Ovar Posted October 9, 2006 Posted October 9, 2006 Blir det gjort på Cosworth?Synspunkter? 530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power 2007 Shelby Cobra GT500
Bdt Posted October 9, 2006 Posted October 9, 2006 ja vet om et par som kjører med det...bråker mere og fordelen er at du kan oppnå et høyere turtall uten å få ventilflyt. COS it`s WORTH it!
RS 1000 Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Blir det gjort på Cosworth?Synspunkter? Ja. Sugemotorer og værsting turbomotorer. Totalt bortkastet for de aller fleste Cosworth eiere som kjører med turbo. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Kevin Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Ja. Sugemotorer og værsting turbomotorer. Totalt bortkastet for de aller fleste Cosworth eiere som kjører med turbo. Hvorfor er det bortkastet? Fordi man ikke oppnår så høye turtall eller?
Guest Larsern Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Bortkastet fordi man ikke trenger så mye turtall. Og fordi orginale cosworthløftere kan fint varves 7500 i kortere perioder. Driver man med topphastighetsforsøk ol. kan det være greit med mek. løftere da høyt turtall holdes over lengre tid.
WingDude Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Så kamprofilen har null betydning ?Værsting-motorene til Jenspeed varver jo over 8k da....
tommy w Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 wingdude: les hva folk skriver. Pælle Væck skrev at det ble brukt på værsting turbomotorer. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
cosworth540 Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 de fleste rallycross rs 500 motorer og btcc/dtm motorer gikk med standard ventilløftere.høyt turtall på de motora også,og 550-600 hester
WingDude Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 de fleste rallycross rs 500 motorer og btcc/dtm motorer gikk med standard ventilløftere.høyt turtall på de motora også,og 550-600 hesterTeknologien og effekten har jo økt endel siden den gang da, er vel fordi det stadig blir montert større og større turboer som trenger høyere turtall at mekaniske løfter har blitt tatt i bruk.....?
Guest Hovden Racing Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Teknologien og effekten har jo økt endel siden den gang da, er vel fordi det stadig blir montert større og større turboer som trenger høyere turtall at mekaniske løfter har blitt tatt i bruk.....? Hvor mye vil det koste meg å få mekaniske løftere da?
cosworth540 Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Teknologien og effekten har jo økt endel siden den gang da, er vel fordi det stadig blir montert større og større turboer som trenger høyere turtall at mekaniske løfter har blitt tatt i bruk.....? den motoren jeg hadde for noen år siden hadde turtallsperra på 8500 rpm.er vel ikke noe høyere turtall på de motora som går i dag?Motoren sitter i bilen til Montune som er her på forumet.
Bdt Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Du må vel ha mek løftere hvis du har MYE løft på kammene og i tillegg tåler de mye turtall. COS it`s WORTH it!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now