kh turbo Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 (edited) Ikke bare bare med effekt, først tok jeg diffen ved pådrag i 5.gear og noe ujevn vei... fikk "lappa" i sammen denne med nye planet hjul og kryssbolt i påvente av at gruppekjøpet på gripper/r&d diff skal bli sendt avgårde.. Har den en dag på veien så smeller det igjen, pådrag på 2. gear, ikke noe clutching eller herjing, bare flat peddal. Trodde det var diffen som tok kvelden igjen, men nei da den holdt. Det som derimot ikke holdt var utgående aksel på gearkassa??? akselen røyk tvert av rett forann splines`n, trodde T5 klarte litt moment... men nei da Så det er vel sellholm som gjelder nå... Og jeg som bytta til 2wd fordi jeg trodde det kom til å holde, og slite mest på bakdekka... har ikke fått slitt opp et sett bakdekk engang, før kasse og diff takker for seg... Edited October 16, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 hvor mye effekt\nm kjører du gjennom kassa da ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Hvorfor ikke tremec kasse da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Hørest ut som du har bra me moment i bilen din,T-5 holder bra lenge men den har sine tydlige begrensninger.Er ikke uvanli at di ryker på middels trimma biler.Samme skjedde me min.Sellholm vet jeg ikke va tåler men tremec ska nokk holde i massevis.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted October 16, 2006 Author Share Posted October 16, 2006 (edited) Veit ikke hvor mye effekt det er i bilen, kjører 1,6 bar, motor er modda for 600+hk, men kjører på L6 hjerne enn så lenge, driver å snuser på et data sprut med dash-logger fra australia. Ut fra erfaring 400+ hk og overkant av 500nm. Sellholm garanterer 1000NM, oxo får jeg den utvekslingen som jeg vil ha for å utnytte effekten som ikke kommer for fullt før på 4500 omdr, Blir veldig feil med standar utveksling i kasse og diff. Blir for stort hopp mellom 2. og 3. gear. Også ikke minst innbiller jeg meg at det er mer gøy/effektivt å geare med ei ordnlig sekvensiell dog kasse. Tremek er vel ikke helt det jeg ser etter, vet ikke hvordan det er å få de utvekslingene man ønsker her? Er dette egentlig ei motorsport kasse, eller noe standar amerikanske greier som er overdimensjonert? Edited October 16, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboole Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 sekvensiell dogbox er nok det beste,mest effektive å artigste uten tvil.Går jo an å høre med tremec om man kan få kjøpt anna utveksling men tvile litt.Det er en krafti ettermarkedskasse(trur det hete d)Mange velger nok denne pga pris å holdbarhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 (edited) tremec har kun 2 stk forskjellige utvekslinger. TCET4615 ASSY, TRANS. - TKO-500 (FORD) 3.27-1.97-1.34-1:1-0.68 TCET4616 ASSY, TRANS - TKO-500 (GM) 3.27-1.97-1.34-1:1-0.68 TCET5201 ASSY, TRANS - TKO-500 (FORD) 3.27-1.97-1.34-1:1-0.68 TCET4617 ASSY, TRANS - TKO-600 (FORD) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.82 TCET4618 ASSY, TRANS - TKO-600 (GM) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.82 TCET5008 ASSY, TRANS - TKO-600 (FORD) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.64 TCET5009 ASSY, TRANS - TKO-600 (GM) 2.87-1.89-1.28-1:1-0.64 bare forskjell på siste gir edit altså på tko 600 da som dere ser Edited October 17, 2006 by Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Tremec er guuud det. men selholm er grise kuuult da.. mye raskere akslerasjon og smidighet.. + at du kan ha en fin utveksling.. tenk deg å enkelt det er å ligge breidt på 2 gir og smekke den over 3 gir for å holde den fine sladden helt til turtalls sperra smeller inn gang på gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 er ei fin fin kasse til salgs på www.touringcarspares.com til 2750 pund. rs 500 btcc tilpasset. og en original rs500 motor. sjekka nr på den tidligere. og ett originalt komplett rs 500 innsug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted October 17, 2006 Share Posted October 17, 2006 Er jo nesten ikke noe prisforskjell på selholm og tremec heller da..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 wingdude ? okey da bestiller jeg ti selholm kasser av deg kjetil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted October 18, 2006 Author Share Posted October 18, 2006 wingdude ? okey da bestiller jeg ti selholm kasser av deg kjetil.. Hmmm... tror nok wing dude var "litt" ironisk her, tremek koster vel 22 000,- og sellholm 88 000 +mva. Sånn er det med alt, man får stort sett hva man betaler for her i verden... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted October 18, 2006 Share Posted October 18, 2006 wingdude ? okey da bestiller jeg ti selholm kasser av deg kjetil..Eeh, du tok ikke den nei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Fader å trodde jeg skulle gjøre ett kupp her jeg nå kjetil jeg ser nå hva du mente hehe,, sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordcosworth Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 OT, men hvordan ligger det an med gruppekjøp av differ? Sierra Cosworth 1988mod(solgt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Veit ikke hvor mye effekt det er i bilen, kjører 1,6 bar, motor er modda for 600+hk, men kjører på L6 hjerne enn så lenge, driver å snuser på et data sprut med dash-logger fra australia. Ut fra erfaring 400+ hk og overkant av 500nm. Sellholm garanterer 1000NM, oxo får jeg den utvekslingen som jeg vil ha for å utnytte effekten som ikke kommer for fullt før på 4500 omdr, Blir veldig feil med standar utveksling i kasse og diff. Blir for stort hopp mellom 2. og 3. gear. Også ikke minst innbiller jeg meg at det er mer gøy/effektivt å geare med ei ordnlig sekvensiell dog kasse. Tremek er vel ikke helt det jeg ser etter, vet ikke hvordan det er å få de utvekslingene man ønsker her? Er dette egentlig ei motorsport kasse, eller noe standar amerikanske greier som er overdimensjonert?Sellholm sier vell 500Nm + eller er det en annen kasse enn denne dere snakker om, en annen pris også?Sellholmkasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 (edited) Den jeg har jo Edited October 19, 2006 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted October 20, 2006 Author Share Posted October 20, 2006 (edited) Ja, det er ei H-kasse, er skvensiell jeg skal ha. Edited October 20, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bushwalka Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Hmmm... tror nok wing dude var "litt" ironisk her, tremek koster vel 22 000,- og sellholm 88 000 +mva. Sånn er det med alt, man får stort sett hva man betaler for her i verden... betaler vell en del bare for navnet også tror jeg. -04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn -85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec-80 Escort mk2 2 liter-88 Corolla AE86 drift-spec-65 Chevy Chevelle v8-77 Chevy Caprice v8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted October 20, 2006 Share Posted October 20, 2006 Også er jeg litt skeptisk til dem da de ryker på biler som kjører i store super. De har vel rundt 330 på hjula.Da de blir brukt i rc så trengs det også vedlikehold relativt ofte.1 gang i sesongen feks.Det er bra kasser ikke tvil om det, men jeg syns ikke det er noe gudegave til giringen for den prisen. Mulig det er flere versjoner, ligger liksom ikke så mye info på hjemmesidene dems. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Veit ikke hvor mye effekt det er i bilen, kjører 1,6 bar, motor er modda for 600+hk, men kjører på L6 hjerne enn så lenge, driver å snuser på et data sprut med dash-logger fra australia. Ut fra erfaring 400+ hk og overkant av 500nm. Sellholm garanterer 1000NM, oxo får jeg den utvekslingen som jeg vil ha for å utnytte effekten som ikke kommer for fullt før på 4500 omdr, Blir veldig feil med standar utveksling i kasse og diff. Blir for stort hopp mellom 2. og 3. gear. Også ikke minst innbiller jeg meg at det er mer gøy/effektivt å geare med ei ordnlig sekvensiell dog kasse. Tremek er vel ikke helt det jeg ser etter, vet ikke hvordan det er å få de utvekslingene man ønsker her? Er dette egentlig ei motorsport kasse, eller noe standar amerikanske greier som er overdimensjonert?Står litt om Tremec i siste Amcar: Fabrikken har produsert kasser fra 60 tallet. Tremec kjøpte rettighetene til fords toploaderkasser, derfor minner Tremeckassene mye om fordkasser. Tremec kjøpte også senere opp BorgWarner-fabrikken. Tremec TKO 600 fks. er en gammel T5 som oppgradert til å holde 600 fotpund i moment. Tremec T56 kassen (6-trinns)er tatt frem for bla. Viper(den kraftigste av disse kassene, finnes i Camaromen i en svakere utgave ). Så ja, Tremec er "no gamle amrikanske greier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Men hva er den beste løsningen hvis du kun tenker holdbarhet og 4x4 da er da noen svensker med 7-800 hk med nye type fixit kasser og det holder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Snakke litt med de rc gutta. Og det var dogringer som hadde ryki. Ikke noe drev og slikt.Dogringer blir vel kanskje nermest en slitedel i RC hørtes det ut som. Ang 4x4 så funker vel fixit helt greit det, sammen med forsterka bunnpanne og framdiff blir det rimelig holdbart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted October 22, 2006 Author Share Posted October 22, 2006 Syvers du har tremek, hvordan er denne å gire i forhold til T5, der man må vente en liten evighet for å få i gearet. spes på høyere turtall. og vandringen på spaken... og mye som må modifiseres for å få den inn? 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syvers Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 synes kassa er helt topp.. den var litt for tigth så vi forlenga spaken ganske mye, da ble den litt bedre,,, på standar spak så du ikke forkjell om den stod i 1 eller 5.. litt kjett når du er ute å virkelig prøver doningen din.. må modifisere clutch hus, kan bruke orginalt men lage nye innfestninger, kassa ligger litt lengre frem en t5, ny mellomaskling må jo til.. er litt jobb men absolutt verdt det, tviler mye på at du klarer å knuse en tremec kasse i en cosworth uansett å mye hk du har Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now