packs Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 (edited) nettopp byttet motor i mk5-en.motoren som nå er satt inn er en cvh fra 88. motoren som satt i før var en cvh fra 91. etter hva jeg har leste skal disse være klin like. har da satt over eksosmanifoil og efi innsuget fra den gamle motoren slik at jeg skulle slippe tull.men neida, bilen vil ikke starte!starteren virker. problemet kan ligge i en sensor som det ikke er hull til:S <-se bilde av sensorinn fra blokka mot girkassa <- se bilde av feste hull fra 91 mod blokka.noen som vet om denne er kritisk?noen som kan hjelpe meg? Edited October 16, 2006 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
morty999 Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 det er en veivaksel føler.. som gir signal til hjernen om når det skal gi gnist ut ifra coilen.. og jeg tipper du hadde mekanisk sprut før?.. da denne ikke har denne føleren.. så du må nok få tak i en blokk ifra nye EFI motor.. rett meg om ejg tar feil...
packs Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 (edited) omg!!stemmer det ja. var mekanisk på denne før.**** til stress. er det noen måte å lure denne på?eller noen som kan ta på seg oppgaven med å lage et slikt hull??har sliti og skrudd som **** nå så betaler for å få dette i orden! etter hva jeg leste og etter hva jeg så, så var dette den eneste forskjellen Edited October 16, 2006 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Kindher Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 denne bilen vil du ikke få start på Cvh etter 90mod er litt annerledes i innsuget. Det vil si at du må bruke toppen fra den 91motoren. Ellers vil det ikke komme bensin inn i motoren. Dette er for at det er ett ekstra "hull" eller hva en kan kalle det som dysene skal gå mot. I tillegg er det denne veivføleren som heller ikke er på den 88mod motoren. Tror det letteste er å få fatt i en nyere CVH motor. Hva var gale med den gamle motoren din? 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
packs Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 hmm.. tror ikke det er noen forskjeller på toppen egentlig. sammenlignet begge og satt over alt fra den gamle uten problemer. så du tror ikke jeg får fyrt opp motoren bare ved å borre til et hull jeg kan feste sensoren i? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
packs Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 (edited) kom gjerne med forslag om hvem som kan borre et slikt hull i drammensområdet.er det ingen som som har bygget om fra mekanisk til efi før? bruker litt edit så jeg ikke poster unødvendig mange ganger. den gamle motoren hadde rullet langt, clutchen var det ikke mer igjen av og girkassa begynte å bli veldig sliten. samtidig var jeg møkk lei 105hk.fikk da et tilbud på en eldre motor som ikke hadde rullet langt etter overhaling. toppen var portet og kvassere kammer var montert. helt ny clutch og fin girkasse. jeg tenkte at siden jeg uansett må ha ut motoren for å bytte dette så setter jeg inn en annen motor en for å spare tid og krefter og ikke minst penger. men har jo vist seg at i praksis var det mye enklere enn i teorien. jeg har da 2 alternativer siden jeg nekter å ta hele motoren ut igjen.1. enten få tak i elnett til den mekaniske innspruten2. eller finne en løsning sånn det står i dag. Edited October 16, 2006 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Guest Alex_86 Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 du hadde altså en cvh motor fra 91, og byttet denne ut med en fra 88?
packs Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 du hadde altså en cvh motor fra 91, og byttet denne ut med en fra 88? riktig.om det var dumt eller smart er en annen sak ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Kindher Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 (edited) det ER forsjell på disse ! Har sgrudd såpass på disse motorene at dette vet jeg ettersom du sgriver du har Efi innsprut nå, å det var MFI på den 88motoren så er det forsjell ! har ikke motor tiljengelig nå, ellers kunne jeg tatt bilde å vist deg Menne mener en kan få en adapterplate på burton slik at dette skal passe. Edited October 16, 2006 by Kindher 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
packs Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 ok. stemmer at det sto mfi på ja. kan du hjelpe meg å finne en link til en slik adapter plate?er blokka og veiva lik unntagen hullet? har fått en til å lage et hull til sensoren, men han måtte vite om resten var det sammen. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Guest Alex_86 Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 (edited) nej både og.. men du har jo gått fra efi til mfi da. men her er en sånn plate hvis du skal bruke efi innsug og el nett.til den sensoren trenger du og et sånn tannhjul som sitter på veiva på efi motoren. er vel bare det på efi http://oddkiddcreations.co.uk/v3/index.php...t&Itemid=27 Edited October 16, 2006 by Alex_86
packs Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 (edited) nej både og.. men du har jo gått fra efi til mfi da. men her er en sånn plate hvis du skal bruke efi innsug og el nett.til den sensoren trenger du og et sånn tannhjul som sitter på veiva på efi motoren. er vel bare det på efi http://oddkiddcreations.co.uk/v3/index.php...t&Itemid=27 hmm.. **** ass.kanskje det enkleste er å skaffe el-nett med hjerne til mfi-en?..noen som har liggende?eller alt sammen tilbake igjen og stå enda noen uker uten bil. Edited October 16, 2006 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Kindher Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 MFI har ikke hjerne ligger i navnet! (oversatt til norsk) mekanisk innsprøytning. Dette er ikke bare bare å klyppe å lime til. Så hadde jeg vært deg hadde jeg satt inn gamlemotoren igjen 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
packs Posted October 16, 2006 Author Posted October 16, 2006 (edited) hmm.. da er det god mulig jeg har alle delene. Edited October 16, 2006 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
hår ball Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 det enkleste for deg vill bli og kjøpe den convertion plata på oddkidd sia/ event bytte til efi topp, og borre opp et hull i blokka di, men husk, du må ha svinghjulet fra 91 mod`n... Det vill nokk helt klart bli enklest.. og lage det hulle til sensoren er ikke no problem, da du har målene osv fra den gammle blokka.. og bytter du til efi topp så har du en litt bedre topp med tanke på flow egenskaper osv, da ventilene/portene er litt annerledes på efi toppen.. bygge om til MFI vill koste deg blod, svett og tårer, garantert... mk5 ble aldri levert som mfi så vitt jeg vet så da, har du ikke no konkret ledningd nett som passer, så da må hver en kontakt bygges om...
packs Posted October 17, 2006 Author Posted October 17, 2006 det enkleste for deg vill bli og kjøpe den convertion plata på oddkidd sia/ event bytte til efi topp, og borre opp et hull i blokka di, men husk, du må ha svinghjulet fra 91 mod`n... Det vill nokk helt klart bli enklest.. og lage det hulle til sensoren er ikke no problem, da du har målene osv fra den gammle blokka.. og bytter du til efi topp så har du en litt bedre topp med tanke på flow egenskaper osv, da ventilene/portene er litt annerledes på efi toppen.. bygge om til MFI vill koste deg blod, svett og tårer, garantert... mk5 ble aldri levert som mfi så vitt jeg vet så da, har du ikke no konkret ledningd nett som passer, så da må hver en kontakt bygges om... er ikke bedre flow på efi toppen da mfi toppen er porten og med andre kammer .ser nok ut som jeg må ha inn gammle blokka igjen da får forsøke meg med litt klipp og lim i ledningsnette i starten. hehe.. er veldig lite som ser annerledes ut. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
packs Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 yeah. jeg åpnet opp et deksel under ved girkassa og holdt sensoren mot svinghjulet for å sjekke. endelig fikk jeg motoren til å tenne:D. tror dere det ikke holder med å borre et hull da? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Kindher Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 du kan jo prøve, men har du gjort noe angående innsprutet? 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
packs Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 nope, men ser ikke helt hva den plata du linka til hjelper mot. er jo bare en mellomlegsplate? sjekka på den gammle toppen og så ingen forskjeller. eneste var festene til efi innsuget på topplokket. satt jo over alt fra den gamle motoren inkludert feste bolter. tusen takk for mange raske svar foresten. ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Kindher Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 laget en tegning i paint om hvordan en ser forsjell. (ikke flink å tegne, men håper du sjønner hva jeg vil framtil ) hull 1 er gammel CVH hull 2 er ny cvh. Er en liten "ekstra" ting på den nye cvhen som gjør at den vil få bensin. Ellers vil dysa møte veggen. 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Kindher Posted October 20, 2006 Posted October 20, 2006 er de "hakka" jeg har satt rød ring rundt på dette bildet 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
packs Posted October 20, 2006 Author Posted October 20, 2006 (edited) takk for tegning og forklaring.. forstår hva du mener nå (må ha det inn med teskje ).innsuget er portet og er vesentlig større enn orginalt. kan dette gjøre at jeg slipper plata? hville jeg fått problemer med å montere uten plata? for alt så ut til å gå som det skulle.så ut som dysene på mfi gikk lenger inn i toppen enn på efi Edited October 20, 2006 by packs ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now