Jump to content

Innkalling til Full Tenknisk kontroll


Guest DaggEn

Recommended Posts

Jeg har blitt vinket inn og tatt med på FULL teknisk kontroll ett par ganger og dem er ikke så super nøye. Ene gangen slapp jeg unna med at felgene ikke var godkjent selv om jeg ikke hadde seler i bilen.. (glemte å skru dem inn etter bur og bøttestoler var på plass). Første turen. Andre gangen fikk jeg på felgene (igjen hehe..), eksos, co., svarte lamper forran og bak (godkjente lamper) og lite skilt forran. Dette på samme trafikkstasjon med 3-4 mnd mellomrom, men annen kontrollør. Samme bil med samme oppsett på alt. Trickset er vel å være mest mulig ydmyk, spille dum og snakke som du ikke veit bedre og lure på hvordan du skal få det godkjent.

Det var vel sikkert på Jessheim da eller...? Der er de jo ikke riktig vel bevart... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Ja tror nok at det hjelper på at det er en hun ja. Fant ut at hun skulle ta barneseter baki bilen og ta med de to små ungene hennes også, bare for å virke ekstra uskyldig :)

 

Ja eg tror nok at det beste er å få den tilbake i mest mulig orginal stand og heller ta tectyl på fjærene og si at dem sto på når hun kjøpte den visst hun ikkje får byttet om til orginale der også.. Virke litt blond rett og slett..

Link to comment
Share on other sites

ikke? vet du hva det er da? har vært borti 2 ganger at de har målt effekt.. og ene eieren fikk, hk avgift fordi det var 33hk mer enn det skulle være,fikk en regning på 5-6000 iallefall,etter bruksfradraget... har nå ikke sett dette med egne øyne,men kan høre med biltilsynet i morgen.

81.000 i avgifter og da er det trukket 75% i bruksfradrag. det er altså på en escort cosworth med 487 hk. 327.000 i hk avgift!!! noen som sa at det ikke var så mye som 1000.- pr hk.... det er 1243.- pr hk!!!

Edited by TY RACING
Link to comment
Share on other sites

de har blitt ganske nøye på akkurat dette,har vel funnet ut at det er enda en mulighet å klemme noen ekstra kroner ut av en stakkars bilentusiast.det som er det virkelige problemet er at hvis bilen blir testet på rulle og det viser seg at den har mere hk enn orginalt må hun faktisk betale ca 1000kr pr hk over standard,minus bruksfradrag. blir vel 75% bruksfradrag på en gammel escort.eller det kommer kanskje også ann på om når den er importert?korrekt meg hvis jeg tar feil nå... et lite tips til å få ned hk er å skjære et hull i slangen mellom turbo og intercooler. det har funket før... det beste er selvfølgelig hvis det holder med å justere på wastegate..

Jeg måtte ha papirer pga. av at jeg hadde "altfor" stor turbo.Kjørte den på rulla,justerte trykket til jeg hadde standard hk. Fikk en utskrift på det, og rørte ingenting før vising.

Fjernet trykkreg. og måler.

Har du pap.på at du har kun org.hk kan de vel ikke gjøre noe ?Kan jo ikke ta deg på muligheten til å få flere hk.

Spille helt dum kan vel være dumt, noen steder har de littegrann peiling de å.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte ha papirer pga. av at jeg hadde "altfor" stor turbo.Kjørte den på rulla,justerte trykket til jeg hadde standard hk. Fikk en utskrift på det, og rørte ingenting før vising.

Fjernet trykkreg. og måler.

Har du pap.på at du har kun org.hk kan de vel ikke gjøre noe ?Kan jo ikke ta deg på muligheten til å få flere hk.

Spille helt dum kan vel være dumt, noen steder har de littegrann peiling de å.

det går nok bra det,men det er flere som har biltt eskortert direkte til rulla.. da sitter du greit i det hvis du ikke har noen justerings muligheter..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...