Jump to content

Recommended Posts

Posted

ja vet om et par som kjører med det...bråker mere og fordelen er at du kan oppnå et høyere turtall uten å få ventilflyt.

COS it`s WORTH it!

Posted
Blir det gjort på Cosworth?

Synspunkter?

 

Ja. Sugemotorer og værsting turbomotorer.

 

Totalt bortkastet for de aller fleste Cosworth eiere som kjører med turbo.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
Ja. Sugemotorer og værsting turbomotorer.

 

Totalt bortkastet for de aller fleste Cosworth eiere som kjører med turbo.

 

Hvorfor er det bortkastet? Fordi man ikke oppnår så høye turtall eller?

Guest Larsern
Posted

Bortkastet fordi man ikke trenger så mye turtall.

 

Og fordi orginale cosworthløftere kan fint varves 7500 i kortere perioder.

 

Driver man med topphastighetsforsøk ol. kan det være greit med mek. løftere da høyt turtall holdes over lengre tid.

Posted

wingdude: les hva folk skriver. Pælle Væck skrev at det ble brukt på værsting turbomotorer.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
de fleste rallycross rs 500 motorer og btcc/dtm motorer gikk med standard ventilløftere.høyt turtall på de motora også,og 550-600 hester

Teknologien og effekten har jo økt endel siden den gang da, er vel fordi det stadig blir montert større og større turboer som trenger høyere turtall at mekaniske løfter har blitt tatt i bruk.....?

Guest Hovden Racing
Posted
Teknologien og effekten har jo økt endel siden den gang da, er vel fordi det stadig blir montert større og større turboer som trenger høyere turtall at mekaniske løfter har blitt tatt i bruk.....?

 

Hvor mye vil det koste meg å få mekaniske løftere da?

Posted
Teknologien og effekten har jo økt endel siden den gang da, er vel fordi det stadig blir montert større og større turboer som trenger høyere turtall at mekaniske løfter har blitt tatt i bruk.....?

 

den motoren jeg hadde for noen år siden hadde turtallsperra på 8500 rpm.er vel ikke noe høyere turtall på de motora som går i dag?Motoren sitter i bilen til Montune som er her på forumet.

Posted

Du må vel ha mek løftere hvis du har MYE løft på kammene og i tillegg tåler de mye turtall.

COS it`s WORTH it!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...