Guest Waterwolf Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 (edited) Har problemer med høyt bensinforbruk og føler for at bilen er treig på responsen. Mente kansje det var lamdaføleren, eller hull på en vacumslange men er ikke sikker . Noen som vet hva det kansje kan være? Skulle ha 1000kr for å plugge i feilsøkern på bilen hos Ford blir for dyrt.Takker for alle svar Edited April 27, 2007 by Waterwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossieman Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 kan godt være vacum slange Her skal det stå noe.. og det gjør det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 ja 1k er relativti dyrt for en enkel jobb.. men kan ofte bli billigere enn og bytte div deler i håp om at saken løser seg.. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 ja 1k er relativti dyrt for en enkel jobb.. men kan ofte bli billigere enn og bytte div deler i håp om at saken løser seg.. jepp det som er prob. noen som vet hvordan man kan gå frem for å finne ut om noen vacumslanger er gåen? . evt hvor mange slanger er det? kan vel være så små hull/vanskelige plasser at man ikke ser dem er gåen heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alex_86 Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 kan være lamba sonde. du kan event åpne luftfilter boksen din.. å fjærne det lille "skumm gummi" filtere som er ved den slangen som kommer fra toppen og inn i luftfilterboksen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 kan være lamba sonde. du kan event åpne luftfilter boksen din.. å fjærne det lille "skumm gummi" filtere som er ved den slangen som kommer fra toppen og inn i luftfilterboksen. Har fortsatt samme problemet bare mye værre nå den rykker og trekker minimalt når man skal ut av kryss osv. virka litt som det kan være gåen cluch men da skulle den jo ikke ha nappet men bare sluret. Den fusker bare under pådrag. Hørte om ett tips om t stykke på vacum slangen under fordeleren men kan ikke finne den. Er den elektriske fordeleren dem mener? Er det event. noen praktiske måter og finne vacumlekasjer på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mazdafun Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 spray startgass rundt omkring i nærheten av slanger når bilen står på tomgang. da skal den ruse opp om det er lekkasje. har hørt det har vært snakk om vakuumslangen på undersiden av coilpakken på escort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Her var det Lamdasonden og LMM som var gåen nå går bilen som ei klokke og jeg er 5k fattigere . Var ingen vakumlekasje her i gården men mener kansje tomgansregulatoren også kan ha tatt kvelden fordi den jager litt på tomgang men minimalt så venter til totalhavari på den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mazdafun Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 kjempebra med oppdateringer på sånne tråder ulven greit å få svar for andre med lignende symptomer litt OT: de lambda'ne på biltema feks.. passer de så lenge man passer på å kjøpe med riktig antall ledninger?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 (edited) kjempebra med oppdateringer på sånne tråder ulven greit å få svar for andre med lignende symptomer litt OT: de lambda'ne på biltema feks.. passer de så lenge man passer på å kjøpe med riktig antall ledninger?? tja mener det men har hørt at hvist du hadde rød ledning på den orginale lamdaen så passet den ikke correct me if im wrong PS: Hvist ikke LMM gir noe beskjed til lamdaen (altså LMM er også gåen) så jobber Lamdaen seg ihjel pga feile signaler og ryker igjen på kort tid 2 uker - 1 mnd. Var ett godt tips jeg fikk fra fordmekanikeren. Edited May 11, 2007 by Waterwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now