Guest HH@ Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Hei Noen som kan hjelpe meg med en liste over hva som trengst for å bytte motor i en 89mod xr3i cab til rsturbo? Skal selvsagt være mulig å godkjenne. Takker for alle svar HH@ Også gode sider med deler til samme bil er også høyst aktuelt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mr&mrs escort Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 numer en ring ford i halden,de veit hva som må gjøres, men en syk jobb og bytte ledningsnettet så du veit det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Er ikke en syk jobb akkurat....Men hvis du søker litt på forumet så får du ting fram men det du trenger for å gjøre det lett er å skaffe en komplett rst motor med el nett. så er det bare å bytte over. bremser må du oppgradere for å få det godkjent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 hvis du skal godkjenne trenger du dokumentasjon for hvilken bil motoren er fra. Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mr&mrs escort Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 hei hm har forhørt meg for jeg skulle gjøre det samme jeg,finnes ikke noe typegodkjenning hos biltilsynet på det og jeg fikk ikke lov men det er i østfold da mulig går andre steder,nye regler,funka greit før men ikke nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 (edited) Det du behøver er:- Komplett RS Turbo motor- RST ladningsnett- RST Radiator + vifte- RST bremser fram og bak. (samme som på xr4i framme, er det ikke? kan noen bekrefte?)- Lastavhengige ventiler bak- RST dempere og fjærer- RST stabstag fram Dette er vel stort sett det du må ha for å få dette godkjent Edited October 23, 2006 by d-link [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 ifølge mekonomen sine sider er skiva foran samme ihvertfall. skjekka numra mot hverandre og di stemmer Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Var det jeg mente å huske ja [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 bremser foran er like på rst og xr4i ja.. men ikke bak trur jeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 nope forskjellig nummer på tromlene Link to comment Share on other sites More sharing options...
d-link Posted October 23, 2006 Share Posted October 23, 2006 Ja såklart. Kun fram ikke bak Dårlig formulert av meg i mitt innlegg .. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 - Lastavhengige ventiler bak :huh: :huh: ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robox Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 de som sitter på bærearmene bak og styrer bremsekraft til bakbremsene i forhold til last i bil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted October 29, 2006 Share Posted October 29, 2006 aaah ok.. hmm.. ja stemmer nå vet jeg hvilke du mener Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now