vinge86 Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 har et problem med at tettningsringene blåser ut.. har prøvd å plukket sundt å trykt de på plass igjenn, men, de blåser ut igjenn etter første prøvetur.. har tatt komp test på motoren, og den var helt fin..bilen har steg 3 oppsett og kjører 1,4 i ladetrykk nå.. kjørte med 1.8 tidligere uten å ha dette problemet.. "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best
to far gone Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 har et problem med at tettningsringene blåser ut.. har prøvd å plukket sundt å trykt de på plass igjenn, men, de blåser ut igjenn etter første prøvetur.. har tatt komp test på motoren, og den var helt fin..bilen har steg 3 oppsett og kjører 1,4 i ladetrykk nå.. kjørte med 1.8 tidligere uten å ha dette problemet.. du trenger tydligvis veivhusventilasjon hvis komp er ok som du sier ?er vel sannsynlig at den motoren din er litt slitt uansett da siden de blåser ut HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
bige Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 mye gris men ta av oljepåfyllings lokket og ta en rapare og se om pakningen er på plass .
M-ic Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 Som Bige sier, prøv uten lokk. Men det er klart, ser for meg en av to årsaker. Enten er motoren så sliten at volumet med trykk i veivhuset er større enn det som kan passere den originale ventilasjonen eller så er den originale ventilasjonen tett(mest sannsynlig). Ta av ventilasjonshuset under innsuget og prøv.
Recommended Posts