Jump to content

chatter-trøbbel

OleK

Recommended Posts

altså, driver å justerer litt ladetrykk her nå, på min precision sc44 med intern waste og -31 actuator.

på fullt pådrag litt opp i registeret og ca 1.5bar trykk så kommer det chatter som bare pokker.

grådyse++

noen tips?

har mistanker at rett og slett actuatoren er slitt, har sittet på bilen i 3 (?) sesonger tror jeg.

hadde ca 5 mm med forspenn på actatoren, gikk opp til 6-7mm og det hjalp ikke.

Cosworth!

altså, driver å justerer litt ladetrykk her nå, på min precision sc44 med intern waste og -31 actuator.

på fullt pådrag litt opp i registeret og ca 1.5bar trykk så kommer det chatter som bare pokker.

grådyse++

noen tips?

har mistanker at rett og slett actuatoren er slitt, har sittet på bilen i 3 (?) sesonger tror jeg.

hadde ca 5 mm med forspenn på actatoren, gikk opp til 6-7mm og det hjalp ikke.

hva med amalventilen??? er ikke den som slipper ut trykk da?

amal er borte.

kan hende actuatroen er slapp da men burde ikke være det etter bare 3 sesonger da <_<

hva med dumpen da?? borte den å? hehe..

Har du full gass og "chatter" så heter det surge.

Altså at du er på venstre side av surgelinjen på kompressor kartet.

Har ingenting med dumpvalve å gjøre.

Kommer av for mye luft i forhold til hva motoren bruker i det aktuelle turtallsområde.

Guest Larsern

Surge har ingenting med dumpen og gjøre, men dump som ikke klarer å holde tett kan også lage chatterlyd. Dumpen vil åpne og stenge i rask takt.

På hvilket turtall skjer dette?

SC44 på min motor klarte 1bar v/3400 og fullt (1,7bar)på 3700-3800 under tung belastning. Ikke noe surge lyd på det trykket. Største forskjell i oppsett er vel at jeg har trimkammer og datasprut.

Men med kina-kopi RFL dump fikk jeg tull og chatter ved 1,3bar.

plugga hullet i dag, det hjalp, men har en anelse chatter på 1.4 bar og godt med turtall.

aner ikke specs på turbotrykkk vs RPM da turtelleren er kaputt, men det virker MEGET lovende får man si.

hvor farlig er surge?

regner med at jeg setter trykket til 1.3 bar og kjører med det til snøen kommer. kammer og data kommer i vinter :)

btw, den dumpen kommer ikke på igjen med det første....... :D :D :D

Cosworth!