fiesta_xr2i Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) Denne tråden er laget på bakgrunn av prosjekt tråden til tmnsr som sporet av til temaet i denne tråden, cosworth vs is-turbo. Fortsetter diskusjonen her, men hold den saklig ! Prosjekt-tråden til tomnsr ---WingDude-- Jeg skjønner at mange Is-turbo byggere er interisert i og vite hvordan denne ble godkjent! Saken er slik: (1) Skrev søknad til biltilsynet om ombygging til turbo. I alle tilfeller av ombygging for gate bruk, Bør du ha kontaktet biltilsynet på forhånd! I brevet skrev jeg at jeg skulle bruke bremser fra samme type bil med større motor. Motor skulle ”bremses” hos godkjent verksted og papirer på alt vil bli framlagt ved godkjenning. På forhånd viste jeg at Bremsene til XR4*4 holder til 150kw. (Dette vet Ford, men du bør snakke med rette person! Kan være vanskelig å få ut av en kundebehandler som er kun opptatt av ”ny bil salg”) (2) Monterte bremser fram og bak fra Xr4*4. Dro på Ford verksted og fikk godkjent ombyggingen. Fikk et skriv på hvor mye hk bremsene var beregnet på. (3) Fikk bremset bilen på Godkjent verksted. (4) Dro på biltilsynet og la fram alle papirer på ombygging. Biltilsynet utførte en kontroll og stemplet godkjent ombygging i vognkort. Dyrt? Ja! Å bygge Godkjent is-turbo er ca like dyrt som å tolle inn en cosworth! Men lærerikt og artig er det! En seriøst bygd is-turbo bør ligge på samme prisklasse som en Sierra cosworth etter min mening! hvilken biltilsyn stasjon var det du brukte da ?? denne topic ble laget av moderator å ikke meg Edited October 22, 2006 by fiesta_xr2i 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
armani Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Å bygge Godkjent is-turbo er ca like dyrt som å tolle inn en cosworth! Men lærerikt og artig er det! En seriøst bygd is-turbo bør ligge på samme prisklasse som en Sierra cosworth etter min mening! glad ingen bryr seg om din mening for hvem kjøper en sliten is-turbo istedenfor en cosw? får vel ut halvparten av effekten av de greiene der. understellet på is er totalt ræva, samma med girkasse og resten av drivverket. ekstrautstyr eksisterer heller ikke. 2wd sierra cosworth
Bushwalka Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 å dette kan jeg garantere at du sier, bare fordi du har cosworth er faktisk ikke alle som synes cosworth er best, noen synes faktisk at det er morro med en 8v og ! og det er det også, når dem er bygd ordentlig. bare se på ronny sin f.eks, jeg mener den går bedre enn flere sierra cos jeg har sittet på. uansett, smaken er som baken, delt(ikke di rævv da, den er jo sydd sammen) =) -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
morty999 Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) armani skryter bare fært fordi han akkuratt har fått liv i sin cossie som går på org dyser og alt og desuten har armani 205 blokk fra en 2.0l så Edited October 19, 2006 by morty999
armani Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 fordi den går på org dyser og turbo betyr at den er søppel! motorn min er helt ræva. toppen flower vel dobbelt så mye som din, morty. og imotsetning til deg har jeg en bil som fungerer. 2wd sierra cosworth
tomnsr Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) Det brune ja....varm turbo er stikk ordet! Ble godkjent på biltilsynet i trondheim!Understellet har gule powerflexforinger og gule koni dempere så det er langt fra orginalt! (sikkert mye bedre en orginalt cosworth)Du har sikkert holdt kjeft om du hadde prøvd å bygge en is-t selv som er godkjent og i daglig bruk!Trur mange av brukerne innpå dette forumet bryr seg om min mening! faktisk ganske mange som bygger/har is-t for tiden! Edited October 19, 2006 by tomnsr
D.Toft Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 dette ser ut som ett bra prosjekt.. pøs på med bilder...ingen som bad dere kverrulere så J*****. glad ingen bryr seg om din mening for hvem kjøper en sliten is-turbo istedenfor en cosw? får vel ut halvparten av effekten av de greiene der. understellet på is er totalt ræva, samma med girkasse og resten av drivverket. ekstrautstyr eksisterer heller ikke. is understell blir mye bedre med nye foringer, og cossi understellet er ræv med org foringer... fordi den går på org dyser og turbo betyr at den er søppel! motorn min er helt ræva. toppen flower vel dobbelt så mye som din, morty. og imotsetning til deg har jeg en bil som fungerer. alle kan jo ha turbo med org dyser, Morty går bare steget videre og trimmer is`n med andre dyser for å få opp trykket og mer hk... spiller NADA rolle om din topp "flower" bedre når han har mer hk. for at alt skal funke, må det prøves å feiles... begynn å gjør ting med din motor slik at toppen kommer til nytte.......... NOK O.T............
armani Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) Du har sikkert holdt kjeft om du hadde prøvd å bygge en is-t selv som er godkjent og i daglig bruk! hehe. ja, jeg har ikke skrudd en skrue på bilen min selv. sjekk prosjekttråden min du. is understell blir mye bedre med nye foringer, og cossi understellet er ræv med org foringer...spiller NADA rolle om din topp "flower" bedre når han har mer hk. for at alt skal funke, må det prøves å feiles... begynn å gjør ting med din motor slik at toppen kommer til nytte.......... det kan så være, men nå er det ikke bare foringer som gjør at bilen kommer seg gjennom svingene. demperne er også en viss faktor, og til mitt forsvar har jeg komplett sett med powerflexforinger. motorn min er bygd for rundt 400hk, og det er nettopp der penga har havna. å bygge en skikkelig motor koster kroner. har ikke råd til mer oppsett på en stund da jeg ikke lenger har jobb og studerer hva DU har å si derimot [...] Edited October 19, 2006 by armani 2wd sierra cosworth
Bushwalka Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 hehe. ja, jeg har ikke skrudd en skrue på bilen min selv. sjekk prosjekttråden min du.det kan så være, men nå er det ikke bare foringer som gjør at bilen kommer seg gjennom svingene. demperne er også en viss faktor, og til mitt forsvar har jeg komplett sett med powerflexforinger. motorn min er bygd for rundt 400hk, og det er nettopp der penga har havna. å bygge en skikkelig motor koster kroner. har ikke råd til mer oppsett på en stund da jeg ikke lenger har jobb og studerer hva DU har å si derimot [...] var nå vell ikke akkurat det han sa, ikke kast deg i angrep ! -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
D.Toft Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) hehe. ja, jeg har ikke skrudd en skrue på bilen min selv. sjekk prosjekttråden min du.det kan så være, men nå er det ikke bare foringer som gjør at bilen kommer seg gjennom svingene. demperne er også en viss faktor, og til mitt forsvar har jeg komplett sett med powerflexforinger. motorn min er bygd for rundt 400hk, og det er nettopp der penga har havna. å bygge en skikkelig motor koster kroner. har ikke råd til mer oppsett på en stund da jeg ikke lenger har jobb og studerer hva DU har å si derimot [...] jeg har glemt å bygge motor, og DRITER i motor, så lenge eg kommer meg fram, motor har ikke alt å si, sjåføren bestemmer det meste Edit: di fleste som bygger turbo får dette godkjent, di som har "400 hk oppsett) i sin cossi er ikke godkjent med dette har enda ikke sett en cossi som er godkjent med trim.... Edited October 19, 2006 by Combatkit
armani Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 så hva har vi lært? is kan ikke måle seg med cosworth. eod. 2wd sierra cosworth
Guest vegeto Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 hvis det koster like mye med ist som cosworth . hadde jeg selfølgelig valgt cosworth. mye mere for pengene vil jeg si. men la oss ikke ødelegge mere nå .
D.Toft Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 så hva har vi lært? is kan ikke måle seg med cosworth. eod. You are the king ... not..
Guest Michal Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 har bare en ting å si her, IKKE ødelegg prosjekttråden her!!! syns adminene kan slette di idiotiske postene om cosworth kontra noe annet inkl denna... PS: folk bygger det de vil, jeg hadde cosworth i fjord som jeg skrudde opp og ned frem og tilbake, og i år prøver jeg noe annet, med dohc motoren.FORDI JEG VIL!! INGEN tvil om at coswoth er en bedre bil med mye større potensiale, HALLO sier seg selv det, men folk vil prøve andre ting og det er morro så gi **** i å mase om hvor dårlig det er og la helller vær å lese om bilene...
hår ball Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 tøfft at du fikk det godkjent da da kanskje det er håp for og få stasjons vogna godkjent med ist og da... godt jobba, hvor i tr,heim holder du hus? aldri sett bilen din før...
escort wrc Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) tomnsr bor på vikåsen.ves du ikke har sett bilen så e det for at den har ståt på fosen Edited October 19, 2006 by escort wrc
cross-box Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Å bygge Godkjent is-turbo er ca like dyrt som å tolle inn en cosworth! Men lærerikt og artig er det! En seriøst bygd is-turbo bør ligge på samme prisklasse som en Sierra cosworth etter min mening! det er det dummeste jeg har hørt men dog ok aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest Sierraxr4x4 Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 tøft prosjekt, men orginal topp pakkning!!!???du armani kan bare dra deg til helvette her i fra hviss du skal oppføre deg som en liten dritt unge som bare snakker sjit om folk og deres biler bare fordi det ikkje er cossie, synest det er gøy at folk tester ut ting å sån eg, skal vell ha is t motor i escorten min med tid å stunder også
Bdt Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) glad ingen bryr seg om din mening for hvem kjøper en sliten is-turbo istedenfor en cosw? får vel ut halvparten av effekten av de greiene der. understellet på is er totalt ræva, samma med girkasse og resten av drivverket. ekstrautstyr eksisterer heller ikke. He he ganske så enig Men lykke til med bygget uansett Edited October 19, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it!
lyrix Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 dette blir bare mer å mer morro å lese LoL 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
rsemil Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 dette blir bare mer å mer morro å lese LoLenig begynte nesten å bli lei off-topic, så da var det fint å gå hit å få seg en god latter quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"
WingDude Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 du armani kan bare dra deg til helvette her i fra hviss du skal oppføre deg som en liten dritt unge som bare snakker sjit om folk og deres biler bare fordi det ikkje er cossie, Med slik språkføring er neppe du langt fra å havne på plassen du nevner i hvert fall _____________________________________________________________________________ Merkelig hvor det plutselig døde ut her da...Blei det ikke noe "spennende" lenger, når dere ikke fikk ødelegge en prosjekt-tråd ?Får hjelpe til litt jeg da..... Å bygge Godkjent is-turbo er ca like dyrt som å tolle inn en cosworth! Men lærerikt og artig er det! En seriøst bygd is-turbo bør ligge på samme prisklasse som en Sierra cosworth etter min mening!Artig og lærerikt er det nok helt sikkert, men å sammenligne en orginal cosworth med en is prismessig, fordi man har montert turbo på den, blir som å sammenligne en moped med en Yamaha R1 fordi man har trimma den Det virker som om enkelte på død og liv skal bygge is-turbo som går bedre enn en cosworth, bare for nettopp å bevise at hvem som helst kan lage seg en turbo-motor. All honnør til de som gidder legge så mye arbeid å penger ned i dette, men synes det blir for dumt når et slikt bygg overgår det en cosworth faktisk koster flere ganger, bare fordi dem skal bevise noe, hva i all verden er hensikten ?
armani Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 (edited) venta på en slik post, WingDude; takk skal du ha! en makstrimma is-t er vel i nærheten av en steg2 trimma cosw.moped/R1 sammenlikninga støtter jeg 100% for å sette punktumfinale; sett hvilken som helst is-t mot wrc escorten evt. leifs' escort og se hva som er best ... enig begynte nesten å bli lei off-topic, så da var det fint å gå hit å få seg en god latter skjønte ikke helt hva som var så fryktlig morsomt? Edited October 20, 2006 by armani 2wd sierra cosworth
Loffen Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 Med slik språkføring er neppe du langt fra å havne på plassen du nevner i hvert fall _____________________________________________________________________________ Merkelig hvor det plutselig døde ut her da...Blei det ikke noe "spennende" lenger, når dere ikke fikk ødelegge en prosjekt-tråd ?Får hjelpe til litt jeg da.....Artig og lærerikt er det nok helt sikkert, men å sammenligne en orginal cosworth med en is prismessig, fordi man har montert turbo på den, blir som å sammenligne en moped med en Yamaha R1 fordi man har trimma den Det virker som om enkelte på død og liv skal bygge is-turbo som går bedre enn en cosworth, bare for nettopp å bevise at hvem som helst kan lage seg en turbo-motor. All honnør til de som gidder legge så mye arbeid å penger ned i dette, men synes det blir for dumt når et slikt bygg overgår det en cosworth faktisk koster flere ganger, bare fordi dem skal bevise noe, hva i all verden er hensikten ? Klarere kan det vel ikke bli sagt -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Bushwalka Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 for å sette punktumfinale; sett hvilken som helst is-t mot wrc escorten evt. leifs' escort og se hva som er best ... dette var vell og sette det liitt på spissen ? -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8
Recommended Posts