Guest Dre Racing@ Posted October 17, 2006 Posted October 17, 2006 TjenaAkkurat fått kjøpt meg ny jordbil, en erra 2.9i stv. Det er vel motoren uten luftmasse metere i allefall, veit ikke forskjell på de i det hele tatt, men noen som veit hvor mye krutt det skal være i den, den føles jo ikke akkurat sprek ut til å være nesten 3 liter! Har hørt at kammene blir fort slitt i disse, stemmer det?
Ford Stv Posted October 17, 2006 Posted October 17, 2006 er vel skiver bak å på den da. Å plass til skrudde stikkaksler i bærebruene. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
cthansen Posted October 17, 2006 Posted October 17, 2006 TjenaAkkurat fått kjøpt meg ny jordbil, en erra 2.9i stv. Det er vel motoren uten luftmasse metere i allefall, veit ikke forskjell på de i det hele tatt, men noen som veit hvor mye krutt det skal være i den, den føles jo ikke akkurat sprek ut til å være nesten 3 liter! Har hørt at kammene blir fort slitt i disse, stemmer det? Uten luftmengdemålere og med MAP? 00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)88 Scorpio 2,4i bruksbil
Sierra_2.9 Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 150hk... 145 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Guest Erik Braseth Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 (edited) Enig med Fresh|. Det er bare alle de som henger seg opp i at 2.8 har noen hester mer. Og derfor er den mye bedre edit: siden vi faktisk driver og regner på blant annet dette i fysikken nå for tida tok jeg meg friheten til å regne litt på 2.9i og 2.8i motorene (efi versjonene). *edit: ifølge haynes manualen:2.8i 110 kW @ 5800 (DIN), 216Nm @ 30002.9i: 107 kW @ 5500 (DIN), 222Nm @ 3000 2.8i 181Nm @ 5800, 90,96hk @ 30002.9i 186Nm @ 5500, 93,49hk @ 3000 maks hk for 2.9 kan umulig være på 4500rpm, slik det står mange steder. Stemmer bedre med 5500 Edited October 18, 2006 by Erik Braseth
Sierra_2.9 Posted October 23, 2006 Posted October 23, 2006 Turtelleren smalt i sperra før 5500 rpm mins jeg å huske...(den virker sjelden) '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Bewnie Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 dritt motor, bare spør bewnie. Hehe... Den jeg hadde var vertfall dritt. Sløv som f var den og. Nei takke meg til 2.8.... <!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Guest LaLinea Posted October 24, 2006 Posted October 24, 2006 Detta er bare tall som synest på pappiret... Har kappkjørt med 2,9i med min 2,8i å de gikk helt likt men lurer på om han tok fra meg bittelitt når det begynnte å gå litt fort.
Guest stiffler Posted December 12, 2006 Posted December 12, 2006 er nok ganske rektige de talla der oppe.. 2.8i går nok kanskje litt bedre, men 2.9i er sterkere!! men jeg ville helst hatt 2.8i.. vet ikke hvorfor men.. som jeg har merka så har det virka som 2.8`n varer lengst med herjing!!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now