xXx Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 det skjedde i dag for ikkje så veldig lenge siden....Nettopp vaska bilen og byttet olje og filter.. så skulle eg ut på ein tur bare for og sjekke liksom .....alt gikk helt fint heilt til det kom ein bmw susende forbi...,må jo innrømme eg blir heilt idiot når sånt skjer men eg heiv meg etter og vi suste av gåre ett godt stykke heilt til eg hadde kommet meg forbi den stakkars bimmeren og da eg komm hjem merket eg att det røyk litt blått av eksosen men det forsvant etter den hadde roet seg ned litt ....... men det som bekymret meg mest var att hele inner skjermen var full i olje det kommer fra veivhus ventilasjonen men det får da vere måte på hvor mye som skal kunne komme opp der....må til føye dette er første gang eg har vært borti turtalls sperra på bilen men den har aldrig hivd ut olje før...vett turboen er litt slitt men noen som kan forklare hvorfor den hiver ut olje og hva eg kan gjøre med det .forstår liksom ikkje heilt hvorfor den gjør det heller???? håper på noen kloke svar sitter her små nervøs og lurer!!! RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 feil olje. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted October 4, 2006 Author Share Posted October 4, 2006 olja eg har bytta til nå heter mobil 1 10w60 rally formula skulle vist være heilt rå men kan jo være motsatt effekt på cosworthen da men ???? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 4, 2006 Share Posted October 4, 2006 Sliten motor med mye blowby....? Det ga iallefall griseri med gamle motoren min når den ble kjørt veldig hardt. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Siden du ikke nevner det sjøl: Hvilken av innerskjermene, fører eller passasjer-side? Åssen oppsett på motor, ladetrykk osv... Original veivhusventilasjon? Jeg hadde ett helvete med min cossie, og fant **** ikkeno feil noe sted, før hafsengen tipset meg om o-ring på peilepinnen Den var rimelig slitt, så pinnen vibrerte opp ved høyt turtall og passe ladetrykk, men falt tilbake på plass ved rolig kjøring Byttet o-ring, så var alt ok på min iallefall Får håpe du finner ut av det -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Overfylt med olje? Er ikke uvanlig at de ånder mye da; siden du sa at du just hadde byttet olje.. Er motoren sliten og har blow-by, kan du fjerne/redusere dette ved å bytte til ei mineral olje av type racing.. 15-50/20-50 Kjørete selv på quaker state på rallybilen som var plaget av blow-by, ble helt borte Mvh Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Jeg kjører også på 20/50 mineral olje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 Skjedde det samma på den ene escort cosworthen vår... Men det viste seg bare å være "litt" for mye olje etter vi hadde bytta olje å filter Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted October 5, 2006 Author Share Posted October 5, 2006 kan være sliten motor men får liksom ikkje det til og stemme heller siden det er dokumentert 110 000 km på den i service hefte fra sveits...men det er jo mye svindel fra den siden så kan godt være ........det som er gjort med bilen siden den kom fra sveits er bare noen enkle grep fjærnet amal ventilen kjører 0,9 0,8 varierer litt og stort kon filter av typen ram airuten om det så er den orginal... veiv hus ventilasjonen er og orginal med ett lite filter på ret ved siden av kon filteret....men sjekka peile pinnen og der var olja rett der med max streken så kan være det har vært litt for mye olje på ......kjørte bilen litt hard i dag for og sjekke om det skjedde igjen men den holder på olja nå.......så får håpe alt er i skjønneste orden ... men satser på att det blir total overhaling når vnteren setter inn som værst...... føler eg må ha litt mer power RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted October 5, 2006 Share Posted October 5, 2006 De er følsome på overfylling, ikke gjør dette så går nok dette bra...Har vel fått blåst ut det som var til overs...he he 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted October 6, 2006 Author Share Posted October 6, 2006 hehe ja skulle tru det etter sånn som det såg ut ...... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now