Jump to content

hk i turbo dissel


Guest Stensrud Racing

Recommended Posts

110hk? Det var vel å ta i et helt brød :P Er vel nærmere 75hk mener jeg å huske.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

er nokk 75 hk i 1,8`en ja...

 

kanskje det er 2,5`n til scorpio som har 110?

 

men vertfall, 1,8`en er en helt grei motor, ikke no racer men ikke noe problem og holde fartsgrensa, og med dårlige nokk dekk og bløtt føre så ligger`n bredt på 2a... gjør no værtfall det, stasjonsvogna mi, med 15tom`ere på 195/50-15... pigg frie vinterhjul :P

Link to comment
Share on other sites

****, kom til og tenke på en ting. motoren til/fra scorpio/transit må jo passe sånn nogenlunde da ? er 2,5l det, og det må jo så absolutt funke mye bedre enn 1,8 :P

-04 Dodge Ram 3500 CUMMINS trekkvogn :)

-85 Sierra 2,0 lat cosworth drift-spec

-80 Escort mk2 2 liter

-88 Corolla AE86 drift-spec

-65 Chevy Chevelle v8

-77 Chevy Caprice v8

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

noen som veit om noen måte og tune disse litt på? hentet meg en på fredag, og det er ikke akkurat mye og rope hurra for...

 

hjelper det feks noe med en intercooler?

 

og er det mulig og montere popp-off på'n?? hehe.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest rask-drosje
noen som veit om noen måte og tune disse litt på? hentet meg en på fredag, og det er ikke akkurat mye og rope hurra for...

 

hjelper det feks noe med en intercooler?

 

og er det mulig og montere popp-off på'n?? hehe.. :)

 

Går ann og få mere ut av den. Intercooler vil altid hjelpe på en turbomotor. Vann innsprut er også effektivt.

Og joda det finnes pop off til diesel.

 

Skal du få mye hk ut av motoren må diselpumpen byttes noe som er litt mere ommfattende.

 

Leste i Norsk motor veteran for en stund siden om en Merce 123 med orginal motor på (77hk) som var trimmet til 246hk ved disse modifikasjonene. :D

Link to comment
Share on other sites

Går ann og få mere ut av den. Intercooler vil altid hjelpe på en turbomotor. Vann innsprut er også effektivt.

Og joda det finnes pop off til diesel.

 

Skal du få mye hk ut av motoren må diselpumpen byttes noe som er litt mere ommfattende.

 

Leste i Norsk motor veteran for en stund siden om en Merce 123 med orginal motor på (77hk) som var trimmet til 246hk ved disse modifikasjonene. :D

 

disse er nokk så gammle at man ikke trenger no form for bytting av noe som helst når d kommer til pumpa.. etter det jeg har lest meg fram til skall det være så enkelt som og bare justere på mate skruen, men hvor den sitter, skall jeg ikke si helt sikkert, da jeg ikke har funne den på min ennå, ikke sett så nøye etter heller..

 

men det er en skrue på gass arma på pumpa, der kan man justere turtall, min drar til 4000, syns det er først på 3000 den tari fult ut..

så er det vell no form for overtrykks vært på eksosen og, som d må gå ann og koble ut, samt kobble av slangen på wast gaten, da får man vertfall trykk etter gass pedalen :P

 

Og ja, intercooler hjelper bra på disse, men det som er trasig med disse er at eksos og insug er på samme side av motoren, og skall du montere coooleren mellom insuget og turboen så må du bygge om riiiiiimelig greit... en mulighet er jo og ha coooleren før turboen...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...