RsTurboTaule Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Da jeg skulle skifte girkasse,klarte jeg å dra ut selve akslingen fra kassa . men "koppen" den var inni, sto igjen. Vet at denne skal draes ut med "koppen" på,men den kom liksom bare ut, og mansjetten revnet.. Må jeg demontere hele akslingen, for å få ny indre mansjett på?Og i så fall, er dette vanskelig? 88 Escort RSTurbo
Guest AnderZ Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 skal du skifte girkasse å bruke gamle mansjetter eller hæ??? koffer skal du ha ut dem....
RsTurboTaule Posted October 11, 2006 Author Posted October 11, 2006 skal du skifte girkasse å bruke gamle mansjetter eller hæ??? koffer skal du ha ut dem....nei, har bare skiftet clutchen.. har en ny indre mansjett som må monteres ,da den gamle ble ødelagt.. men er det vanskelig å demontere resten av akslingen? ,da denne mansjetten mest sannsynlig ikke går på fra den siden akslingen treffer girkassen er på.. 88 Escort RSTurbo
Anders_K Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 tror ikke det er noe problem, er en låsering som sitter inni et spor. Bare få av denne uten og ødlegge den.. så kan du ta av.. mener det var sånn eg gjorde det, begynner å bli en stund siden.. 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P.
RsTurboTaule Posted October 11, 2006 Author Posted October 11, 2006 (edited) denne du mener? Edited October 11, 2006 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted October 11, 2006 Author Posted October 11, 2006 går det an å demontere den siden som mansjetten er ødelagt på? eller må jeg av med hele akslingen? 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted October 12, 2006 Author Posted October 12, 2006 trenger jeg noe spesialverktøy for å få av den sentermutteren? er ett slags hakk i den...noen som vet? 88 Escort RSTurbo
Anders_K Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 (edited) går det an å demontere den siden som mansjetten er ødelagt på? eller må jeg av med hele akslingen?Var den eg beskrev lenger oppe... Sentermutteren er bare å sku av med god kraft... hakket er bare en slags låsing, bare bank et nytt hakk når du fester den. men husk og stram mutteren godt til igjen, ellers flakser hjullagrene.............. Edited October 12, 2006 by RedEscy 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P.
d-link Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 Å demontere drivakslinger er meget enkelt på escorten, mk 3/4 spesielt. Du må opp med tilsammen tre muttre på hver side. Først løsner du navmutteren litt slik at du kjenner den er på vei. Så må styreleddet og bærearmen forran må løsnes fra navet. (Er kjekt å være to siden da kan en presse ned stabstaget med en tykk plankebit eller noe slik at det kommer ut av veien når du skal trekke ut akslingen.) Så er det bare og løsne navmutteren helt og trekke ut akslingen. [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
RsTurboTaule Posted October 12, 2006 Author Posted October 12, 2006 Å demontere drivakslinger er meget enkelt på escorten, mk 3/4 spesielt. Du må opp med tilsammen tre muttre på hver side. Først løsner du navmutteren litt slik at du kjenner den er på vei. Så må styreleddet og bærearmen forran må løsnes fra navet. (Er kjekt å være to siden da kan en presse ned stabstaget med en tykk plankebit eller noe slik at det kommer ut av veien når du skal trekke ut akslingen.) Så er det bare og løsne navmutteren helt og trekke ut akslingen. Ja oki høres greit ut.. får prøve meg i morgen med en lang stang innpå skrallen da.. denne navmutteren skrues av normal vei eller? 88 Escort RSTurbo
Guest AnderZ Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 For all del IKKE bruk skralle med langt rør, finn deg en latmans eller noe bedre.... Men vist du løsener di to ( slangeklemmene) på akselen og dra ned gummi belgen litt så kommer du til en låsering, langt forbi alt dette fettet, greasen, whatever, så ser du låseringen dr så bare strekker du den utover å napper akselen av gir kassen. vil sej d er enklere enn av men nav muttere+++++
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now