Jump to content

Går ujevnt på tomgang og nøkker under 2500 rpm.


Gran

Recommended Posts

Problemer med bilen, den går ugjevnt på tomgang, den går på tomgang et sekund for så og dette ned på ca 500 rpm, så hopper den opp på 1000 igjen.

 

Det er litt rart, fordi den kan holde på slik lenge, så kan den bestemme seg for å gå som den skal, eller stoppe. Starter med en gang etterpå.

 

Har blitt mer plaget med starting i det siste, tar liksom litt ekstra tid.. Kan det ha noen sammenheng?

 

Har prøvd og byttet tomgangsregulator flere ganger uten hell.

 

 

Når jeg ligger på jevnt turtall under 2500 rpm nøkker bilen litt, det er aller værst under 2000 rpm.

 

 

Gjør ikke noe forskjell om jeg kjører 95, 98 eller V-power.

 

 

Ellers går bilen meget godt.

 

 

Lurer litt på hva jeg skal ta meg til. Dette plager meg ganske mye.

 

Kan noen hjelpe meg?

Edited by Gran

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Problemer med bilen, den går ugjevnt på tomgang, den går på tomgang et sekund for så og dette ned på ca 500 rpm, så hopper den opp på 1000 igjen.

 

Det er litt rart, fordi den kan holde på slik lenge, så kan den bestemme seg for å gå som den skal, eller stoppe. Starter med en gang etterpå.

 

Har blitt mer plaget med starting i det siste, tar liksom litt ekstra tid.. Kan det ha noen sammenheng?

 

Har prøvd og byttet tomgangsregulator flere ganger uten hell.

Når jeg ligger på jevnt turtall under 2500 rpm nøkker bilen litt, det er aller værst under 2000 rpm.

Gjør ikke noe forskjell om jeg kjører 95, 98 eller V-power.

Ellers går bilen meget godt.

Lurer litt på hva jeg skal ta meg til. Dette plager meg ganske mye.

 

Kan noen hjlpe meg?

 

 

hadde likt problem og grunnen var luft i kjølesystemet. fikk det etter bytte av kjøleveske jeg da. men kan være årsaken det

Link to comment
Share on other sites

Byttet termostat i går, men hadde problemet før.

Skal sjekke det.

 

Er det noen spesiell måte man lufter systemet på, eller kommer det av seg selv?

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Byttet termostat i går, men hadde problemet før.

Skal sjekke det.

 

Er det noen spesiell måte man lufter systemet på, eller kommer det av seg selv?

 

 

se om du finner en liten skrue et sted rundt eller på termostathuset, skal være en lufteskrue der et sted, husker ikke helt 100% på ohc ,motoren, skru den opp en kvart omdreining og la det renne til det ikke kommer luftbobler mer

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve og lufte kjølesystemet, og bytte luftmengde måler.

 

Kondens i det elektriske hørtes ikke morro ut, hvis det skulle være det.. Hvor begynner jeg?

 

Prøver og bytte hjernen etterhvert, har endel liggende. Passer den fra mk 2 også?

 

Tusen takk for alle svar :)

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Kondens er ikke noe stort problem, jeg hadde det på min, og sprayet ALLT elektrisk i motor rommet med fuktfordrivende og crc. Napp av kontakter, og spray på... inni fordeler, bluggkabler, hele sikringsboksen osv... Gjorde underverker på min, og den fusket og hoppet ved normal kjørein, gikk greit på full gass, men sperret på 4500 rpm, nå er den helt fin :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke sjekket bensinfiltret enda, skal kjøpe meg en boks el rens nå og sette igang når jeg kommer meg i en garasje.

 

Det snør i bodø nå, ikke mye, men det snør!! :D :D

Edited by Gran

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Sprayet kontaktrens i halve natt, ble ikke noe bedre, tvert imot..

 

Måtte ut og teste nysnøen, funka fint ei stund, men så begynte den og gå på tre.. :S

 

i dag går den på 4 hvis jeg ikke gir på hardt, og det ikke er for mye last.

 

Huff, var jo så morro når alt funket og det var glatt!

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat det samme problemet på min DOHC 91mod. har hatt det en stund nå, finner du ut av det gi et pip :)

Med en avgass test virka det som den fikk for mager blanding. ikke no CO, alt for mye O2 ut og en god posjon uforbrendt bensin.

Bytta toppakkning på den, så kanskje jeg skal prøve å lufte kjølesystemet. Fikk høre dette skjedde automatisk jeg men, det er nå så.

Godt det er fler med samme problemet, jeg blir snart gææææ'n av det.

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd fra meg til alle dere som har ujevn tomgang : ta dere en tur på E6 eller en rett og fin vei og kjør det driten tåler, på denne måten for dere blåst ren motorn ordenlig, og motorn blir stabil igjen :) det funka for meg ihvertfall motorn min er en Dohc,

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Bytta plugger, viste seg at en var bøyd av alt i verden.. :wacko:

 

Et godt råd fra meg til alle dere som har ujevn tomgang : ta dere en tur på E6 eller en rett og fin vei og kjør det driten tåler, på denne måten for dere blåst ren motorn ordenlig, og motorn blir stabil igjen :) det funka for meg ihvertfall motorn min er en Dohc,

 

Ingen fare for sot og skitt i min motor værtfall, blåses ren opptil flere ganger pr dag.

 

Var ikke anntydning til sot på pluggene mine :D

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...