RsTurbo Posted October 20, 2002 Posted October 20, 2002 Noen som har sett programmet "A car is born" på discovery channel? Det handler om noen som skal pusse opp en Jaguar, han kjøper bilen som vrak og fikser den slik at den blir som ny Han bruker 80000£ :shock: på restureringa. Noen her som kunne ha tenkt seg å gjort det samme?, evt hvilken bil? Jeg skulle ha resturert en Shelby Mustang 8) Fineretøffereetc bil skal man lete lenge etter (og jeg likte den lenge før gone in 60 sec) 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest K_Duck Posted October 20, 2002 Posted October 20, 2002 Disagreed. Du tenker på "A kar is reborn", hvor en Jaguar E-Type blir fikset og resturert. £80.000 kan da umulig væra rekti? Ikke £8.000 du mener? :?: "A kar is Bårn" hander derimot om bygginga av en Cobra (og slakting av en Sierra - slemme mannen).
RsTurbo Posted October 20, 2002 Author Posted October 20, 2002 Er jaguar programmet jeg tenker på , han sier i den siste epsoden hvor mye han har brukt og det er 80000£ :shock: 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest K_Duck Posted October 20, 2002 Posted October 20, 2002 Hmm. Oki. Grisedyrt da; £80k = 943.520kr :shock:
WingDude Posted October 20, 2002 Posted October 20, 2002 Fine programmer det der, bare så forbanna irriterende med alle avbruddene og reklamepausene i programma, ikke noen som har tatt opp alle programma på video da ?
RsTurbo Posted October 20, 2002 Author Posted October 20, 2002 Joda dyrt er det Angret litt på at jeg ikke tok opp programmet :? ble dekt mye der man kunne ha hatt bruk for. Det er ingen som har gått å lekt med tanken å resturere en bil da? 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest K_Duck Posted October 21, 2002 Posted October 21, 2002 Joda, jeg driver stadig med resturering av Sierra'en
focusst Posted October 21, 2002 Posted October 21, 2002 Restaurering pågår for fullt (vel..),men hva slags bil det er skal ikke nevnes her.. Over til fienden...
RsTurbo Posted October 21, 2002 Author Posted October 21, 2002 Si det da Trenger ikke å være redd selv om det ikke er en Ford 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
focusst Posted October 21, 2002 Posted October 21, 2002 Det er en 73 Rekord 2,2 I Over til fienden...
RsTurbo Posted October 21, 2002 Author Posted October 21, 2002 Blir det en fullstendig resturering? Har ikke opel en 2.4 også?, hvorfor bruker du ikke den? Har en kompis som skrur på en slik en også, de var ikke så nøye med rustbeskyttelsen i de bilene der Har til dags dato ikke sett en bil som trengte så mye sveising som den opelen hans 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest K_Duck Posted October 21, 2002 Posted October 21, 2002 Heh, en kjenning av undertegnede kjørte en periode en Rekord - grønn i fargen. Den fikk et ublidt møte med en Renault Scenic (sp?) i en sving ved Soløyvannet med det resultat at venstre forhjul havnet omtrent der setet ville vært, bare på undersiden av bilen :shock: Komplett med stabstag og oppheng på slep. Denne ringte meg ca kl 2300 (altså like etter smellen) og ytret "Æ har kjæsja litt". Klassisk gullkorn
focusst Posted October 22, 2002 Posted October 22, 2002 RS turbo: Joda, de har 2,4, men 2,2 motoren satt der når jeg kjøpte bilen og skal jeg først bytte motor så blir det i hvertfall en 16 v, ev. med propell. Den som lever får se.. Over til fienden...
RsTurbo Posted October 22, 2002 Author Posted October 22, 2002 focusst:Du får hive inn lotus motoren hvis du først skal skifte motoren k_duck:Mange bilen som har endt sine dager på den strekningen der :? Det er ingen andre som driver med oppussingresturering da? :?: 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest Kjell Posted January 16, 2003 Posted January 16, 2003 Litt oppussing på Flaudi killern da, aka sierra 86. tar all rust nå og snart tid for hellakering Vurderer bur og da..... :arrow: :idea:
Guest gsimon Posted January 21, 2003 Posted January 21, 2003 hehe... sveising er morsomt... Har byttet mye på Fiat'en nesten bare takplaten og torpedo-veggen som ikke måtte byttes eller lappes! Treger litt på at jeg ikke la alle timene i en Jag. E-type istedetfor, eller kanskje en Capri MK1 ;-) Men finnes kanskje ikke så mange sånne RS2600 med Kugelfisher-innsprut å velge blandt lenger.... Lærer aldri... Hilsen Gsimon
RsTurbo Posted January 22, 2003 Author Posted January 22, 2003 gsimon: Bruker du 3-fase når du sveiser eller 2-fase? 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest superpuma Posted January 22, 2003 Posted January 22, 2003 Fine programmer det der, bare så forbanna irriterende med alle avbruddene og reklamepausene i programma, ikke noen som har tatt opp alle programma på video da ? De går jo konstant på Discovery. Når han er ferdig med Jaguaren begynner de på Helikopter, og så tilbake til Cobra. Også begynner de på nytt igjen.
RsTurbo Posted January 22, 2003 Author Posted January 22, 2003 De går jo konstant på Discovery. Når han er ferdig med Jaguaren begynner de på Helikopter, og så tilbake til Cobra. Også begynner de på nytt igjen. Nå begynner snart et program som handler om at han skal bygge fly Ang sveising så lurer jeg på om det er nok amp i et 2-fase for å sveise bilplater. 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest gsimon Posted January 24, 2003 Posted January 24, 2003 Ikke noe som heter 2-fase! Det er 1-fase selv om man har to ledere i pluggen! Og jada, går fint å sveise bil fra en 16 amp. vanlig kontakt på veggen. Men styr unna de billige apparatene! Selv har jeg en 15 år gammel Esab, 160 Amp. har ikke byttet en eneste del hverken i mating, eller slangepakke, og den er mye brukt!! (untak ytterste munnstykket) Største fordelen med kvalitet er at deler finnes, og at det oppfører seg stabilt! Billige apparater krøller seg i slangepakken hele tiden bare tull! Så ikke kjøp på postordre! (dette aparatet er 1-fase, men trenger ca 20 Amp. tilførsel tror jeg. (har skrudd lederene inn i en større 3-fase kontakt for å passe med verkstedet der jeg står) Bruker den på trinn 3 av 6 somregel. Noen ganger trinn 4 eller 5 hvis jeg skal sveise sammen 3mm plater, braketter osv. men på bilplater ganske svak strøm. Jeg er vandt til å benytte 1,0 tråd, fordi den er å "deal'et" til seg på jobb mot jobbe litt dugnad...heheSynes 1,0 er helt greit, har mer kontroll da enn ved å bruke f.eks 0,6 tråd. Har prøvd begge deler, og ser igen spes. fordeler med tynnere tråd, synes bare matingen blir mer uforutsigbar med 0,6, særlig hvis man brenner hull, og plutselig står det 10 cm tråd på baksiden liksom. (matingen må gå mye fortere med tynnere tråd) Pass på hvis du skal kjøpe brukt: Nye 3-fase anlegg er 400 Volt! så hvis apparatet krever 3-fase kan det være et ubrukelig 230 V. apparat som ikke kan kobles om til 400! (litt større proffe brukte apparat kan nok kobles om inne i apparatet) Skaff deg noe kjent! Kemppi eller Esab ;-) hilsenGsimon
Guest Joppa^ Posted January 28, 2003 Posted January 28, 2003 focusst: er det coupe eller sedan? jeg holder på å pusse opp 2d sedan 2.2i -76 8)
Guest Joppa^ Posted January 28, 2003 Posted January 28, 2003 og en ting til, de går over til å kalle det 2fas nå, 1fas er gammelt språk, for det er jo 2 faser: L1 og L2
focusst Posted January 28, 2003 Posted January 28, 2003 focusst: er det coupe eller sedan? jeg holder på å pusse opp 2d sedan 2.2i -76 8)Det er en 73 2d sedan, mørk grønn av farge, og levert originalt med en råsprek 1700! Send meg en pm med hva du har gjort og hva du skal gjøre med Opelen a, så de andre her ikke får kramper Over til fienden...
RsTurbo Posted February 2, 2003 Author Posted February 2, 2003 min arbeidsplass er esab forhandler. vi har veldig få klager på de apperatene vi selger. Hvis jeg skal komme med noen anbefalinger ville jeg gått for ett apperat som heter LKA150 det er ett bra tynnplate apparat, der kan du sveise med gass eller rørtråd (uten gass), Hvis du har tilgang til 3 fas ville jeg valgt f.eks en LKB220 det er ett større app. her kan du også sveise alu. Men det krever mye strøm og mye trening. Hva vil ca prisen ligge på for LKA 150? 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
Guest Multicell Posted February 2, 2003 Posted February 2, 2003 det er kun 1 fase, for uansett hvordan du snur ledningene får du samme uttak av strømpå 3faset strøm kan du fordele det på R+S, S+T, og R+T
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now