Jump to content

Hjelp til montering av diskanter med delefilter.

Recommended Posts

Guest Sierra råner
Posted

Trenger litt hjelp nå..

Har 2stk. Infinity Kappa frontsett som jeg kjører på min Blaupunkt modena904(eller noe sånt) cd-spiller med 4x45w. Det fungerer jo..

Men så fikk jeg tak i 2 infinity delefilter i dag, og tenkte jeg skulle koble på diskantene/tweeterene som står i.

Vet jo hvordan man kobler til slikt, og koblet.. Skrudde på spilleren og volum, men nei.. Så vidt det surrer i i diskanten.. Skrur opp på max volum, men det er bare så vidt du hører at det skurrer/spiller i elementet..

Skjønner ikke det der.. Hva er galt? Skal jo kunne gå ann å kjøre det på spilleren uten forsterker?

Hadde to andre frontsett(jbl) med samme tweetere, som jeg ikke koblet igjenom delefiltre.. og det spillte som bare juling..

Noen idè ? :)

Posted

legg ut et bilde av hvordan du har kobla da ,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest Sierra råner
Posted

Seff har jeg det.. ledning fra spiller på +/- IN og diskant på +/- TW

Har ikke no kamera å ta bilde med, menneh, kan vel få prøvd å fått til et bilde da..

Guest Sierra råner
Posted

hm, hvordan kan det ha seg.. riktig nokk så er dem ikke brukt på 2-3mnd. men dem fungerte fjell da.. jaja, er vel ikke noe å gjøre med det =\

• 2 months later...
Guest The cable guy
Posted

Kan hende ohm'n har endret seg til å bli enten så lav at forsterkeren ikke greier å levere eller så høy at du har nesten ingen strømgang...

• 3 weeks later...
Guest Sierra råner
Posted

Bare for å svare litt, så var det litt korrosjon i det ene filteret, men har fått tak i forsterker nå, så jeg skal teste litt der og se om det fungerer da.. Om ikke blir det å handle nye filtre og tweetere (de blir jo sprengt bare du tenker på å skru opp volum-knappen!)

• 2 weeks later...
Guest Sierra råner
Posted

Forde infinity tweeterene er sprengt.. Ergo, handle nye tweetere som ikke er sprengt? :)