Guest queenyman Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 (edited) Hei lurte på vist eg evt skulle ha turbo i dohc motoren min og ha den med kvite skilter. Så har eg høyrt at det er vanskelig å få den godkjent med det. nokon som har peiling på dette? Edited October 18, 2006 by queenyman Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZikkZakk Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 er ikke det letteste det nei men eg vil anbefale å ringe BT teknisk å få veiledning der i fra? er jo ikke orginalt med turbo og BT er jo ikke akuratt behjelpelig med å få sånt godkjent sånn som eg har forstått det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 meinar du eg skal ringe nokon som ikkje hjelper masse med å få den godkjent. Har ein kompiss som lett fekk godkjent ein golt gl med 200hk og turbo. kva er forskjellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning--- Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 golf ble levert med turbo fra fabrikk gti.. greit nok ble sierra og det, cosworth... men hvorfor ikke bare bygge om til cos.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZikkZakk Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 tror det er lettere om du spør de osv, da får du veiledning, lettest er vist biltilsynet på gjøvik har eg blitt fortalt, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 ok, men å bygge om til coswort vil det sei at du skifter ut motoren eller berre bygger du den om? kva skal til for å gjere det og kva koster noko slik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Må vel bytte ut hele motoren ja...må vel bytte ledningsnett iallfall noe av det tror jeg...Cossie motor koster en del, har ikke så mye peiling på det så det får noen andre svare på Men har du rett innstilling så er det meste mulig! 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miguel_ Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Hvis dem med ISt får d til så er det vel ikke verre med dohc? Sierra 2.0iS Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 (edited) Ville heller satse på å bygge turbo på dohc'en jeg...kjøpt deg en ny dohc motor som du bygger turbo på. Godkjenn bilen med den motoren som sitter i, så bytter du til turbomotoren når bilen er godkjenn...men du føler det seffølgelig tryggere med godkjennt bil.. Edited October 18, 2006 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 prøver no å få den godkjent med turbo først og så vist eg ikkje får det etter at eg har gjot det som er muleg for å få den godkjent så berre godkjenner eg den uten og så setter eg turboen på igjen etterpå Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 Funker det å! 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 (edited) jepp! Edited April 8, 2007 by HoelRacing 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 (edited) Bygg om bilen ellers til Cosworth (bremser og hjuloppheng) Da kan et Ford verksted dokumentere at du har disse delene. Du får ikke godkjent Dohc turbo fra Ford, men det hjelper sikkert å ha hjuloppheng og bremser som kan tåle effekten før du forsøker godkjenning på BT. Men det lureste må være en skriftelig søknad til BT Ikke at jeg helt ser hensikten med Dohc turbo men... Edited October 18, 2006 by focusst Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest queenyman Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 gøy det då har ikkje så masse peiling på motor men veit at det kan bli gøy å bygge det:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts