Samatron Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 på orginale 2wd bremser, skal calipter stå slik at luftenippel kommer opp, eller ned? og hvliken vei skal slissene gå på ebc turbogrooved skiver. sliter litt med å sjønne høgre å ventstree på engelsk og hvilken side av bilen hva er, så d hadde det vært lettest med litt veileding eller bilde!
OleK Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 luftenippelen skal stå oppover, hvordan skal du ellers få kunne luftet bremsene? ang skivene så er det like mange meninger og retningen som det er skiver... den siden du sitter å kjører bilen på er venstre side (eng: left side). passasjersiden er høyre side (eng: right side) Cosworth!
Samatron Posted October 21, 2006 Author Posted October 21, 2006 takker da blir ordnet alt seg! burde vel egentlig sjønt det med nippelen da jeg tenkte meg om..
Samatron Posted October 21, 2006 Author Posted October 21, 2006 ja absolutt. jævelig gla for at dette forumet eksisterer, så jeg kan få svart på alt jeg ikke veit!:-)
lowman Posted October 22, 2006 Posted October 22, 2006 (edited) når det gjelder skivene..så kan man se vilken vei dem skal stå..ved og se åssen kjøleribbene går inni skiva....du kan si det på en enkel måte...skiva skal "kaste" lufta utav skiva når den rotere i rulleretning.den skal ikke ha kjøleribbene slik at den trekker luft inn mot senter av skiva. og en ting til..det heter for svarte ikke CALIPTER...det heter CALIPER..eller med K om du vil.goddamn:) Edited October 22, 2006 by lowman
Recommended Posts