Jump to content

Recommended Posts

Posted

ringte til biltilsynet og ford for og høre om godkjening av motor bytte.

 

på ford norge og ford forhandlere ville de IKKE hjelpe meg og BT sa at de MÅTTE ha papirer fra ford.

 

hva gjør jeg? vil jo godkjene ombygingen.

 

skal bytte fra 1,8td til 2,5tdi scorpio motor

sierra 91mod sedan

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Posted

BT = Bilfantasters Trauma :angry:

Det er bare å søke litt på forumet så skal det være flere tråder ang. problemer med BT og motorbytte.

 

Fikk samme svaret fra BT selv når jeg skulle bytte, men i mitt vognkort står det nå "ombygd til 2.3 V6" :D

Det jeg gjorde etter å ha pendlet mellom ford og bt var å skrive en søknad til bt om å få bytte motor hvor jeg spesifiserte hvilken motor og hva jeg ellers gjorde med bilen. Hadde også fått ett skriv fra en som jobbet på ford (veiledning eller hva det ble kalt) om hva han mente burde gjøres.

 

Etter en stund fikk jeg brev i posten med "Søknad innvilget" :)

Posted

jeg forstår ikke hvorfor de er så vanskelig av seg!!

på ford var de skikkelig FREKk, de sa at det var før i tiden folk bygde om biler. :blink:

jeg sa at folk bygger om biler hver dag, hun sa "ja vel, hade bra"

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Posted
jeg forstår ikke hvorfor de er så vanskelig av seg!!

på ford var de skikkelig FREKk, de sa at det var før i tiden folk bygde om biler. :blink:

jeg sa at folk bygger om biler hver dag, hun sa "ja vel, hade bra"

 

ring ford på gjøvik, de hjalp meg.

de er var utrolig blide og hjelpsomme :)

Posted

Kanskje jeg må prøve der å. Hvor får en papirer på hvor mye 2wd bremsene tåler a? Å må en ha bremsepapirer ved godkjenning a ny motor?

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Posted

I og med at Sierra aldri har eksistert med 2,5 tdi motor vil heller ikke Ford godkjenne den.

Slik er Ford Norges "policy" . Pungtum !

Rolf

Posted

hmm må dra opp på ford en dag for å godsnakke litt med di tydeligvis. får å få papirer på hva jeg trenger på rs turbo. fra 1.6 i osv. vis di ikke vil gi meg noe blir jeg passe sinna.

Guest Alex_86
Posted

ford norge er jo bare tull!!

 

Ikke en kjeft som kan hjelpe meg med papirer på bremser på cosworth!! di sender meg til forhandler som sender meg tilbake til ford norge, å så er man i en ond sirkel. surr og tull

Posted

Bygg om blen til en eksisterende modell . da er det skjeldent noe problem.

Ford Norge har dritt på draget tildligere i forbindelse med ombygging/dødsulykke , de vil derfor

ikke gå lengre enn dette.

Rolf

Posted
I og med at Sierra aldri har eksistert med 2,5 tdi motor vil heller ikke Ford godkjenne den.

Slik er Ford Norges "policy" . Pungtum !

Rolf

 

Motoren Magnor har i Granadaen sin har aldri eksistert i noen Granada heller, men han fikk den godkjent. Må da være noen måter å få godkjent et så lite og greit ombygg!

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Posted

Granadaen har aldri vært godkjent hos Ford , men hos BT .

Der har de en avdeling som steller med slikte ombygginger .

Ford har fraskrevet seg alt ansvar i slike saker.

Rolf

Posted

Alt er mulig å godkjenne, men det er mye jobb og koster masse. Ford kan ikke, vil ikke og kommer aldri til å godkjenne en ombygging som aldri har vært levert original, det sier seg selv. Da må man gå den lange veien om "godkjent uavhengig teknisk labratorium" o.s.v.

 

Til trådstarter: Kommer aldri til å skjønne poenget med den ombygginga, den 2,5 motoren er rein møkk, og er ikke verdt den jobben

 

Ang bremser så er det ikke slik at bilfabrikker oppgir hvor mye HK bremsene er godkjent for, de sitter på en bil, er testet og utprøvd der, og noe utover det får du aldri fra fabrikken, i hvertfall ikke fra Ford, her må man på "laben" igjen

 

Du finner ingen som godkjenner noe de ikke vet hva er sånn uten videre, men ombygging fra en utgave til en sterkere går vanligvis greit, selv om Ford Norge helst ser at det ikke forekommer så finnes det forhandlere som godkjenner alikevel. (takk rc51), men det må være gjort på en skikkelig måte. Man er ikke nødt til å kjøpe den dårligste Sierraen som er å oppdrive, for så å ta den billigste oljeklumpen av en Cosworthmotor, gå opp i annen etage og kaste den ned i motorrommet, for etterpå å se om man får klemt alle ledninger nedi der, før man der en utslitt baufil og skjærer plass i rammevangene for drivakslene foran. Gjør ting seriøst, eller gi f

Over til fienden...

Posted

Ring til BT Risløkka (Oslo) og spør etter ombyggingsgruppa,kanskje de har råd.

Jeg godkjente ombygging av Cossie der ,uten et papir fra Ford.

Guest Alex_86
Posted

å vise bilde fra en focus eller en fiesta eller hva det er med en V - et eller annet skulle det støtte det du skrev?? er vel fra usa den :) å dær kan man jo bry seg om regler.. not :P

 

men det må forstatt finnes papirer på disse bremsene!! så har kontaktet ford europa, venter på svar

Posted

Hva slags papirer forventer du å finne til de bremsene?

Faktorer som skive diameter , caliperstempel trykk,anleggsflate, friksjon , hovedsylinder bla .bla

hjelper lite om du ikke vet om de skal stå på en Van eller en Nissan Micra!

Med andre ord , bremsene får ikke sine "verdier" før de sitter på en spesifikk bil !

Da kommer vekt , vektfordeling etc. inn i bildet.

Rolf

Posted

har bakstiling fra scorpioen med vent skiver bake og 2,9 skiver framme.

 

bilen er orginal diesel, så da tror jeg at jeg skal drite i godkjening

hvis jeg blir stoppa i teknisk kontroll så er det ikke noe problem, de vet ikke forskjell på noe.. <_<

har tenkt å gjøre dette bra, liker ikke slurv!! ;) motoren er kun kjørt 78000 :blush: ser ut som det blir en lett jobb..

 

er det noen som har litt mer data på motoren

2,5 94-95mod

115hk. 138hk med chip?

300NM

 

vet ikke så mye mere, har hørt at motorene er bra,

noen som har mere info?

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Posted

For å få greie på hvordan motoren er spør du en mekaniker på nærmeste Chrysler verksted, den sitter nemlig i Voyager. Motoren er produsert av VM Diesel i Italia, og er altså ingen Ford motor.

Men som sagt, spør på Chrysler :wacko:

Over til fienden...

Posted

huff,, Chrysler :o det viste ikke jeg. høres ikke bra ut.

men jeg vil ha diesel, 1,8td 75hk er litt for lite for meg :blush:

siden jeg har motor/gir og alt av el-nett har jeg lyst å sette den inn.

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Posted
huff,, Chrysler :o det viste ikke jeg. høres ikke bra ut.

men jeg vil ha diesel, 1,8td 75hk er litt for lite for meg :blush:

siden jeg har motor/gir og alt av el-nett har jeg lyst å sette den inn.

 

hvis jeg ikke husker feil så har Chrysler hatt Mye tull med registeret på disse motorene.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...