Jump to content

veivhus ventilasjon


xXx

Recommended Posts

det skjedde i dag for ikkje så veldig lenge siden....Nettopp vaska bilen og byttet olje og filter.. så skulle eg ut på ein tur bare for og sjekke liksom .....alt gikk helt fint heilt til det kom ein bmw susende forbi...,må jo innrømme eg blir heilt idiot når sånt skjer :P :P men eg heiv meg etter og vi suste av gåre ett godt stykke heilt til eg hadde kommet meg forbi den stakkars bimmeren :D :D :D og da eg komm hjem merket eg att det røyk litt blått av eksosen men det forsvant etter den hadde roet seg ned litt ....... men det som bekymret meg mest var att hele inner skjermen var full i olje :( :( :( det kommer fra veivhus ventilasjonen men det får da vere måte på hvor mye som skal kunne komme opp der....

må til føye dette er første gang eg har vært borti turtalls sperra på bilen men den har aldrig hivd ut olje før...

vett turboen er litt slitt men noen som kan forklare hvorfor den hiver ut olje og hva eg kan gjøre med det .forstår liksom ikkje heilt hvorfor den gjør det heller????

 

håper på noen kloke svar sitter her små nervøs og lurer!!!

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Siden du ikke nevner det sjøl: Hvilken av innerskjermene, fører eller passasjer-side? Åssen oppsett på motor, ladetrykk osv... Original veivhusventilasjon?

 

Jeg hadde ett helvete med min cossie, og fant **** ikkeno feil noe sted, før hafsengen tipset meg om o-ring på peilepinnen :P Den var rimelig slitt, så pinnen vibrerte opp ved høyt turtall og passe ladetrykk, men falt tilbake på plass ved rolig kjøring :(

Byttet o-ring, så var alt ok på min iallefall B)

 

Får håpe du finner ut av det :)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Overfylt med olje? Er ikke uvanlig at de ånder mye da; siden du sa at du just hadde byttet olje..

 

Er motoren sliten og har blow-by, kan du fjerne/redusere dette ved å bytte til ei mineral olje av type racing..

 

15-50/20-50 Kjørete selv på quaker state på rallybilen som var plaget av blow-by, ble helt borte

 

Mvh Kjetil

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

kan være sliten motor men får liksom ikkje det til og stemme heller siden det er dokumentert 110 000 km på den i service hefte fra sveits...

men det er jo mye svindel fra den siden så kan godt være ........

det som er gjort med bilen siden den kom fra sveits er bare noen enkle grep fjærnet amal ventilen kjører 0,9 0,8 varierer litt og stort kon filter av typen ram air

uten om det så er den orginal... veiv hus ventilasjonen er og orginal med ett lite filter på ret ved siden av kon filteret....men sjekka peile pinnen og der var olja rett der med max streken så kan være det har vært litt for mye olje på ......kjørte bilen litt hard i dag for og sjekke om det skjedde igjen men den holder på olja nå.......så får håpe alt er i skjønneste orden ...

men satser på att det blir total overhaling når vnteren setter inn som værst......

føler eg må ha litt mer power :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

De er følsome på overfylling, ikke gjør dette så går nok dette bra...;)

Har vel fått blåst ut det som var til overs...he he

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...