OleK Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 altså, driver å justerer litt ladetrykk her nå, på min precision sc44 med intern waste og -31 actuator. på fullt pådrag litt opp i registeret og ca 1.5bar trykk så kommer det chatter som bare pokker. grådyse++ noen tips? har mistanker at rett og slett actuatoren er slitt, har sittet på bilen i 3 (?) sesonger tror jeg. hadde ca 5 mm med forspenn på actatoren, gikk opp til 6-7mm og det hjalp ikke. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 altså, driver å justerer litt ladetrykk her nå, på min precision sc44 med intern waste og -31 actuator. på fullt pådrag litt opp i registeret og ca 1.5bar trykk så kommer det chatter som bare pokker. grådyse++ noen tips? har mistanker at rett og slett actuatoren er slitt, har sittet på bilen i 3 (?) sesonger tror jeg. hadde ca 5 mm med forspenn på actatoren, gikk opp til 6-7mm og det hjalp ikke. hva med amalventilen??? er ikke den som slipper ut trykk da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 14, 2006 Author Share Posted October 14, 2006 amal er borte. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 amal er borte. kan hende actuatroen er slapp da men burde ikke være det etter bare 3 sesonger da hva med dumpen da?? borte den å? hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 14, 2006 Author Share Posted October 14, 2006 har bailey-dump som er ny og shimset med en m14 mutter. så tror ikke det er problemet, ville heller ikke fått den lyden ved et dump-problem. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 hadde samme prob min herved 1,8bar. da var det dumpen som var for slapp.dette var en helt ny bailey dv 34.satte på min collins dump,da ble alt bra igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 15, 2006 Author Share Posted October 15, 2006 får prøve å plugge den etterpå da. Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Når begynner denne å lade og når kommer fullt trykk? Mener å ha lest her denne skal begynne å lade veldig tidlig for effekten den skal gi? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Har du full gass og "chatter" så heter det surge. Altså at du er på venstre side av surgelinjen på kompressor kartet. Har ingenting med dumpvalve å gjøre. Kommer av for mye luft i forhold til hva motoren bruker i det aktuelle turtallsområde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 En kompis av meg som har hatt en Mitsubishi Starion med rundt 600hk, den var sånn nesten uansett. Var bare ved FULL gass det ikke var surge.Var helt normalt sa han. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Surge har ingenting med dumpen og gjøre, men dump som ikke klarer å holde tett kan også lage chatterlyd. Dumpen vil åpne og stenge i rask takt. På hvilket turtall skjer dette? SC44 på min motor klarte 1bar v/3400 og fullt (1,7bar)på 3700-3800 under tung belastning. Ikke noe surge lyd på det trykket. Største forskjell i oppsett er vel at jeg har trimkammer og datasprut.Men med kina-kopi RFL dump fikk jeg tull og chatter ved 1,3bar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Dette er en Bailey resirk dump, latterlig dårlige greier. Dumpen er ofte roten til mye vondt. Ut med non-essentials. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 15, 2006 Author Share Posted October 15, 2006 plugga hullet i dag, det hjalp, men har en anelse chatter på 1.4 bar og godt med turtall. aner ikke specs på turbotrykkk vs RPM da turtelleren er kaputt, men det virker MEGET lovende får man si. hvor farlig er surge? regner med at jeg setter trykket til 1.3 bar og kjører med det til snøen kommer. kammer og data kommer i vinter btw, den dumpen kommer ikke på igjen med det første....... :D Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 kjøp/lån deg en sånn midlertidig turteller som du kobler på coilen. så har du litt greie på hva turtall du lader på 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now