Jump to content

Recommended Posts

Posted

ville kjøpt optima batteri jeg, om odyssey er bra eller dårlig skal ikke jeg utale meg om :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Ja, nei, det har seg slik at jeg fikk tak i et slikt batteri i går. Så jeg har det uansett... :P Men lurer forstsatt på om det er brukbart. Har hørt de er dyre...

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Posted

ja hvist er de brae! jo de koster også en god del ja:)

Posted
ja hvist er de brae! jo de koster også en god del ja:)

Ja, jeg må gi en fin sum jeg og.. Hehe.. Men dem er bra eller? Noen som har noen sider der de selger slike batterier?

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Posted (edited)

odyssey er ett agm batteri og det kan ikke sammenlignes med gelebatterier engang.. skikkelige saker med andre ord... hørt om kinetik? det er ett agm batteri.. :D si fra hvis du skal selge det.. ;) hehe

Edited by Robox
Posted

Hehe... så det er seriøse saker altså? :D Det er bra. Da skal jeg bruke det. Da har jeg ordentlig batteri til anlegget jeg skal bygge og... Hehe...

Hva er egentlig agm?

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Posted

agm betyr absorberende glass matte, det vil si at batterisyren er absorbert av en glassmatte i stedet for at den er helt løs som i ett normalt batteri eller satt i gele som i ett gelebatteri..

dette er anleggsbatteri til tusen.. :D hvilken modell har du?

Posted

Jeg vet ikke helt hvilken modell det er, men regner med det er den hvite skrifta. Skal feste det ordentlig før jeg skal på jobben i dag. Dette var bare midlertidig, i mørket.. :P Skal også rydde opp i ledningene.

Bilde92441.jpg

Bilde92442.jpg

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Posted

jepp er det pc 1200 batteriet, står mye bra du burde lese på de sidene til danbat.. spesielt angående lading av batteriet.. er ikke som et vanlig batteri dette.. :)

Posted
Tommelom: Hvor har du kjøpt de overgangene fra flatpol til rundpol? :)

Skjønte ikke helt hva du mente. Men på disse batteriene er det runde poler fra før. De bateripolskoene(som jeg kaller det) til å sette på de runde polene kjøpte jeg på Shell her. Det selger de overalt. :)

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Posted

Statoil på Eidsvoll Verk her hadde ikke. Dama bak disken hadde ikke hørt om det før og begynte å finne frem vanlige AA batterier.. :P

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Posted

feilen er at di ikke får annen opplæring en å steke pølser og oppere kassa :P men hos oss fikk vi god opplæring i pærer og vindusviskere, plugger osv. ihvertfall jeg fikk det.

Posted

Vi har på shell syd på kløfta (jeg som bestiller all rekvisita der)

Posted (edited)

Slike selger de omtrent overalt der de har noe til bil. Kjøpt slike på Mitsubishi her også. Bilextra har helt sikkert. Mekonomen.. Ikke noe problem å få tak i! :)

Edited by Tommelom

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 85 Nissan Micra 1.0