Nilssen Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 Noen som har noen meninger om hvorfor Sierra'en min er lavere bak en forran med 40/40 Fjerer..ser ut som det sitter noen i baksete (XXXL) når jeg står å ser på bilen. Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
Kverna Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 Gamle dempere ? Fleste sierraer siger noe ****** i ræva Min fotoblogg
Nilssen Posted October 26, 2006 Author Posted October 26, 2006 Gamle dempere ? Fleste sierraer siger noe ****** i ræva Kan vell si det sån at det ikke noen funksjon i demperene bak.. temmelig slitte, venter på gule KONI. Så det kan ha noe med slitte dempere og gjøre? Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
HoelRacing Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 Ja, det er nokk demperene! 92' Ford Sierra Cosworth 4x4
Guest rask-drosje Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 Er nok ikke p.g.a slitte demperene det. Antagelig er senkesettet du har det samme som til cossi og der er det 25mm høydeforskjell på fjørfestet på demperene. Så dersom du setter på cossie dempere vil den bli 25 mm lavere.
Nilssen Posted October 26, 2006 Author Posted October 26, 2006 Takker Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
ZikkZakk Posted October 30, 2006 Posted October 30, 2006 (edited) ikke uten grunn de blir kalt SIRÆVA er nok demperene ja Edited October 30, 2006 by cossie2wd
Guest rsdan Posted November 1, 2006 Posted November 1, 2006 er litt av "sjarmen" med sierra d... skikkelig camber og mega lav bak hehe.... blir bedre med koni men den lave rumpa er der uansett.. eller så må du senke ulikt... 40/25 vanskelig å få godkjent har jeg hørt...
Bewnie Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Sierran min er hvertfall ikke segen bak. Men det er med originale fjærer og gule koni. <!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Peder`n Posted November 4, 2006 Posted November 4, 2006 Kan ikke skjønne hva demperne har med høyden på bilen??....er jo fjørene som bestemmer det... Peder
Bushwalka Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 får lange og korte dempere også -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
Guest JvhCossie Posted November 5, 2006 Posted November 5, 2006 Legg i mellom 4 klosser du får på Bilxtra bl.a... funker som F***.... Hardere dempere hjelper nok lite... de skal jo bare dempe svingningene på fjærere mens fjærene skal holde dem oppe..
Guest oddev Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Kan ikke skjønne hva demperne har med høyden på bilen??....er jo fjørene som bestemmer det... Peder Ja, akkurat det der satt jeg og å funderte litt på..
Leo Posted November 10, 2006 Posted November 10, 2006 Helt vanlig missoppfattning det der. Nei, bilen blir ikke lavere av at demperne er utslitt. Slitte dempere gjør bare at den lettere subber nedpå, siden den husker kraftigere opp og ned. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Anders Posted November 18, 2006 Posted November 18, 2006 (edited) Helt riktig som Leo skriver. Demperne har ingen fjærende effekt. De er der kun for å "DEMPE" spretten i fjæren. med gule koni bak blir den desverre ikke høyere. men du vil nok mike sjangsen for å ta nedig pga. at demperne er så seige at ikke bilen får tid til å sige så mye før du er ute av hompen. Og ja det er helt vanlig at sierran blir lavere bak pga demperens lengde framme er idiotiske lange og vil være helt inne når hjulet sniser hjubuen framme. Bak er ikke dette tilfelle. En annen ting er at vinkelen fjærene som står i bak ødelegger fjærene ganske fort. I lange svinge vil nok ikke dempern holde bilen bein (krenging) lenger. Der er det stab.stag som gjelder. Mvh Anders Legger ved et bilde av min sedan max senket med org dempere. Bak kunne den blitt litt lavere. Foran ligger den nedpå puten som var kappet i 2 Edited November 18, 2006 by Anders Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
Maarius Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Kan ikke annet enn og bare kommentere dette her til tross for at det har blitt oppklart.. var så mange som sa at det var demperne sin feil at bilen er lav bak... dette er jo helt feil og folk må jo forstå at det er fjæra som holder bilen oppe og ikke demperen
Guest gatebilmannen Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Kan ikke annet enn og bare kommentere dette her til tross for at det har blitt oppklart.. var så mange som sa at det var demperne sin feil at bilen er lav bak... dette er jo helt feil og folk må jo forstå at det er fjæra som holder bilen oppe og ikke demperen Hå hå da skulle alle dere sett bilen min nå. Ser ut som om den går i plan. Måtte sette på scorpio fjærer så lenge fordi biltema ikke hadde fjærene mine inne. Skyhigh forran og knekte fjærer bak... håpløst!
SierraCL Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Fanger til gamle typen Sierra du har der, Anders?
D.Toft Posted November 20, 2006 Posted November 20, 2006 Fanger til gamle typen Sierra du har der, Anders? det er det, is fanger..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now