Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har sett programmet "A car is born" på discovery channel? :)

 

Det handler om noen som skal pusse opp en Jaguar, han kjøper bilen som vrak og fikser den slik at den blir som ny :D Han bruker 80000£ :shock: på restureringa.

 

Noen her som kunne ha tenkt seg å gjort det samme?, evt hvilken bil?

 

Jeg skulle ha resturert en Shelby Mustang 8) Fineretøffereetc bil skal man lete lenge etter :lol: (og jeg likte den lenge før gone in 60 sec)

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Disagreed. Du tenker på "A kar is reborn", hvor en Jaguar E-Type blir fikset og resturert. £80.000 kan da umulig væra rekti? Ikke £8.000 du mener? :?:

 

"A kar is Bårn" hander derimot om bygginga av en Cobra (og slakting av en Sierra - slemme mannen).

Posted

Er jaguar programmet jeg tenker på :) , han sier i den siste epsoden hvor mye han har brukt og det er 80000£ :shock:

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Hmm. Oki. Grisedyrt da; £80k = 943.520kr :shock:

Posted

Fine programmer det der, bare så forbanna irriterende med alle avbruddene og reklamepausene i programma, ikke noen som har tatt opp alle programma på video da ? ;)

Posted

Joda dyrt er det :D

 

Angret litt på at jeg ikke tok opp programmet :? ble dekt mye der man kunne ha hatt bruk for.

 

Det er ingen som har gått å lekt med tanken å resturere en bil da?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Joda, jeg driver stadig med resturering av Sierra'en :P

Posted

Si det da :D Trenger ikke å være redd selv om det ikke er en Ford :)

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Blir det en fullstendig resturering?

 

Har ikke opel en 2.4 også?, hvorfor bruker du ikke den?

 

Har en kompis som skrur på en slik en også, de var ikke så nøye med rustbeskyttelsen i de bilene der :) Har til dags dato ikke sett en bil som trengte så mye sveising som den opelen hans :D

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Heh, en kjenning av undertegnede kjørte en periode en Rekord - grønn i fargen. Den fikk et ublidt møte med en Renault Scenic (sp?) i en sving ved Soløyvannet med det resultat at venstre forhjul havnet omtrent der setet ville vært, bare på undersiden av bilen :shock: Komplett med stabstag og oppheng på slep.

 

Denne ringte meg ca kl 2300 (altså like etter smellen) og ytret "Æ har kjæsja litt". :D Klassisk gullkorn

Posted

RS turbo: Joda, de har 2,4, men 2,2 motoren satt der når jeg kjøpte bilen og skal jeg først bytte motor så blir det i hvertfall en 16 v, ev. med propell. Den som lever får se..

Over til fienden...

Posted

focusst:Du får hive inn lotus motoren hvis du først skal skifte motoren :D

 

k_duck:Mange bilen som har endt sine dager på den strekningen der :?

 

Det er ingen andre som driver med oppussingresturering da? :?:

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

  • 2 months later...
Posted

Litt oppussing på Flaudi killern da, aka sierra 86. tar all rust nå og snart tid for hellakering Vurderer bur og da..... :twisted: :arrow: :idea:

Posted

hehe... sveising er morsomt...

 

Har byttet mye på Fiat'en nesten bare takplaten og torpedo-veggen som ikke måtte byttes eller lappes! Treger litt på at jeg ikke la alle timene i en Jag. E-type istedetfor, eller kanskje en Capri MK1 ;-) Men finnes kanskje ikke så mange sånne RS2600 med Kugelfisher-innsprut å velge blandt lenger.... Lærer aldri...

 

Hilsen Gsimon

Posted

gsimon: Bruker du 3-fase når du sveiser eller 2-fase?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Guest superpuma
Posted
Fine programmer det der, bare så forbanna irriterende med alle avbruddene og reklamepausene i programma, ikke noen som har tatt opp alle programma på video da ? ;)

 

De går jo konstant på Discovery. Når han er ferdig med Jaguaren begynner de på Helikopter, og så tilbake til Cobra. Også begynner de på nytt igjen.

Posted
De går jo konstant på Discovery. Når han er ferdig med Jaguaren begynner de på Helikopter, og så tilbake til Cobra. Også begynner de på nytt igjen.

 

Nå begynner snart et program som handler om at han skal bygge fly :)

 

Ang sveising så lurer jeg på om det er nok amp i et 2-fase for å sveise bilplater.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Ikke noe som heter 2-fase! Det er 1-fase selv om man har to ledere i pluggen!

 

Og jada, går fint å sveise bil fra en 16 amp. vanlig kontakt på veggen.

 

Men styr unna de billige apparatene! Selv har jeg en 15 år gammel Esab, 160 Amp. har ikke byttet en eneste del hverken i mating, eller slangepakke, og den er mye brukt!! (untak ytterste munnstykket) Største fordelen med kvalitet er at deler finnes, og at det oppfører seg stabilt! Billige apparater krøller seg i slangepakken hele tiden bare tull! Så ikke kjøp på postordre!

 

(dette aparatet er 1-fase, men trenger ca 20 Amp. tilførsel tror jeg. (har skrudd lederene inn i en større 3-fase kontakt for å passe med verkstedet der jeg står) Bruker den på trinn 3 av 6 somregel. Noen ganger trinn 4 eller 5 hvis jeg skal sveise sammen 3mm plater, braketter osv. men på bilplater ganske svak strøm.

 

Jeg er vandt til å benytte 1,0 tråd, fordi den er å "deal'et" til seg på jobb mot jobbe litt dugnad...hehe

Synes 1,0 er helt greit, har mer kontroll da enn ved å bruke f.eks 0,6 tråd. Har prøvd begge deler, og ser igen spes. fordeler med tynnere tråd, synes bare matingen blir mer uforutsigbar med 0,6, særlig hvis man brenner hull, og plutselig står det 10 cm tråd på baksiden liksom. (matingen må gå mye fortere med tynnere tråd)

 

Pass på hvis du skal kjøpe brukt: Nye 3-fase anlegg er 400 Volt! så hvis apparatet krever 3-fase kan det være et ubrukelig 230 V. apparat som ikke kan kobles om til 400! (litt større proffe brukte apparat kan nok kobles om inne i apparatet)

 

Skaff deg noe kjent! Kemppi eller Esab ;-)

 

hilsen

Gsimon

Posted

focusst: er det coupe eller sedan? jeg holder på å pusse opp 2d sedan 2.2i -76 8)

Posted

og en ting til, de går over til å kalle det 2fas nå, 1fas er gammelt språk, for det er jo 2 faser: L1 og L2 :lol:

Posted
focusst: er det coupe eller sedan? jeg holder på å pusse opp 2d sedan 2.2i -76  8)
Det er en 73 2d sedan, mørk grønn av farge, og levert originalt med en råsprek 1700! Send meg en pm med hva du har gjort og hva du skal gjøre med Opelen a, så de andre her ikke får kramper

Over til fienden...

Posted
min arbeidsplass er esab forhandler. vi har veldig få klager på de apperatene vi selger. Hvis jeg skal komme med noen anbefalinger ville jeg gått for ett apperat som heter LKA150 det er ett bra tynnplate apparat, der kan du sveise med gass eller rørtråd (uten gass), Hvis du har tilgang til 3 fas ville jeg valgt f.eks en LKB220 det er ett større app. her kan du også sveise alu. Men det krever mye strøm og mye trening.

 

Hva vil ca prisen ligge på for LKA 150?

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Guest Multicell
Posted

det er kun 1 fase, for uansett hvordan du snur ledningene får du samme uttak av strøm

på 3faset strøm kan du fordele det på R+S, S+T, og R+T

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...