Jump to content

Demontering av girkule på '92 modell


Guest stampede

Recommended Posts

Guest stampede

Et stk. litt flaut spørsmål -_-

 

Skal bytte girkule på bilen, men hvordan i svarte får jeg av den gamle??? :blink:

Riv og røsk, eller kan den skrues av??

 

Har prøvd begge deler.....

 

Takker for svar.... :)

Link to comment
Share on other sites

hvis du har doch-motor (mt75-kasse), så har jeg samme problemet, og jeg kan ikke fatte at det går an å skru den av. sitter litt for hardt til at jeg tør å ta i.

 

men det går kanskje ikke an å bytte girkule på disse på grunn av revers-sperra man må dra i for å få den i revers???

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Guest stampede
hvis du har doch-motor (mt75-kasse), så har jeg samme problemet, og jeg kan ikke fatte at det går an å skru den av. sitter litt for hardt til at jeg tør å ta i.

 

men det går kanskje ikke an å bytte girkule på disse på grunn av revers-sperra man må dra i for å få den i revers???

Stemmer det, jeg har DOCH motor. Jeg har vridd som f%¤# i den kula men den rikker seg ikke. :angry: Rart at det ikke skal være mulig å få den av. Har jo sett diverse Sierra i FastFord med annet enn originalkule.... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

jaja, hvis noen vet hvordan man får av girkula (og om det går an å bytte til en annen) på disse mt-75 kassene, så vennligst si ifra!!!

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Fikk ikke av kula på Mt75 kassa mi heller, så jeg rev av kula slik at det bare sto en slik plastdings igjen, det gikk ikke an å skru den opp, så jeg måtte ta ei rørtang å dra den sorte plastdingsen rett opp og ut, meget hardt, da løsnet den! :D Jipii. heheeh

Link to comment
Share on other sites

eg reiv av kula på min dohc hugrer ikke korleis. er som sagt ike gjenga. so fjerna eg løftereversen kappa gistanga å sette på ei lita fin girkule fra biltema(treng ikje kappe d)

 

Jeg hadde samme problemet, jeg brukte: vil den ikke sp skal den metoden

hehe. dro av toppen og delte den plast dingsen under m kniv, ellers så er det bare å skjære den av..

Link to comment
Share on other sites

Hehehe :P på 75 kassa går det ikke å vri selve plastdingsen, bare gummikula som kan vries, men den blir da ødelagt :P

 

riv at den gummi knotten, så finner du frem ei rørtang å røsker den plastdingsen som står igjen, hardt opp. dA skal det bare stå igjen metallstanga med mindre du ikke tok med deg hele girkassa gjennom gulvet :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
kullen skal rett opp, ikke skru, ødelegger plast spor i gammel kule!, bare ta et godt, og dra HART rett opp. da kommer den! MT75 kAsse

 

Må si meg enig der, var sånn noen kamerater av meg gjorde her enn dag :) da kom den "lett" opp og uten å bli ødelagt..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...