Lasse... Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 (edited) Hei! Hvor lenge bruker dere orginal innmat i motorene deres? Skal overhale og trimme 4x4 motoren min litt i vinter! Har tenkt å legge meg på mellom 350-400 hk! Trenger jeg andre stempler og råder eller går det greit med orginale?! Regner med det er noen her som har litt erfaring ang dette Mvh Lasse........! Edited October 22, 2006 by Lasse...
Guest Michal Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Hei! Hvor lenge bruker dere orginal innmat i motorene deres? Skal overhale og trimme 4x4 motoren min litt i vinter! Har tenkt å legge meg på mellom 350-400 hk! Trenger jeg andre stempler og råder eller går det greit med orginale?! Regner med det er noen her som har litt erfaring ang dette Mvh Lasse........! grensen for det orginale går vel på 330 oppsettet, nr du snakker om 350/400+ så hadde jeg innvestert i forrsterket innmat, men drivverket begynner jo også å slite når du passerer 300 hk da, kommer jo mer ann på hvor mye nm du får ut da men..
Mark1 Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Hei! Hvor lenge bruker dere orginal innmat i motorene deres? Skal overhale og trimme 4x4 motoren min litt i vinter! Har tenkt å legge meg på mellom 350-400 hk! Trenger jeg andre stempler og råder eller går det greit med orginale?! Regner med det er noen her som har litt erfaring ang dette Mvh Lasse........! bare å gi gass, det eneste kan vel være at stemplene trenger maskinering (dreiing og utfresing av stempel lommer) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest Michal Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 grensen for det orginale går vel på 330 oppsettet, nr du snakker om 350/400+ så hadde jeg innvestert i forrsterket innmat, men drivverket begynner jo også å slite når du passerer 300 hk da, kommer jo mer ann på hvor mye nm du får ut da men.. dette er med tanke på holdbarhet... for morro en sessong holder det orginale i massevis.
Lasse... Posted October 22, 2006 Author Posted October 22, 2006 Jaha! Andre stempler da kanskje! Er jo mere holbarhet i noen nye med litt lavere komp enn med ned dreide orginale! Men dere mener rådene holder? Blir vell rund 350 hk, kjører med grønne dyser å de holder vell til ca 360?
morty999 Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 til 350hk holder nok alt slik det er i motoren nå..
Lasse... Posted October 22, 2006 Author Posted October 22, 2006 Det mener jeg og, er jo ikke så veeldig mye mer enn org effekt så!
Mark1 Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 ventil lommer heter det vell mark1 ? heheja selvfølgelig... glemte igjen hjernen ett eller annet sted.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
tommy w Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 lasse... neddreide org stempler holder til over 500hk samme gjør råder og veiv. eneste du faktisk kan gjøre er å porte litt i toppen. så lenge du har 200blokk. finn ut hvilke turbo du skal satse på og sett motoren opp etter det. Få fine kurver så kjører du fra de fleste med både 5 og 600hk. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
cossie4ever Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 ville gått for lyseblå eller kansje grå,er ikke så mangen som vet hvor fort grønne dyser tømmer seg
triggerhappy Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Originalt holder mer enn godt nok til 400! -x 1988 Ford Sierra Cosworth
lowman Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 Det mener jeg og, er jo ikke så veeldig mye mer enn org effekt så!neida..bare nesten dobbelt så mye
Lasse... Posted October 23, 2006 Author Posted October 23, 2006 Hehe! Ja men det høres bra ut, blir mulig noen andre dyser ja! Litt usikker på hvordan turbo jeg har og hvordan den vill funke ettervært! Etter det jeg har funnet ut er det en t4/t3 hybrid (Garrett), AR60 på kompressor sia og AR63 på eksos.! Har ikke mye greie på turboer men syns den har funket greit i år, byner å lade skikkelig rundt 3500rpm..!
Bdt Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Og istedenfor å kjøpe grå bosch dyser kan du gå for siemens 599cc dyser. 2000 kr fra usa og rett hjem i postkassa COS it`s WORTH it!
Lasse... Posted October 23, 2006 Author Posted October 23, 2006 Er det de som er svarte?! Hvem er det som har de da? Sikkert mange da men...!
Guest viko Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 Orginal bunndel, med orginal innmat, og litt dreing, og lomming i stempel holder 500hk uten problem. men kjøp ny oljepumpe.Toppen må portes for 500hk, og andre kammer.
Åshøgda-raceway Posted October 26, 2006 Posted October 26, 2006 dyser her http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SIEMENS-55-...sspagenameZWD1V
Lasse... Posted October 29, 2006 Author Posted October 29, 2006 Okay..! Da kommer jeg nok ikke til å bytte ut noe gitt! Blir andre dyser da, og kanskje kammer!! Takker for alle svar folkens!!
Jensrud Posted October 29, 2006 Posted October 29, 2006 Når dere snakker om at det "holder".. VIl det da si at du har mye morro en vinter, så har du full overhaling på kalenderen? Eller kan du kjøre med dette et par års tid, med normal og litt aktiv kjøring?
Lasse... Posted October 29, 2006 Author Posted October 29, 2006 Jeg mener daglig bruk, med noe aktiv kjøring innimellom! Ford treff for eks!
Panza Posted November 21, 2006 Posted November 21, 2006 Det kan være lurt å skifte til ARP bolter på rådene.
HUSNES MOTORSPORT Posted November 23, 2006 Posted November 23, 2006 arp bolter på rådene trenger du ikkje.. du må lomme og dreie stemplene som nemt tidligere vist du skal bytte kammer..er uansett anbefalt og dreie 2mm av kanten på stempela pga liten klaring org.. rekner med toppen din er plant som alle andre pleier og vere:) du bør og balansere bunnpartiet da får du ein mykje meir holdbar motor,med orginalestaker har jenspeed bremst godt over 600hk det samme gjelder org mahle stemplene og, men da blir 200 blokka for svak so då kan du sei at 550hk vil eg sei er max for litt holdbarhet skal vere igjenn..men orginale staker holder ikkje meir enn 8000rpm det er vikti... so trur du kan bruke den bilen mangen sesonger med besjedne 400hk:) når gutten spør om råd so bør dei som har bygd motor før svare..han får jo besjed om og bytte deler i ein bunn som fint klarer 550hk og fortsatt er stabil...ikkje vondt meint:)
Lasse... Posted November 23, 2006 Author Posted November 23, 2006 Hei:) Detta høres jo bra ut! Kommer til å kjøre orginal bunndel jeg da ja!... Jeg dro av toppen idag, da fikk jeg en lite hyggelig overaskelse! Det var F....!! meg sprekk imellom 2 vannkanaler, altså fra kanten på den ene kanalen og bort til skrue hullet til toppen, og så videre til den andre kanalen:( 3 cm srekk ca, lengde altså! Har en nyoverhalt 2wd bunndel liggende så blir vell å bruke den istedet da, hvis det ikke går ann å fikse en sånn sprekk da! Vill jo helst ha 4x4 bunn! Skal fikse bilde så dere får se...!
mr.cossie Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 da setter du i longstus . da redder du den blokka.... Jenspeed gjør det for deg.SElv prøvd og kjørt med ei slik blokk. gikk helt til det ikke var igjen gjenger i bolte hullet.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now