HansenRS Posted June 29, 2004 Posted June 29, 2004 Hei store og små, har kommet over en escort "mk5" den siste utgaven med grill i panseret med en 1,3l motor, det jeg lurer på er om rs turbo cvh 1.6l passer i denne bilen? jeg veit dem tidligere escort mk5 kom med cvh motor i 1,6l men så ut som dette var en ohc motor siden den ikke lignet så mye på en cvh men kan hende toppen på 1,3l er annerledes. Lurer på om rst motoren passer rett i å hvordan er det med det elektriske?Passer f.eks rs2000 drivverk til dette, da eventuelt dette må brukes for at det skal holde, eller om man kan bruke org. drivverk fra rs turboen ?Må man bygge om girkasse tunnelen for å tilpasse rst kassa?Jeg har hørt om escort mk6 med rs turbo motor, men har ikke sett det eller lest om det.... Takker for svar!
and Posted June 29, 2004 Posted June 29, 2004 Må man bygge om girkasse tunnelen for å tilpasse rst kassa? Er ikke noe girkassetunnel på en TVERRstiltmotor, og FWD framdrift. Blir litt mye jobb detta synes jeg da... 1.3 til RST. FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
HansenRS Posted June 30, 2004 Author Posted June 30, 2004 stemmer det når man tenker seg om....mulig det er mye jobb...mulig jeg bare driter i det...
Guest Mr.Escort Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 rst motoren skal passe rett i den......trur ikke d er noe problem
HansenRS Posted June 30, 2004 Author Posted June 30, 2004 trur jeg heller skal satse på en 1,8l zetec med turbo.....bedre motor, den skal passe, rs2000 drivverk burde passe....
Guest Mr.Escort Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 zetec er bedre enn cvh uansett....sats på en 2 liter me vifte..ikke et dumt valg det tror jeg...kombinere litt me motorstyring fra cosworth bl.a
HansenRS Posted June 30, 2004 Author Posted June 30, 2004 skal se om jeg finner en escort mk5 1,8l coupe, trur 2l blir for dyr, må bare finne ut hvem som bygger zetec med sneglehus.....
Guest Mr.Escort Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 d bygger du lett sjøl....original motoren burde jo tåle 0,5 i trykk uten å gjøre noe særlig....bygge grenrør er jo heller ik en tryllekunst
and Posted June 30, 2004 Posted June 30, 2004 trur jeg heller skal satse på en 1,8l zetec med turbo.....bedre motor, den skal passe, rs2000 drivverk burde passe.... Er nok klokt dette.Husk at en MK5 1.3 CL 91/2? med RSTmaskin får du ikke igjen utlegget/arbeids innsatsen på. En slik MK5bastard mot en MK4 RST er jo ikke noe vanskelig valg om en har sånn ca 40K tilovers i lomma ZetecTurbo finner du på www.fordfiestaturbo.com Må kanskje stokke litt omm på linken FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025 FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025 FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025
HansenRS Posted July 1, 2004 Author Posted July 1, 2004 thnx for linken, skal sjekke....Har sendt mail til jenspeed å hørt om pris å slikt, håper bare han svarer...takker for all svar her er å en fin link med en del info -> Zetec-turbo power
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now