem, men har ikke funnet et enda.. DENNE skjermen derimot.... er rusta istykker hehe! Pluss at det skruene til skjørtene er totalt rustet istykker, så jeg sliter med å få den av Her er donorbilen, 99,4% rustfri. Alt av karosserideler skal taes fra denne. Jeg har også bestilt nye instrumentskiver.. Fra www.metalmodz.co.uk Men jeg har et problem med skjermbredderne.. Vil liksom ikke ødelegge de heller, for de er vel ikke sånn superbillig og lett å få tak i... De sitter ikke fast med skruer, men med sånne som ser ut som nagler. Går ikke an å skru de ut. Noen som har noen smarte tips?
Asil Racing Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 syns den er kjent den rs turboen der , mener det er en kompis av meg som restaurerte den i 99 en gang . skal prøve å ringe han jeg , for da vet jeg mer anngånde specs osv nå har jeg prata med kompisen min , å det var ikke gammle bilen hans .. men den bilen du har er den han kopierte farven fra lykke til videre med prosjekte , vaffal med å polere all den svenske krommen
Guest oldfordsneverdie Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 den bilen der kan ikke ha kostet så mye.aldri sett en så rustete escort...lykke til med sveisinga!mange timer der ser jg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now